Za duża kompresja ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Za duża kompresja ALH

Post autor: Igor1 » śr gru 08, 2010 14:56

Ostatnio postanowiłem sparwdzic kompresje, poniewaz silnik za twardo chodzi, kat wtrysku 49-51, wtryski nowe, głowica po remoncie, pompa wtryskowa ok. Sprawdzono mi kompresje- wyszła 37-38, pojechałem do innego i wyszło 36-37 czyli nie błąd zegarów, mówili, że max do 31-33 powinno być. Dlaczego taka duża kompresja ?Olej mam valvoline 10W60 nie bierze oleju i płynu. Auto po programie lekko przydymia powyżej 3 tys obr przy doładowaniu stabilnym 1,15 bara. mówia mi, ze to wina za dużej kompresji- czyzby ktos za mocno głowice splanował? Poza tym auto chodzi bardzo dobrze. jakie sa konsekwencje za dużej kompresji?



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Za duża kompresja ALH

Post autor: Igor1 » śr gru 08, 2010 14:59

Chciałem dodac, że zregenerowałem rozrusznik i przy pradzie rozruchu 640 A mimo sparwnego aku wg testera słabo krecił na zimno i to dało mi do myślenia z kompresja. Na pradzie rozruchu 800A pali jak wczesniej przy 640A.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Za duża kompresja ALH

Post autor: Rafał 21 » śr gru 08, 2010 15:07

Igor1 pisze: głowica po remoncie,
Igor1, kto ci to robił ten remont ??? Jak była planowana głowica /lub blok To fachman powinien wiedzieć co ma włożyć pod głowicę [odpowiedni wymiar uszczelki] :P


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Za duża kompresja ALH

Post autor: arturo » śr gru 08, 2010 20:52

Rafał 21 pisze:
Igor1 pisze: głowica po remoncie,
Igor1, kto ci to robił ten remont ??? Jak była planowana głowica /lub blok To fachman powinien wiedzieć co ma włożyć pod głowicę [odpowiedni wymiar uszczelki] :P
A co ma planowanie głowicy do ciśnienia sprężania w TDI skoro komora spalania jest w TŁOKU, a głowica jest PŁASKA.
Grubość uszczelki dobiera się tylko w przypadku zabiegów z dołem silnika. Jeżeli była planowana tylko głowica to zakłada się nową taką samą! uszczelkę.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Za duża kompresja ALH

Post autor: arturo » śr gru 08, 2010 20:54

Igor1 pisze:Ostatnio postanowiłem sparwdzic kompresje, poniewaz silnik za twardo chodzi, kat wtrysku 49-51, wtryski nowe, głowica po remoncie, pompa wtryskowa ok. Sprawdzono mi kompresje- wyszła 37-38, pojechałem do innego i wyszło 36-37 czyli nie błąd zegarów, mówili, że max do 31-33 powinno być. Dlaczego taka duża kompresja ?Olej mam valvoline 10W60 nie bierze oleju i płynu. Auto po programie lekko przydymia powyżej 3 tys obr przy doładowaniu stabilnym 1,15 bara. mówia mi, ze to wina za dużej kompresji- czyzby ktos za mocno głowice splanował? Poza tym auto chodzi bardzo dobrze. jakie sa konsekwencje za dużej kompresji?
A ten kąt wtrysku to mam nadzieję że był na "basic settings" sprawdzany.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: Za duża kompresja ALH

Post autor: DANIEL LHR » śr gru 08, 2010 21:53

u mnie tez 36-37 na zimnym silniku ,na rozgrzanym o 1 bar wiecej . Silnik nie chodzi zbyt miekko , ale mozliwe ze to wina zmienionej mapy kata wtrysku, podnioslem troche moc i skorygowalem kat eby mniej pali. U mnie glowica byla planowana o ok 0,08mm , uszczelka taka jak ori . kazdy mowi zeby zakladac ori uszczelke po planowaniu. kiedys myslalem zeby odprezyc bardziej motor , ale jak sie przesadzi to z auta robi sie mul i duzo pali. Tak ze nie ma sie czym przejmowac , najwyzej pozadnie przepalic silnik w trasie , moze pomoze



Igor1 pisze:Ostatnio postanowiłem sparwdzic kompresje, poniewaz silnik za twardo chodzi, kat wtrysku 49-51, wtryski nowe, głowica po remoncie, pompa wtryskowa ok. Sprawdzono mi kompresje- wyszła 37-38, pojechałem do innego i wyszło 36-37 czyli nie błąd zegarów, mówili, że max do 31-33 powinno być. Dlaczego taka duża kompresja ?Olej mam valvoline 10W60 nie bierze oleju i płynu. Auto po programie lekko przydymia powyżej 3 tys obr przy doładowaniu stabilnym 1,15 bara. mówia mi, ze to wina za dużej kompresji- czyzby ktos za mocno głowice splanował? Poza tym auto chodzi bardzo dobrze. jakie sa konsekwencje za dużej kompresji?
A jak Ci zapala podczas mrozu ? U mnie lapie od dotkniecia , ale pozniejtroche nierowno chodzi jakies 2-3 sekundy



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: Za duża kompresja ALH

Post autor: DANIEL LHR » czw gru 09, 2010 19:17

u mnie twardosc pracy zalezy tez od paliwa ,oraz rowniez od pogody np jak niskie cisnienie i wilgotno chodzi troche ciszej i miekko. Sprawdzone na dwóch golfach



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Za duża kompresja ALH

Post autor: wesol » czw gru 09, 2010 20:29

ojcu do berlingo zalozyli w serwisie citroena grubsza uszczelke bo jak stwierdzili tak sie robi po planowaniu glowicy ( widac ze nie czytaja ksiazek typy sam naprawiam) i teraz auto duzo gorzej odpala, slabsze jest itd.
W zasadzie w ALH i pokrewnych kompresja powinna byc od 25 do 31 tak podaja ksiazki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości