Strona 1 z 2
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 19:14
autor: leon79
Witam,
Jest pewien problem (a może i nie). Silnik atd. Mianowicie: bledną światła jak również podświetlenie na desce po zapaleniu zimnego auta. Po przejechaniu ok 1 km wszystko wraca do normy. Jesli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy. Póżniej po zmniejszeniu obrótów już wszystko jest ok. W czym może być problem? Pobór pradu przez świece żarowe?
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 19:30
autor: guziolek
Bateria ile ma lat? Klemy nie są zasiarczone czy coś?
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 20:00
autor: leon79
Na starej baterii było tak i na nowej nadal tak jest. Ładowanie na rozgrzanym 14,4V.
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 20:44
autor: Vieri
Może pasek wieloklinowy masz już stary i ślizga się na zimno na rolkach...
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 20:46
autor: leon79
Pasek Conti ma ok rok. Nic się nie ślizga, zero jakiś pisków.
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 20:50
autor: Vieri
No to pomierz w takim razie ładowanie na zimnym skoro na ciepłym jest w porządku, podepnij Vaga zobacz czy nie wywala czegoś ciekawego
bledną światła
: ndz gru 05, 2010 20:52
autor: Michał_1977
leon79 pisze:bledną światła
leon79, tylko jak to się ma do działu o silnikach diesla?
Aku obciążyć i sprawdzić,ładowanie także.
Regulator napięcia pod lupę

bledną światła
: ndz gru 05, 2010 20:57
autor: leon79
Michał_1977, bo napewno ma na to wpływ część osprzętu silnika diesela

bledną światła
: ndz gru 05, 2010 21:01
autor: leon79
Poza tym, skoro ładowanie jest 14,4, to chyba regulator też ok. Jutro sprawdzę ładowanie zaraz po odpaleniu zimnego auta.
bledną światła
: pn gru 06, 2010 13:06
autor: leon79
Witam ponownie,
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.
Re: bledną światła
: pn gru 06, 2010 13:25
autor: PinkFloyd
leon79 pisze:Witam ponownie,
Dziś rano znów pomiary. I oto: Przed odpaleniem zimnego auta napięcie na aku 12,67(czyli ok), zaraz po odpaleniu poniżej 12-tu volt, robiąc pomiar co ok 10sek napięcie powoli wzrastało. Po dojechaniu do pracy (ok 5km) napięcie na zaciskach aku 14,47(silnik zapalony i wszystkie odbiorniki wyłączone) lub 14,43 przy włączonych tylko światłach mijania.
I teraz znów pytanie, czemu bledną przez ok 1km od odpalenia? Domyślam się,że coś nie tak z tym napięciem zaraz po odpaleniu i to może mieć wpływ.
Masz duzy pobór prądu po odpaleniu auta ponieważ świece żarowe podgrzewają komory przez ok 1 min po odpaleniu i jest duże zapotrzebowanie na prąd- zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie- może pod obciążeniem regulator nie wyrabia, warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.
bledną światła
: pn gru 06, 2010 13:45
autor: leon79
PinkFloyd pisze:warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.
Myślę,że tu jest ok, bo blednie też podświetlenie na desce.
PinkFloyd pisze:zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie
Właśnie dziś sprawdziłem i byłem niemiło zaskoczony bo tak jak wcześniej napisałem napięcie zaraz po odpaleniu wynosiło ok 12,2 i powoli rosło robiąc pomiar co ok 10sekund.
Re: bledną światła
: pn gru 06, 2010 13:50
autor: PinkFloyd
leon79 pisze:PinkFloyd pisze:warto tez czasami oczyścić kostki na żarówki.
Myślę,że tu jest ok, bo blednie też podświetlenie na desce.
PinkFloyd pisze:zobacz zaraz po odpaleniu jakie jest ładowanie
Właśnie dziś sprawdziłem i byłem niemiło zaskoczony bo tak jak wcześniej napisałem napięcie zaraz po odpaleniu wynosiło ok 12,2 i powoli rosło robiąc pomiar co ok 10sekund.
To zmien regulator napiecia. U mnie np. jest juz robudowany regulator napięcia który reguluje prąd ładowania w zalezności od stanu naładowania aku i temp. zewnętrznej. Np. przy -15st wskazywał 14,7v, przy +20st 13,98V ( przy wymianie w serwisie Boscha wziełem wersje na Norwegię ktora przy nizszych temp. chwilowo ma więkrzy prad ładowania ). Pod obciazeniem na swiatłach i od razu po odpaleniu mam 14,38V mam podobny do tego
http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 50241.html" onclick="window.open(this.href);return false; Np.po odpaleniu ogrzewałem go suszarką i po 2 min ladowanie zaraz ustabilizowało się na 14V z 14,7V
bledną światła
: pn gru 06, 2010 14:14
autor: jhosef
Problem ze wzbudzaniem alternatora
leon79 pisze:esli obroty wzrosną do ok 2tys, to wtedy też wszystko wraca do normy.
Bo przy przegazowaniu sam się wzbudzi. A powinien być wzbudzony przez licznik już na jałowym, sprawdź cienki, zdaje się niebieski kabelek do alternatora.