[MK4] Utrata mocy po przymrozkach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel_1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 29, 2010 21:56
Lokalizacja: Wrocław

[MK4] Utrata mocy po przymrozkach

Post autor: pawel_1983 » pt gru 03, 2010 01:45

Witam!
Od kilku dni przeszukuję forum i w sumie kilka ze znalezionych tematów częściowo odpowiada na mój problem ale nie znalazłem takiego co wszystko zbiera do kupy. Po kolei. Mam na imię Paweł, jestem tu nowy, mam VW Golf kombi 2000r 1.9TDi 110KM, niestety nie znam oznaczenia silnika (może ktoś zna sposób oprócz rozszyfrowania VIN?). Postaram się opisać po kolei jak doszło do problemu z samochodem.

Mój Golf stoi pod blokiem pod chmurką, czasami jak jadę na nocną zmianę to trzymam go w garażu podziemnym. I tak było tym razem - w niedzielę stał cały dzień na mrozie - wieczorem odpalił bez problemu, pojechałem do pracy, w nocy stał w ciepłym garażu, a rano zaczęły się dziać dziwne rzeczy z silnikiem. Odpalił od razu. Po ruszeniu na 1 biegu spadły obroty i zgasł. Odpaliłem znowu, silnik zaczął dziwnie pracować, dostawał nierównych obrotów, czasami pojawiał się charakterystyczny 'klekot', przy ruszaniu tracił obroty, jakoś ruszyłem, na 2 biegu ledwie udało mi się osiągnąć 40m/h. Miałem wrażenie, że nie przejadę skrzyżowania - musiałem go trzymać długo na półsprzęgle. Przy zwiększaniu obrotów strasznie zamulał, rozpędzał się strasznie powoli jak żółw. Przejechałem może z 4km i zostawiłem go pod domem. Przed oczami pojawił mi się czarny scenariusz wymiany połowy silnika i wpadnięcia w ogromne koszty. Od razu na allegro zamówiłem kabel do VAG (na USB) - jeszcze nie przyszedł.

Po dwóch dniach postoju i czytania forum, postanowiłem się przejechać i poobserwować dokładniej objawy. Rozgrzałem porządnie świece (3 razy przekręcenie aż zgaśnie kontrolka - w sumie po około 7 sekund).
Pochodził na wolnych obrotach ok 10 minut. Na zewnątrz około -10 stopni C i kupa śniegu. Ruszyłem się przejechać: 1-szy bieg OK - nie zgasł. Na 2-gim już zamula - ja mu w gaz a on jak żółw. Dałem mu trochę większe obroty i jak już się trochę rozgrzał to szedł całkiem OK. Ale już nie miał tej mocy co kiedyś, gdzie było to miłe uczucie wgniatania w fotel ;) Maksymalna prędkość na 4 biegu jaką udało mi się osiągnąć to 90km/h, ale to musiałem się długo rozbujać, może by było więcej ale warunki atmosferyczne i tłok na drogach nie pozwalał.

Jeszcze jedna sprawa - od kilku tygodni zaczęła dziwnie zachowywać się wskazówka temperatury silnika, raz pokazywała 0 a raz 90 stopni podczas jazdy, kiedy to silnik na bank był rozgrzany. A ostatnio to już cały czas wskazówka leży na zerze.

Czy ktoś z Was nie spotkał się z takimi objawami?

Z wyczytanych postów z forum i porad od kolegów postanowiłem wymienić filtr paliwa (za wymianę zabiorę się na weekend), bo scenariusz mógł być taki:
Wlałem kiepskie paliwo (lałem na LOTOSie ), które jeszcze było 'nie zimowe', przy przymrozkach wytrąciła się parafina, później jak autko stało w ciepłym garażu to paliwo stało się rzadsze i syfy z parafiny spłynęły do przewodów, zalepiły mi filtr paliwa, i paliwo nie dochodziło do silnika i stąd pierwsze zgaśnięcie i późniejsze zamulanie.

Jak nie filtr to już nie wiem. Skąd ta utrata mocy? Dlatego mam do Was prośbę, jak już będę miał kabelek do VAG i uda mi się zebrać logi to proszę o pomoc w analizie. Mam też pytanie: czy czujnik temperatury mógł mieć wpływ na takie zachowanie silnika?

Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość przy czytaniu tak długiego postu ale chciałem przedstawić jak najbardziej swój problem?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Utrata mocy po przymrozkach

Post autor: italiano_83 » pt gru 03, 2010 02:11

Odnośnie wskazówki temperatury, to typowy przypadek zaśniedziałych styków kostki przy czujniku lub uszkodzenie samego czujnika, na początek wypnij kostkę z czujnika i przeczyść ją WD-40 lub benzyną, jeśli nic nie pomoże to sam czujnik prawdopodobnie będzie do wymiany, gdyż uszkodzenie wiązki kabli jest mało prawdopodobne, Skoro świece grzeją normalnie to znaczy że czujnik G62 (tak naprawdę masz dwa czujniki w jednym- jeden odpowiada za wskazywanie temperatury na zegarach, a drugi jest na potrzeby jednostki sterującej/kompa) działa poprawnie.
Na początek wymień filtr paliwa, jeśli zamarzł to silnik dostaje za mało paliwa i auto słabnie, już był w tym tygodniu taki przypadek.
Jak podepniesz vag'a to sprawdź błędy w sterowniku, osłabnięcie auta może spowodować wiele rzeczy, choćby uszkodzony przepływomierz.
Aha czujnik temperatury jest tu.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226486" onclick="window.open(this.href);return false;
Powodzenia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawel_1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 29, 2010 21:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: [MK4] Utrata mocy po przymrozkach

Post autor: pawel_1983 » sob gru 04, 2010 15:06

Dzięki za podpowiedź!

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa, kupiłem BOSCH'a, stary miałem Filtrona. Jak wymieniałem to zalałem filtr strzykawką, tak jak opisane na forum. Autko odpaliło od razu. Pojechałem na test. Pierwsze 500m to zamulało jak wcześniej, ale to jeszcze przez to, że świeże paliwko nie doleciało do silnika. Później wszystko OK, przyspieszenie łapał jak wcześniej, obroty na każdym biegu łapał wysokie. Jeszcze nie testowałem większych prędkości niż 100km/h bo warunki nie pozwalają. Wyjadę jutro jak trochę odśnieżą ulice. Na chwilę obecną mogę stwierdzić, że wymiana filtra rozwiązała mój problem :)

Pomimo to, że przyczyną moich problemów był zapchany filtr paliwa, po weekendzie jak tylko, dostanę przesyłkę z allegro z kabelkiem do VAG to ściągnę logi statyczne i dynamiczne i poproszę Was o ich analizę. Muszę być pewny, że mam autko sprawne bo czeka mnie tej zimy kilka długich wyjazdów po 400km każdy, a mam małe sześciotygodniowe dziecko i nie chcę aby mój Golf zatrzymał się gdzieś w szczerym polu na mrozie i odmówił posłuszeństwa.

Kolejną przyczyną moich problemów było to, że przed zimą nie wymieniłem oleju i filtrów, jak to wcześniej robiłem dwa razy do roku (przed i po zimie). Tym razem pomyślałem sobie, że skoro nie zrobiłem jeszcze wymaganego limitu kilometrów między wymianami to poczekam do wiosny i to był mój błąd. Dlatego moi drodzy - dbajcie o wymianę oleju i filtrów przed i po zimie, a unikniecie podobnych problemów do moich!

Kolejną sprawą jest jakość paliwa, moim zdaniem lepiej dołożyć parę groszy i lać paliwko "to droższe" na sprawdzonych, markowych - polecanych stacjach. A propos to jakie polecacie paliwko ON na zimę? Shell V-power, Orlen, BP Ultimate, a może jeszcze jakieś?

A co do czujnika temperatury to jeszcze się za to nie zabrałem, ale dzięki za linka.



pawel_1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 29, 2010 21:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: [MK4] Utrata mocy po przymrozkach

Post autor: pawel_1983 » pn gru 06, 2010 01:11

Pogrzebałem, poczytałem i znalazłem, mój silnik ma oznaczenie AJM i ma 115KM a nie jak wcześniej pisałem 110KM, nie wiem skąd wzięła się ta pomyłka. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Od wczorajszej wymiany filtra paliwa za wcześnie się ucieszyłem, że autko chodzi super. Wcale tak nie jest - jeździ o wiele lepiej niż przed wymianą filtra paliwa ale to jeszcze nie to (jesli chodzi o moc) co kiedyś.

Autko dziwnie się zachowuje, jak dłużej postoi to po odpaleniu i ruszeniu do około 2200 obr. na drugim biegu zamula. Dopiero jak osiągnie 2200 to dopiero dostaje kopa (przy pedale gazu wciśniętym na max'a). Później, jak już samochód jest na chodzie to np. przy ruszaniu spod świateł auto od początku obrotów ma przyspieszenie poprawne.
Czyli coś się dzieje nie tek od momentu odpalenia zimnego do osiągnięcia 2200 obr. podczas jazdy.
Macie jakieś pomysły co to może być?

Kabelek do VAG dotarł w sobotę, aż się zdziwiłem, że w weekend - ale luz, dobrze, że jest. Podpiąłem pod kompa, oto błędy jakie mi zrzuciło:

2 DTC's Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
16485 - MAF Sensor (G70): Implausible Signal
35-00 - -


Logów statycznych jeszcze nie zebrałem bo miałem problem z zapisaniem wyników testu do pliku, ale po rozmowie z kolegą mam nadzieję, że wiem jak się z tym uporać.

Prośba do Was o rozszyfrowanie tych błędów. 'Szukaj' i 'google' (jeśli chodzi o utratę mocy) proponują nie przejmować zbytnio się 01117, natomiast dla 16485 sugerują wymianę filtra powietrza i ewentualnie przepływomierza.

Prośba do Was o potwierdzenie lub zdementowanie powyższego i dodatkowe podpowiedzi.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Utrata mocy po przymrozkach

Post autor: italiano_83 » pn gru 06, 2010 01:22

pawel_1983 pisze:Autko dziwnie się zachowuje, jak dłużej postoi to po odpaleniu i ruszeniu do około 2200 obr. na drugim biegu zamula. Dopiero jak osiągnie 2200 to dopiero dostaje kopa (przy pedale gazu wciśniętym na max'a). Później, jak już samochód jest na chodzie to np. przy ruszaniu spod świateł auto od początku obrotów ma przyspieszenie poprawne.
Czyli coś się dzieje nie tek od momentu odpalenia zimnego do osiągnięcia 2200 obr. podczas jazdy.
Macie jakieś pomysły co to może być?
Jak masz możliwości to wykonaj logi 003.008.011 dynamiczne wszystkie na raz, od 1400 do 4000 z butem w podłodze na trzecim biegu.
Oraz Bassic settings ,001,003.011. logi umieść w dziale diagnostyka, skorzystaj z tej strony http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; wystarczy podać adres email, a następnie wysłać logi i wkleić linki do nich w temacie.

Błędy skasować i sprawdzić czy powrócą.
1. 01117
(Silnik/Kody błędów)
Sygnał obciążenia zacisku DF alternatora. Niedopuszczalna wartość sygnału

1. P0101 16485
(Silnik/Kody błędów)
Miernik G70 masy powietrza. Niedopuszczalna wartość sygnału.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawel_1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 29, 2010 21:56
Lokalizacja: Wrocław

[MK4] Utrata mocy po przymrozkach

Post autor: pawel_1983 » pn gru 06, 2010 20:30

Logi zebrane, temat w 'Diagnostyce' założony - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=369682" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 48 gości