Golf III GT 1.9 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 01:18

Witam! Mam mały problem, a mianowicie kupiłem golfa (taki jak w temacie, rok 97) i niestety mam mały problem. Wydaje mi się, że coś jest nie tak ze wtryskami, ponieważ bardzo mi kopci na czarno. Zazwyczaj jak mu depne. Nie jestem pewien również czy jest wszystko ok z turbo, bo jak jadę i troszkę depne to dziwnie przyśpiesza, a mianowicie tak jakby pulsacyjnie (wydaje mi się, że może to może być spowodowane właśnie przez wtryski). Przyśpiesza -> mocniej przyśpiesza -> przyśpiesza i tak w kółko, trwa to gdzieś do momentu jak przekroczę ok 3 tys. obrotów. Chciałem się również dowiedzieć czy w tym silniku jest pośredni wtrysk czy też bezpośredni. Czytałem również, że są jakieś inne wtryski, które mógłbym założyć i dzięki nim będę miał od 5 do 15 km więcej. Szczerze mówiąc nie zależy mi na tym specjalnie. Dodam jeszcze, że auto rewelacyjnie zapala na zimnym silniku przy obecnej temperaturze -15C. Silnik pracuje równo, obrotomierz wskazuje 900 obr/min. Gdzieś jeszcze wyczytałem, że jest coś takiego jak regeneracja wtrysków. Powstaje tu pytanie czy jest to wiarygodne, czy opłaca się to robić i jak samochód po takiej regeneracji wtrysków się zachowuje. Chciałbym mniej więcej dowiedzieć się co dolega silnikowi. Jak wiadomo w dzisiejszych czasach łatwo o mechaników naciągaczy, którzy powiedzą mi, że mam to i to wymienić, a okaże się, że wcale nie było potrzeby wymieniać danych elementów. Pozdrawiam i proszę o wyczerpujące odpowiedzi :) JakPodglosnisz.



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » sob gru 04, 2010 01:28

Z tego co mi wiadomo..z tym kopceniem to wydaje mi sie ze moze ktorys wtrysk lac, mozesz to sprawdzic pod komp przez vag, a z drugiej strony zobacz jak daja czadu nowe auta, masakra. Ale jak konkretnie depniesz to zawsze chmure pusci nawet najlepszy diesel tego co nie zdazy spalic.


TD ic POWER!

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 01:34

No oczywiście to rozumiem, lecz w moim przypadku wygląda to tak, że potrafi dobrą chmurę dymu zrobić na drodze. No i tak jak wyżej pisałem coś dziwnie działa to turbo. Wydaje mi się, że jest to wina wtrysków. Wiesz jakie są wtryski, pośrednie czy bezpośrednie? Gdzie mogę je tanio dostać? Czy łatwo jest je samemu wymienić?



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » sob gru 04, 2010 01:47

przy pewnym problemie podejrzewalem tez u siebie wtryski ale obeszlo sie bez wymiany takze nie mam pojecia jak to wszystko wyglada, wydaje mi sie ze wtrysk jest bezposredni ale nie sugeruj sie moja opinia, :helm: jestem mechanikiem lecz nie samochodowym ;p popytaj w sklepie lub rzuc okiem na cene zeby sie zorientowac na allegro widzialem nowe do silnika 1z, a t y u siebie masz 90 czy afn 110km?


TD ic POWER!

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 01:51

Mam 90 km. Martwi mnie to, ponieważ golf ma strasznego zamuła. Chciałbym jak najszybciej usunąć tą usterkę, bo strasznie denerwuje mnie to, że nie jest w pełni sprawny mechanicznie jak i "fizycznie" (osiągi).



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » sob gru 04, 2010 01:54

rozumiem cie a powiedz mi sprawdzales turbo jak pompuje nie ma spadkow? nie puszcza oleju?


TD ic POWER!

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 01:57

No właśnie nie. Nie wiem jak się to sprawdza i gdzie. Powiem, że nie jestem totalnie zielony w takich sprawach, ale nie sprawdzałem. Może wiesz gdzie mógłbym to sprawdzić? Stacja diagnostyczna? Nie chciałbym, żeby mnie ktoś oszukał i powiedział mi błędną diagnostykę o moim silniku.



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » sob gru 04, 2010 01:59

podepnij pod vaga to chyba najlepsza opcja, sprawdzisz parametry wtryskow i w jakim stanie turbo mniej wiecej... :chytry:


TD ic POWER!

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 02:02

Gdzie mogę podpiąć tego vaga? Rozumiem, że to jest jakaś wtyczka, którą podłącza się do komputera i dzięki niej mogę mniej więcej oszacować uszkodzenia. Gdzie takie coś mogę nabyć i gdzie to się podłącza w aucie?



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » sob gru 04, 2010 02:36

vag to skrot np. od programu vag comander, zlacze diagnostyczne posiadasz pod zaslepka obok popielniczki wystarczy wysunac ja i ujrzysz gniazdo obd2, musisz oczywiscie posaiadac stosowny kabelek zeby sie polaczyc no i okielznac cala wielka ilosc blokow w tym dziwnym programie aby sprawdzic odpowiednie nastawy ktore sa odp np za wtryski czy turbine. coz ci wiecej moge powiedziec mysle ze na slasku powinienies kogos znalezc specjalizujacego sie w vw ktory ci to zrobi, bo problemy moglbys miec z jakas mazda czy nie wiem tam jakims dziwactwem a jesli chodzi o vw to nie powinienes miec problemu


TD ic POWER!

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 03:04

No tak, ale tak jak wcześniej mówiłem, że wolałbym być przekonany w 100% co jest do zrobienia. Nie chciałbym aby jakiś mechanik chciał sobie na mnie za dużo zarobić. Tym bardziej, że jestem świeżo po zakupie auta, co w moim przypadku świadczy o chwilowym braku funduszy na tak owe naprawy. Powstaje jeszcze pytanie czy przez lejące wtryski może mi zamulać auto, słabo przyśpieszać, przyśpieszać pulsacyjnie itp? Chciałbym to mieć po prostu wszystko idealnie zrobione, żebym mógł spokojnie spać, a nie tak jak teraz z ręką w "nocniku", że pozwolę sobie tak powiedzieć. Jutro wyjeżdżam w małą trasę, oczywiście nie będę forsował auta i mam w planach podjechać po drodze do podobno dobrego mechanika.



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » sob gru 04, 2010 11:46

sluchaj nie wiem, moim zdaniem nie usuniesz tak o oo sobie problemu jak go nie znajdziesz ? jesli sam nie potrafisz nic zagrzebac to niestety ale musisz komus zaufac


TD ic POWER!

Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: JakPodglosnisz » sob gru 04, 2010 16:50

Domyślam się, że będę musiał tak zrobić. A wiesz może czy te wtryski mogą tak zamulać auto i miedzy innymi turbo?



Awatar użytkownika
wojtas_tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:31
Lokalizacja: ddz

Golf III GT 1.9 TDI

Post autor: wojtas_tdi » ndz gru 05, 2010 18:46

nie wiem, nie wiem... wydaje mi sie ze napewno auto kopci jak leja wtryski lub turbo puszcza, a mozesz miec tez ten zawor od turbiny uszkodzony on jest chyba odpowiedzialny za jakies tam sterowanie turbo o ile pamietam to chyba n75 ale popytaj fachowcow bo ja jestem raczej laikiem ;p to dopiero moje drugie drugie mk3 w tdi.


TD ic POWER!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości