Strona 1 z 1
Przegrzewający się SILNIK!!!
: wt gru 07, 2010 21:59
autor: Radzik
Witam, jeszcze takiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Mój problem polega na tym, że zbytnio nagrzewa się silnik ma ponad 90 stopni a dolny przewod jest zimny, termostat wymieniany na zamiennik jak i original VW i nie pomaga dalej to samo to w zimę a w lato jeszcze ani razu nie włączył mi się wentylator jaka może być tego przyczyna ? dodam ze przewody nie puchną.
PozdraVWiam
Przegrzewający się SILNIK!!!
: śr gru 08, 2010 02:31
autor: italiano_83
Sprawdź na początek vag'iem co podaje czujnik temperatury zarówno do ECU jak i na wskaźnik, skoro termostat wymieniałeś dwa razy a dolny wąż jest zimny, to wskazuje raczej na czujnik, czy też usterkę wskaźnika, ewentualnie ktoś się mógł bawić skalą tolerancji czujnika.
Re: Przegrzewający się SILNIK!!!
: śr gru 08, 2010 07:49
autor: PinkFloyd
Radzik pisze:Witam, jeszcze takiego tematu nie było więc postanowiłem go otworzyć. Mój problem polega na tym, że zbytnio nagrzewa się silnik ma ponad 90 stopni a dolny przewod jest zimny, termostat wymieniany na zamiennik jak i original VW i nie pomaga dalej to samo to w zimę a w lato jeszcze ani razu nie włączył mi się wentylator jaka może być tego przyczyna ? dodam ze przewody nie puchną.
PozdraVWiam
Nie raz spotkałem sie z problemem, że wszystko z układem był ok, a silnik sie przegrzewał, okazalo się, ze ukręcił sie wiatrak pompy wody i nie było wymuszonego obiegu płynu- jak dolny przewód zimny to czujnik wentylatorów nie jest podgrzany i wentylatory się nie włączą
Przegrzewający się SILNIK!!!
: śr gru 08, 2010 16:21
autor: Radzik
jeżeli chodzi o pompe wody to w lato była stara i na niej wentylatory się nie włączały a jakiś tydzień temu byl robiony kompletny rozrzad i pompa nowa ruville i to na niej się przegrzewa silnik więc wychodzi na to że stara jak i nowa jest wadliwa.
Przegrzewający się SILNIK!!!
: czw gru 09, 2010 00:38
autor: qbationov
Na pracującym silniku otwórz korek zbiorniczka wyrównawczego płynu i będziesz widział czy pompa tłoczy płyn. Ja gdy miałem wątpliwości to ściągałem wężyk z króćca zbiorniczka, kierowałem strugę do otworu a kumpel zwiększał obroty silnika - pięknie było widać (lub nie) jak zwiększa się ciśnienie w układzie. UWAGA! Na gorącym silniku bardzo ostrożnie odkręcaj korek - robiąc to gwałtownie można się poparzyć!
Druga sprawa to sprawdzić VAGiem i porównać wskazania wskaźnika z tym co widzi komp.
Swoją drogą - dół zimny a góra się gotuje - jak będziesz pewien, że pompa oraz czujnik i wskaźnik są OK to termostat do gara z wodą i sprawdzić jak działa (co z tego, że nowy ).
Przegrzewający się SILNIK!!!
: czw gru 09, 2010 12:37
autor: JABcok20
czy aby chłodnica nie jest zamulona, gdyby nie chodziła pompa dawno by sie zagotował, ogrzewanie chodzi pięknie rozumiem?
termostat nowy?
więc nie pozostaje nic jak coś zapchane. Chociaż w lecie powinien się wtedy gotować.
sprawdz czy chłodnica się zagrzewa , po prostu podotykaj ją ręka ale żeby Ci wiatrak paluchów nie pourywał.