Świszczenie Turbiny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 27, 2010 15:17
Świszczenie Turbiny
Witam, pytanie czy to normalne w TDI z grupy Volswagena, silnik ARL . Silnik idealnie odpala jeździ, turbina nie przyrywa elegancko pracuje, na hamowni mocy jak seria nawet troche wiecej. Jednak po dodaniu gazu zwłaszcza na zimnym silniku słychać głośne świszczenie turbiny wraz ze zwiekszaniem obrotów, czy to normalne w tym silniku czy turbina nie długo odmówi posłuszeństwa? Czy to może zmienna geometria łopatek, bo jadąc nowym autem z takim cudem też było słychać świst na niskich obrotach, ale nie aż tak.
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Świszczenie Turbiny
Powiem ci kolego ze często czytałem o tym czy jak słychać świst turbo to zle czy dobrze. Nikt nie potrafi dokładnie tego określić. Najprostrzą metodą jest sprawdzene luzów na wałku wirnika. Jeżeli sa minimalne to nie jest tak zle ale jak są duże no to się robi nieciekawie. Mogą byc poprzeczne i wzdłużne. Warto sprawdzić jak jest w miarę dobre dojście.
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Świszczenie Turbiny
Dokladnie te świszczenie to jedni mowi ze zle a inni mówią ze to normalne zachowanie turbo. Sprawdz luzy a potem ogladnij uklad wydech moze gdzies jest dziurka(bo u kumpla swiszczała głosniej turbina jak miał dziurawy wydech załatał i przestało świszczeć)
Świszczenie Turbiny
I jeszcze jedno, jak nie ma katalizatora to będzie szwiszczecz aż miło , u mnie w ALH jak wyciąłem kata to swiszczy z wydechu ale mi to bardziej pasuje niż przeszkadza.
mxsebek
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: sob lis 27, 2010 15:17
Świszczenie Turbiny
no to chyb wszystko ok kata nie ma i koncówy chyba troche dziurawy bo z tyłu auta coś syczy, dzieki Panowie
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Świszczenie Turbiny
Jak syczy to na 99% masz siatkę w ukladzie wydechowym urąbaną I przez to też może być bardziej słychać turbomichasobczyk pisze:no to chyb wszystko ok kata nie ma i koncówy chyba troche dziurawy bo z tyłu auta coś syczy, dzieki Panowie
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 19:35
- Lokalizacja: marki
Świszczenie Turbiny
witam podpinam sie po temat .. tez mam wycietego kata swiszczy miło ale teraz jak odpale po nocce i zacze jehcac to swiszczy głosniej ale jak sie rozgrzeje jest ciszej nie jest to dziwne
Świszczenie Turbiny
Tak jak pisałem po wycięciu katalizatora gwiżdze z końcówki tłumika aż miło nic w tym dziwnego turbo ma wolny przelot (nie dławi go kat) poza końcowym tłumikiem i będzie gwizdać, u mnie np. po odpaleniu lekko gwizda póżniej troszkę głośniej ale mi to bardziej się podoba jak przeszkadza
mxsebek
- dawidb1987
- Mały gagatek
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
- Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.
Świszczenie Turbiny
nie orientuje sie wiec pytam w moim mk3 tdi AHU można wyciać kata i tez bedzie gwizdało ????
http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Świszczenie Turbiny
michasobczyk, jak będziesz dawał za dużo gazu na zimnym silniku zwłaszcza zimą to Turbo ci się rozleci
- dawidb1987
- Mały gagatek
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
- Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.
Świszczenie Turbiny
za dużo to znaczy ile??? 3.5 tys ??? czy 4.5 tys onr/min???
http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Świszczenie Turbiny
powiedzmy że do 3,5 jak osiągnie chociaż z 70*C to można śmiało szybciej przyspieszać
dokładnie chodzi mi o mrozy a dokładniej różnice temperatury
jak jest powiedzmy -5*C i jak dajesz dużo gazu to temperatura podnosi się gwałtownie i może coś się rozszczelnić lub jakieś tam uszczelki i inne rzeczy mogą ulec szybszemu zużyciu lub po prostu pęknąć
może nie tak do razu ale po którejś z takich prób może się źle skończyć
dokładnie chodzi mi o mrozy a dokładniej różnice temperatury
jak jest powiedzmy -5*C i jak dajesz dużo gazu to temperatura podnosi się gwałtownie i może coś się rozszczelnić lub jakieś tam uszczelki i inne rzeczy mogą ulec szybszemu zużyciu lub po prostu pęknąć
może nie tak do razu ale po którejś z takich prób może się źle skończyć
Ostatnio zmieniony sob gru 11, 2010 22:17 przez inż. Mk2_marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- dawidb1987
- Mały gagatek
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
- Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.
Świszczenie Turbiny
to chyba dramatu nie ma bo zima, to do siebie ma, że nie pogonie wiec i motór ma czas na łapanie temp. będę drążyć temat, ale do kanału to sie zapewne po zimie wybiore he he
http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości