Strona 1 z 1

kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:09
autor: szumi811
witam.w poprzednim poscie prosilem o pomoc odnosnie utraty mocy -zasugerowaliscie wymiane filtra paliwa.wymienilem filtr ale moc powrocila na 2/3.jadac na chwile jest ok a za chwile znowu jest na2/3 tak jak by sie dlawil,dzisiaj doszlo jeszcze straszny stuk tak jak by zaczely tluc zawory a raczej jeden zawor.czy ten brak mocy moze byc spowodowany rozregulowana pompa -pseudo majster krecil mi cos tam przy ostatniej wymianie rozrzadu.a czy stuki mogly sie pojawic od dodania denaturatu do on.pozdrawiam

kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:25
autor: Michał_1977
Gratulacje.Wiemy,że mamy do czynienia z tłukącym się dieslem i nic poza tym... :panna:

kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:26
autor: gluchy1984
Moja rada jest taka żeby natychmiast zaprzestac jazdy,
Ja miałem kiedyś w TD sytuacje że zaczął mi tak tłuc i przyczyną było wyrobienie sie klina na kółku od rozrządu.
Przy odpalaniu w niskich temp mogło sie to zdarzyć.
Taka moja rada - niedoświadczonego zbytnio użytkownika :) .

kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:39
autor: szumi811
to znaczy to nie jest tluczenie tylko jakby jeden zawor klekotal

Re: kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:43
autor: gluchy1984
szumi811 pisze:to znaczy to nie jest tluczenie tylko jakby jeden zawor klekotal
potocznie tłuczenie mi sie napisałó, mniej więcej kojarze o jaki dzwięk chodzi, spowodowane jest to chyba tzw spalaniem stukowym.
Jeżeli to wina tego kółka na wale to automatycznie zmienił Ci sie kąt wtrysku co za tym idzie moment optymalnego ciśnienia przy spalaniu mieszanki nie koordynuje sie pracą zaworów, które w skutek tego na swoim bardzo minimalnym luzie zaczynają klekotać. Ja tak to widzę.

kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:51
autor: Michał_1977
gluchy1984 pisze:Ja miałem kiedyś w TD sytuacje że zaczął mi tak tłuc i przyczyną było wyrobienie sie klina na kółku od rozrządu.
A ja miałem,że wtrysk się zawiesił i tłukł jak cholera :chytry:
Puki co mamy w temacie "pitolenie o Szopenie",bo autor nie był łaskaw podać ani marki wozu,ani o jaki silnik chodzi...

kolejna pomoc

: śr gru 08, 2010 23:56
autor: gluchy1984
w końcu mamy rok szopenowski :)
A tak serio to gdzieś po starych postach Kolegi autora coś wyczytałem o 1.9 D
Jak by nie było na tym etapie każda wskazówka cenna. Jako nowicjusz staram sie jak mogę :)

kolejna pomoc

: czw gru 09, 2010 00:06
autor: szumi811
sorki koledzy chodzi osilnik 1y

kolejna pomoc

: czw gru 09, 2010 00:16
autor: Michał_1977
szumi811 pisze:1y
Sprawdzić czy ustawienie znaków rozrządu jest poprawne.Jeżeli nie,to rozbiórka rozrządu i kontrola klina na wale.Jeśli jest w porządku,to odpalić,przysłuchać w którym cylindrze tłucze się i na obrotach popuścić nakrętkę przy wtryskiwaczu (uwaga na oczy!) jak ucichnie,to może znaczyć,że wtrysk się zawiesił i dlatego tłucze.Zapewne jest to głośny metaliczny stukot.Miałem to samo i to też w 1Y.Dałem mu mocniej w :ass: i przebiło go-ucichł.
Można też wykręcić wtryskiwacz i podjechać do pompiarza,żeby przebił go na próbniku.

kolejna pomoc

: czw gru 09, 2010 22:55
autor: szumi811
dzisiaj rano zauwazylem ze nic nie stuka a zaczynaja sie stuki jak silnik sie nagrzeje

kolejna pomoc

: czw gru 09, 2010 23:42
autor: Michał_1977
szumi811 pisze:zaczynaja sie stuki jak silnik sie nagrzeje
Czy to jest takie cykanie,a później przechodzi w stukot?
Olej nagrzewa się i robi się rzadszy,więc któraś ze szklanek może nie trzymać ciśnienia i stuka :bajer: