Strona 1 z 1
Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 07:46
autor: Caymann
Witam wszystkich. Otóż mam taki problem z golfem. W ciągu ostatnich kilku dni temperatura na zewnątrz była u mnie ok -15 stopni i palił za pierwszym razem. Po przejechaniu 60 km zgaszeniu auta (wychodze do sklepu po śniadanie) chce go odpalić i nie pali słychać tylko rozrusznik albo zakręci troszeczke silnikiem, ale niewystarczająco żeby ruszyć silnikiem zeby odpalił. Nie mam pojęcia co i dlaczego tak się dzieje ponieważ w lecie nie było takich objawów i wszystko chodziło bez zarzutów. Proszę o pomoc ponieważchcę jak najszybciej usunąć tą usterkę:) Z góry dziękuję
dodam ze silnik mam ALH
Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 10:09
autor: rodek
Witam
w moim ALH był podobny objaw - jak był zimny palił za pierwszym razem po rozgrzaniu silnika już było gorzej , zapalił, ale po dłuższym kręceniu lub przycinał rozrusznik w trakcie kręcenia, akumulator był nowy, więc wymieniłem rozrusznik to pomogło i teraz pali na dotyk - sprawdź podstawy akumulator i rozrusznik
Re: Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 10:39
autor: Caymann
Aku nówka, problem tkwi w rozruszniku - chce go wyciągną i popatrzyć - może ktoś wyciągał z tego modelu silnika?? Chodzi mi o to czy musze podeprzeć silnik i co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, bendix czy tuleje - bo to tylko podejrzewam

pomóżcie
Re: Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 12:36
autor: rodek
rozrusznik wymieniłem bez podnoszenia samochodu i bez rozkręcania dolnej osłony - jest z tym trochę zabawy ale idzie --- rozrusznik jest przykręcony na dwie śruby szpile do korpusu silnika - klucz 18 , na dolnej śrubie jest jeszcze uchwyt - odkręcasz klucz 13 , przed odkręceniem rozrusznika odłącz od akumulatora.
Jeżeli masz rozrusznik 0001125 012 (13) , 02A 911023R to zleć naprawę firmie , wymiana tulejek to bajka ale bendiks to problem ja kupiłen nowy dałem 400 zł za nowy orginał , podobne są koszty za regenerację całego rozrusznika i na dotatek musisz oddać stary.
Re: Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 15:03
autor: Caymann
na 100 % nie trzeba podpierać silnika przy wyciąganiu tego rozrusznika??? Pytam i chce byc pewny ponieważ dzis zamierzam wyciągnąć rozrusznik i żeby sie nie okazało ze cos spiepsze na samym początku:/
Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 15:13
autor: rodek
wymieniłem rozrusznik bez podpierania w MK IV , jeżeli masz MK III to nie jestem pewny czy przy wyjmowaniu rozrusznika nie będzie zaczepiał o podzespoły w silnika
Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 15:16
autor: ringel
Caymann pisze:na 100 % nie trzeba podpierać silnika przy wyciąganiu tego rozrusznika??? Pytam i chce byc pewny ponieważ dzis zamierzam wyciągnąć rozrusznik i żeby sie nie okazało ze cos spiepsze na samym początku:/
Na Twoim miejscu bym lepiej podparł, bo silnik lekko zawiśnie i nie będziesz mógł z powrotem wsadzić tej szpilki z przodu podczas zakładania rozrusznika. Wtedy będziesz miał trochę zabawy a i tak będziesz musiał silnik podłożyć.
Demontaż nie sprawia w ogóle problemu. Łatwizna...
Problem Z rozrusznikiem
: pt gru 03, 2010 15:29
autor: rodek
w dziale FAQ masz czyszczenie i smarowanie rozrusznika z fotkami chyba MK III - a dalej będę się upierał bez podpierania w MK IV z silnikiem ALH - silnik nie wisi na rozruszniku - jeżeli podpierasz to pamiętaj o osłonie pod silnikiem