Strona 1 z 1

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: pn gru 06, 2010 19:57
autor: XV2
Witam opisze to krótko.
Przyjechałem samochodem pod dom zgasiłem go. I po 2h chciałem znowu jechać i oczywiście tylko kręcił nie zapalał i do dziś dnia dalej nie wiadomo co go boli ?...

Sprawdziłem :

Bezpieczniki (Kabina) ( pod maska na akumulatorze )
Przekaźnik od świec żarowych działa
Napięcie na listwę do podgrzewania świec dochodzi.
Paliwo dochodzi nie zamarznięte zresztą palił na ( -10 ) a teraz jak (-1 ) nie chce.
Czujnik temperatury też sprawdzałem ten na wtyczce 4 piny ( mówili mi żeby go wypiąć i spróbować odpalić ) -- nie pomogło

Prosiłbym o wielką pomoc z waszej strony bo to naprawdę ciekawy przypadek żeby auto jeździło i raptownie przestał palić.

Pozdrawiam Marcin

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: pn gru 06, 2010 20:05
autor: Łuki_79
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=367967" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 00:53
autor: XV2
Sprawdzałem pompe przez połączenie na króko przez kabel i nie pali. Zastanawiam sie gdzie znajduje sie ten przekaźnik od załaczenia śilnika ?

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 00:57
autor: XV2
kawul, przecież tym samochodem da się spokojnie jechać nawet jak będzie uszkodzony przekaźnik 109, w przypadku silnika TDI z pompą wtryskową (czyli takim jak Twój) wystarczy kawałkiem kabelka połączyć na stałe zacisk plusowy akumulatora z elektrozaworem N109 na pompie wtryskowej, czyli tym :


i silnik odpali i pojedzie (jedyny mankament takiego rozwiązania jest taki, że silnik będzie pracował w trybie awaryjnym i pojedzie jak SDI a nie TDI) ale zawsze wszędzie dojedziesz, pamiętać należy tylko aby przy takim podłączaniu N109 "na krótko" najpierw podpiąć koniec kabelka do N109 a potem do plusa akumulatora bo przy dotknięciu obudowy N109 lub obudowy pompy wtryskowej posypią się iskry i nie należy pozostawiać samochodu na dłuższy czas z tak podpiętym elektrozaworem bo będzie czerpany ciągle prąd na postoju z aku a przy silnikach starszej generacji czyli np. AFN, AHU, ALE nie da się kluczykiem w stacyjce wyłączyć silnika - wtedy trzeba odpiąć kabelek.


( Sugerowałem sie tym tzn ominieciem przekaznika 109 i tak jak mowilem nie zapalił ) a i klapa gaszaca jest sprawna.

to gdzie może jeszcze lezec problem ?

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 07:52
autor: Sztomel
np. w braku sygnału z G28.

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 11:35
autor: awo250
kolego może sie zapowietrzył grzebałeś coś przy filtrze paliwa ?

Re: GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 15:07
autor: XV2
Nie mogł sie zapowietrzyć bo nic nie robiłem. Sprawdze ten czujnik G28 może on nawala jak kolega napisał .I dzis przjedzie magik znawca mowi ze wie co to, jak naprawi dam znać

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 22:16
autor: XV2
I sprawa się rozwiązała grzał na 2 świece i paliwo na stacji było letnie po czym zrobiła sie kasza. Wymieniłem 1 świece dolałem lepszej ropy przedmuchałem kable paliwowe i się odezwał ;]



Temat zamykam dzieki za pomoc :bigok:

GOlf 4 TDI 110 AHF Nie pali (Dziwna Sprawa)

: wt gru 07, 2010 22:37
autor: Łuki_79
XV2 pisze:Wymieniłem 1 świece
Wymienia się wszystkie 4 :grin: