Strona 1 z 1

Za duża kompresja ALH

: śr gru 08, 2010 14:56
autor: Igor1
Ostatnio postanowiłem sparwdzic kompresje, poniewaz silnik za twardo chodzi, kat wtrysku 49-51, wtryski nowe, głowica po remoncie, pompa wtryskowa ok. Sprawdzono mi kompresje- wyszła 37-38, pojechałem do innego i wyszło 36-37 czyli nie błąd zegarów, mówili, że max do 31-33 powinno być. Dlaczego taka duża kompresja ?Olej mam valvoline 10W60 nie bierze oleju i płynu. Auto po programie lekko przydymia powyżej 3 tys obr przy doładowaniu stabilnym 1,15 bara. mówia mi, ze to wina za dużej kompresji- czyzby ktos za mocno głowice splanował? Poza tym auto chodzi bardzo dobrze. jakie sa konsekwencje za dużej kompresji?

Za duża kompresja ALH

: śr gru 08, 2010 14:59
autor: Igor1
Chciałem dodac, że zregenerowałem rozrusznik i przy pradzie rozruchu 640 A mimo sparwnego aku wg testera słabo krecił na zimno i to dało mi do myślenia z kompresja. Na pradzie rozruchu 800A pali jak wczesniej przy 640A.

Za duża kompresja ALH

: śr gru 08, 2010 15:07
autor: Rafał 21
Igor1 pisze: głowica po remoncie,
Igor1, kto ci to robił ten remont ??? Jak była planowana głowica /lub blok To fachman powinien wiedzieć co ma włożyć pod głowicę [odpowiedni wymiar uszczelki] :P

Re: Za duża kompresja ALH

: śr gru 08, 2010 20:52
autor: arturo
Rafał 21 pisze:
Igor1 pisze: głowica po remoncie,
Igor1, kto ci to robił ten remont ??? Jak była planowana głowica /lub blok To fachman powinien wiedzieć co ma włożyć pod głowicę [odpowiedni wymiar uszczelki] :P
A co ma planowanie głowicy do ciśnienia sprężania w TDI skoro komora spalania jest w TŁOKU, a głowica jest PŁASKA.
Grubość uszczelki dobiera się tylko w przypadku zabiegów z dołem silnika. Jeżeli była planowana tylko głowica to zakłada się nową taką samą! uszczelkę.

Re: Za duża kompresja ALH

: śr gru 08, 2010 20:54
autor: arturo
Igor1 pisze:Ostatnio postanowiłem sparwdzic kompresje, poniewaz silnik za twardo chodzi, kat wtrysku 49-51, wtryski nowe, głowica po remoncie, pompa wtryskowa ok. Sprawdzono mi kompresje- wyszła 37-38, pojechałem do innego i wyszło 36-37 czyli nie błąd zegarów, mówili, że max do 31-33 powinno być. Dlaczego taka duża kompresja ?Olej mam valvoline 10W60 nie bierze oleju i płynu. Auto po programie lekko przydymia powyżej 3 tys obr przy doładowaniu stabilnym 1,15 bara. mówia mi, ze to wina za dużej kompresji- czyzby ktos za mocno głowice splanował? Poza tym auto chodzi bardzo dobrze. jakie sa konsekwencje za dużej kompresji?
A ten kąt wtrysku to mam nadzieję że był na "basic settings" sprawdzany.

Re: Za duża kompresja ALH

: śr gru 08, 2010 21:53
autor: DANIEL LHR
u mnie tez 36-37 na zimnym silniku ,na rozgrzanym o 1 bar wiecej . Silnik nie chodzi zbyt miekko , ale mozliwe ze to wina zmienionej mapy kata wtrysku, podnioslem troche moc i skorygowalem kat eby mniej pali. U mnie glowica byla planowana o ok 0,08mm , uszczelka taka jak ori . kazdy mowi zeby zakladac ori uszczelke po planowaniu. kiedys myslalem zeby odprezyc bardziej motor , ale jak sie przesadzi to z auta robi sie mul i duzo pali. Tak ze nie ma sie czym przejmowac , najwyzej pozadnie przepalic silnik w trasie , moze pomoze



Igor1 pisze:Ostatnio postanowiłem sparwdzic kompresje, poniewaz silnik za twardo chodzi, kat wtrysku 49-51, wtryski nowe, głowica po remoncie, pompa wtryskowa ok. Sprawdzono mi kompresje- wyszła 37-38, pojechałem do innego i wyszło 36-37 czyli nie błąd zegarów, mówili, że max do 31-33 powinno być. Dlaczego taka duża kompresja ?Olej mam valvoline 10W60 nie bierze oleju i płynu. Auto po programie lekko przydymia powyżej 3 tys obr przy doładowaniu stabilnym 1,15 bara. mówia mi, ze to wina za dużej kompresji- czyzby ktos za mocno głowice splanował? Poza tym auto chodzi bardzo dobrze. jakie sa konsekwencje za dużej kompresji?
A jak Ci zapala podczas mrozu ? U mnie lapie od dotkniecia , ale pozniejtroche nierowno chodzi jakies 2-3 sekundy

Re: Za duża kompresja ALH

: czw gru 09, 2010 19:17
autor: DANIEL LHR
u mnie twardosc pracy zalezy tez od paliwa ,oraz rowniez od pogody np jak niskie cisnienie i wilgotno chodzi troche ciszej i miekko. Sprawdzone na dwóch golfach

Za duża kompresja ALH

: czw gru 09, 2010 20:29
autor: wesol
ojcu do berlingo zalozyli w serwisie citroena grubsza uszczelke bo jak stwierdzili tak sie robi po planowaniu glowicy ( widac ze nie czytaja ksiazek typy sam naprawiam) i teraz auto duzo gorzej odpala, slabsze jest itd.
W zasadzie w ALH i pokrewnych kompresja powinna byc od 25 do 31 tak podaja ksiazki.