Strona 1 z 3

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:18
autor: JakPodglosnisz
Witam! Mam mały problem, a mianowicie kupiłem golfa (taki jak w temacie, rok 97) i niestety mam mały problem. Wydaje mi się, że coś jest nie tak ze wtryskami, ponieważ bardzo mi kopci na czarno. Zazwyczaj jak mu depne. Nie jestem pewien również czy jest wszystko ok z turbo, bo jak jadę i troszkę depne to dziwnie przyśpiesza, a mianowicie tak jakby pulsacyjnie (wydaje mi się, że może to może być spowodowane właśnie przez wtryski). Przyśpiesza -> mocniej przyśpiesza -> przyśpiesza i tak w kółko, trwa to gdzieś do momentu jak przekroczę ok 3 tys. obrotów. Chciałem się również dowiedzieć czy w tym silniku jest pośredni wtrysk czy też bezpośredni. Czytałem również, że są jakieś inne wtryski, które mógłbym założyć i dzięki nim będę miał od 5 do 15 km więcej. Szczerze mówiąc nie zależy mi na tym specjalnie. Dodam jeszcze, że auto rewelacyjnie zapala na zimnym silniku przy obecnej temperaturze -15C. Silnik pracuje równo, obrotomierz wskazuje 900 obr/min. Gdzieś jeszcze wyczytałem, że jest coś takiego jak regeneracja wtrysków. Powstaje tu pytanie czy jest to wiarygodne, czy opłaca się to robić i jak samochód po takiej regeneracji wtrysków się zachowuje. Chciałbym mniej więcej dowiedzieć się co dolega silnikowi. Jak wiadomo w dzisiejszych czasach łatwo o mechaników naciągaczy, którzy powiedzą mi, że mam to i to wymienić, a okaże się, że wcale nie było potrzeby wymieniać danych elementów. Pozdrawiam i proszę o wyczerpujące odpowiedzi :) JakPodglosnisz.

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:28
autor: wojtas_tdi
Z tego co mi wiadomo..z tym kopceniem to wydaje mi sie ze moze ktorys wtrysk lac, mozesz to sprawdzic pod komp przez vag, a z drugiej strony zobacz jak daja czadu nowe auta, masakra. Ale jak konkretnie depniesz to zawsze chmure pusci nawet najlepszy diesel tego co nie zdazy spalic.

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:34
autor: JakPodglosnisz
No oczywiście to rozumiem, lecz w moim przypadku wygląda to tak, że potrafi dobrą chmurę dymu zrobić na drodze. No i tak jak wyżej pisałem coś dziwnie działa to turbo. Wydaje mi się, że jest to wina wtrysków. Wiesz jakie są wtryski, pośrednie czy bezpośrednie? Gdzie mogę je tanio dostać? Czy łatwo jest je samemu wymienić?

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:47
autor: wojtas_tdi
przy pewnym problemie podejrzewalem tez u siebie wtryski ale obeszlo sie bez wymiany takze nie mam pojecia jak to wszystko wyglada, wydaje mi sie ze wtrysk jest bezposredni ale nie sugeruj sie moja opinia, :helm: jestem mechanikiem lecz nie samochodowym ;p popytaj w sklepie lub rzuc okiem na cene zeby sie zorientowac na allegro widzialem nowe do silnika 1z, a t y u siebie masz 90 czy afn 110km?

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:51
autor: JakPodglosnisz
Mam 90 km. Martwi mnie to, ponieważ golf ma strasznego zamuła. Chciałbym jak najszybciej usunąć tą usterkę, bo strasznie denerwuje mnie to, że nie jest w pełni sprawny mechanicznie jak i "fizycznie" (osiągi).

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:54
autor: wojtas_tdi
rozumiem cie a powiedz mi sprawdzales turbo jak pompuje nie ma spadkow? nie puszcza oleju?

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:57
autor: JakPodglosnisz
No właśnie nie. Nie wiem jak się to sprawdza i gdzie. Powiem, że nie jestem totalnie zielony w takich sprawach, ale nie sprawdzałem. Może wiesz gdzie mógłbym to sprawdzić? Stacja diagnostyczna? Nie chciałbym, żeby mnie ktoś oszukał i powiedział mi błędną diagnostykę o moim silniku.

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 01:59
autor: wojtas_tdi
podepnij pod vaga to chyba najlepsza opcja, sprawdzisz parametry wtryskow i w jakim stanie turbo mniej wiecej... :chytry:

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 02:02
autor: JakPodglosnisz
Gdzie mogę podpiąć tego vaga? Rozumiem, że to jest jakaś wtyczka, którą podłącza się do komputera i dzięki niej mogę mniej więcej oszacować uszkodzenia. Gdzie takie coś mogę nabyć i gdzie to się podłącza w aucie?

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 02:36
autor: wojtas_tdi
vag to skrot np. od programu vag comander, zlacze diagnostyczne posiadasz pod zaslepka obok popielniczki wystarczy wysunac ja i ujrzysz gniazdo obd2, musisz oczywiscie posaiadac stosowny kabelek zeby sie polaczyc no i okielznac cala wielka ilosc blokow w tym dziwnym programie aby sprawdzic odpowiednie nastawy ktore sa odp np za wtryski czy turbine. coz ci wiecej moge powiedziec mysle ze na slasku powinienies kogos znalezc specjalizujacego sie w vw ktory ci to zrobi, bo problemy moglbys miec z jakas mazda czy nie wiem tam jakims dziwactwem a jesli chodzi o vw to nie powinienes miec problemu

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 03:04
autor: JakPodglosnisz
No tak, ale tak jak wcześniej mówiłem, że wolałbym być przekonany w 100% co jest do zrobienia. Nie chciałbym aby jakiś mechanik chciał sobie na mnie za dużo zarobić. Tym bardziej, że jestem świeżo po zakupie auta, co w moim przypadku świadczy o chwilowym braku funduszy na tak owe naprawy. Powstaje jeszcze pytanie czy przez lejące wtryski może mi zamulać auto, słabo przyśpieszać, przyśpieszać pulsacyjnie itp? Chciałbym to mieć po prostu wszystko idealnie zrobione, żebym mógł spokojnie spać, a nie tak jak teraz z ręką w "nocniku", że pozwolę sobie tak powiedzieć. Jutro wyjeżdżam w małą trasę, oczywiście nie będę forsował auta i mam w planach podjechać po drodze do podobno dobrego mechanika.

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 11:46
autor: wojtas_tdi
sluchaj nie wiem, moim zdaniem nie usuniesz tak o oo sobie problemu jak go nie znajdziesz ? jesli sam nie potrafisz nic zagrzebac to niestety ale musisz komus zaufac

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 04, 2010 16:50
autor: JakPodglosnisz
Domyślam się, że będę musiał tak zrobić. A wiesz może czy te wtryski mogą tak zamulać auto i miedzy innymi turbo?

Golf III GT 1.9 TDI

: ndz gru 05, 2010 18:46
autor: wojtas_tdi
nie wiem, nie wiem... wydaje mi sie ze napewno auto kopci jak leja wtryski lub turbo puszcza, a mozesz miec tez ten zawor od turbiny uszkodzony on jest chyba odpowiedzialny za jakies tam sterowanie turbo o ile pamietam to chyba n75 ale popytaj fachowcow bo ja jestem raczej laikiem ;p to dopiero moje drugie drugie mk3 w tdi.