Strona 1 z 2

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: pt gru 10, 2010 00:32
autor: coleman
witam
moj problem polega na tym ze ubywa mi cieczy chłodzącej w moim golfie Mk2 1.6 gtd sb 80 KM, wiec zrobilem szlif glowicy plus nowa głowica i nowe uszczelki pod głowicą i pod klawiaturą. po takim remoncie podniosła mi się ciut temperatura lekko przechyla się poza pion w prawo.
termostat jest nowy 2 miesięczny, nie wiem czy dobrze zainstalowany może to jego wina? pompa wodna 2 letnia.
wycieków nie widać , dodam że płyn został zalany nowy

po prostu po tysiącu kilometrów miga mi czerwona dioda że mało płynu i nie wiem co może być przyczyną...

ubywa cieczy chłodzącej

: pt gru 10, 2010 00:48
autor: raf-gog
Nagrzewnice pewnie juz sprawdzales, pozatym zauwazyl bys mocne parowanie szyb i smrod płynu w srodku:)

ubywa cieczy chłodzącej

: pt gru 10, 2010 01:09
autor: inż. Mk2_marcin
sprawdzaj wężyki--> może gdzieś ubywa jak kolega powyżej pisze nagrzewnica, najlepiej sprawdź na włączonym silniku lekko przygazuj to może zobaczysz wyciek z któryś wężyków i ewentualnie podłóż jakąś sucha tekturę pod silnik to może ci ułatwi jakoś zlokalizować wyciek bo jak to silnik to bida ;/

sprawdź termostat lub zapytaj kogoś aby rzucił okiem na twoje autko może coś przeoczyłeś?

ubywa cieczy chłodzącej

: pt gru 10, 2010 15:42
autor: cypiss
Ja z tym problemem jeżdżę już 1.5 roku. Wyszło, że mam pękniętą głowicę. I coraz więcej tej wody ucieka z czasem. Teraz idzie już około litra na 100km.

ubywa cieczy chłodzącej plus tempertura za duża

: sob gru 11, 2010 18:14
autor: coleman
oki posprawdzam jeszcze te wskazówki, a może ktoś z was wie czemu mam podniesioną temperaturę?? przy 3000obr dochodzi czasem nawet do 3/4 temp, a przy 100 lekko na prawo sie wychyla :(

odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym i włączyłem silnik, woda ruszała się tak jakby się gotowała , chodziła w tym zbiorniczku LEKKO, niemocno ale jednak ruch zauważyłem, bąbli powietrza nie widziałem.
ogrzewanie w aucie działa dobrze ale być może jest ciut zapowietrzony? gdzie i jak można go odpowietrzyć samemu ?

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: sob gru 11, 2010 18:39
autor: inż. Mk2_marcin
coleman, woda nie jest najlepszym pomysłem gdzie może zawierać kamień i ci gdzieś na przewodzi czy pompce czy gdzie kolwiek zatykać i powstawać kamień, płyn chłodnicy "borygo" na zimę lepiej używaj wskazówka inaczej się zachowuje.. (chyba że "woda" miałeś na myśli płyn chłodniczy to źle zrozumiałem)
sprawdziłeś pompę wody? one też lubią przeciekać.. a jeżeli usunąłeś wyciek to sprawdź czy dobrze działa.

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: sob gru 11, 2010 18:49
autor: coleman
pompa nie przecieka, a "woda" to miałem na myśli płyn chłodniczy, teraz będę bardziej precyzyjnie się wysławiał, sorki :)
wezme zaraz chusteczki albo jakis biały materiał popodwiązuję wkoło tych różnych przewodów łączeń itd i przejade się dłuższą drogę i zobaczę czy są zacieki jakieś na nich, bo tak to się nie sprawdzi inaczej chyba bo od razu skapnie np na chłodnicę i wyparowuje jak tu kolega na początku powiedział.

co do ogrzewania:
ogrzewanie w aucie działa dobrze ale być może jest ciut zapowietrzony? gdzie i jak można go odpowietrzyć samemu ?

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: sob gru 11, 2010 19:47
autor: inż. Mk2_marcin
odwołam się do niedawnego tematu może coś ci pomoże

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=361613

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: śr sty 05, 2011 10:00
autor: coleman
mechanik powiedział że wiatrak zatarty ,
malo sie znam ale sądze ze wiatrak wlacza sie dopiero gdy termostat puszcza bo silnik za mocno sie przgrzewa , a mi silnik sie nie przegrzewa tak mocno zeby termostat sie wlaczal, wiec sadze ze praca wiatraka jest tu zbedna,

chociaz slyszalem tez ze są dwie predkosci wiatraka , mozliwe ze pierwsza predkosc dziala ciągle po odpaleniu nawet na zimnym silniku , a druga predkosc wlacza sie po otwarciu termostatu?

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: śr sty 05, 2011 14:31
autor: raf-gog
Wiatrak sterowany jest z czujnika montowanego w chłodnicy (dolny róg). Były jego dwie opcje. Pierwsza miała tylko jeden bieg (wiatrak ma wtyk z dwoma pinami) druga miała dwa biegi(3 piny). W drugim przypadku wiatrak włącza sie na pierwszy bieg przy tmep okolo 60 stopni a drugi przy okolo 90 (nie jestem pewien tych temperatur)

Czy jest zatarty mozna bardzo łątwo sprawdzic... odłączasz od niego wtyczke i na piny podajesz mase i plus z aku. Jak chodzi bardzo głośno szczela itp albo wogole nie chodzi to znaczy ze do wymiany

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: śr sty 05, 2011 17:24
autor: coleman
po prostu rozgrzeje silnik do normalnej temp i sprawdze czy dziala, inaczej nie sprawdze bo nie mam teraz przyrzadow, napisze efekty niedlugo

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: śr sty 05, 2011 20:43
autor: raf-gog
nie sprawdze bo nie mam teraz przyrzadow
dwóch kabli o długości 1m nie masz:)

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: śr sty 05, 2011 21:16
autor: karol8114
raf-gog pisze:dwóch kabli o długości 1m nie masz:)
Po co kabel, odpinasz wtyczkę od czujnika przy chłodnicy i zwierasz piny, czerwony to plus stały, następne dwa kable z paskami to biegi,1,2

ubywa cieczy chłodzącej + temperatura za duża

: śr sty 05, 2011 21:53
autor: raf-gog
No też racja:) więc wystarczy 2cm kabla:) żeby wepchac do wtyczki.