Strona 1 z 1
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: wt lis 30, 2010 19:05
autor: barteKKK03
EDIT: Zapraszam do ostatniego mojego posta
No więc tak... dzisiaj podczas jazdy miałem problem, samochód rano normalnie odpalił, nagrzał się i przejechał jakieś 10km, po czym zaczął gasnąć... silnik po prostu zaczął tracić moc, prędkość spadała i gasł... po chwili postoju można przejechać kilkadziesiąt metrów i scenariusz się powtarza... na szybko zmieniłem filtr paliwa na nowy, jednak nie to było przyczyną. Zajrzałem do baku, bo ktoś mi coś powiedział o jakimś filterku wstępnym... jak się okazało nic takiego w baku nie mam
jest tylko kielich w którym znajduje się pływak, no górze przewód powrotny, na dole wyjście i tyle... więc gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny? Możecie coś poradzić?
Myślałem jeszcze o pompie wtryskowej, ale nie bardzo wiem jak za to się zabrać... generalnie muszę jeszcze dodać że do niedawna jeździłem na mieszance ON+OR, więc pewnie jakieś resztki tej mikstury mogły zostać.
Re: 1,6D - gdzie mogło przymarznąć paliwko?
: wt lis 30, 2010 19:22
autor: karol8114
U mnie zeszłej zimy zamarzła ropka w przewodach doprowadzających paliwo, a dokładnie pod podłogą, wystarczyło nabrać denaturatu do strzykawki i wstrzyknąć w przewód zasilający a następnie dmuchnąć sprężarką, jak ręką odjął.
1,6D - gdzie mogło przymarznąć paliwko?
: wt lis 30, 2010 23:05
autor: barteKKK03
Do objawów muszę dodać jeszcze brak reakcji na gaz... czyli coraz bardziej skłaniam się ku pompie. Ogólnie dzisiaj spuściłem tą ropę co miałem w baku i nieco dla wzmocnienie dolałem benzyny i nawet trochę dużej pochodzi, ale i tak dusi się szarpie i na koniec gaśnie... potem pali na dotyk i od nowa to samo.
Przewody paliwowe raczej są drożne, ponieważ wydaje mi się że zaciąga paliwo z baku, a na pewno ropa potem wraca do zbiornika.. mam zdjęty ten dekielek co jest pod tylna kanapą i z tej perspektywy wszystko wygląda dobrze. Jedyne co to sama barwa paliwa nieco odbiega od normy, nie jest taka przejrzysta jak powinna być ropa...
1,6D - działa kilka minut i gaśnie... szarpie i dławi się
: wt lis 30, 2010 23:42
autor: wojtek0231
Siemka, daj mu pociągnąć bezpośrednio z butelki jak będzie o.k. to być może że gdzieś jest nieszczelność i zaciąga powietrze lub kupiłeś wadliwy filtr paliwa ja taki nabyłem w ubiegłym roku i objawy miałem identyczne. Może też nalałeś hu.owego paliwa i też będzie się wściekał na mrozie.
Re: 1,6D - gdzie mogło przymarznąć paliwko?
: śr gru 01, 2010 10:18
autor: grzester
barteKKK03 pisze: Jedyne co to sama barwa paliwa nieco odbiega od normy, nie jest taka przejrzysta jak powinna być ropa...
glupia sprawa, mrozy i snieg, samochod, a samochod nie chce zapalic. jesli chodzi o barwe paliwa to nic dziwnego, jezdziles na mieszance z OR to podobnie jak z OO, pomimo tego ze wlales juz czystej ropy paliwo i tak ma barwe czerwona. pozbądź się całego OR ze zbiornika i wlej czystej ropy i dopiero wtedy szukaj dalszej przyczyny jesli nie pomoze
1,6D - działa kilka minut i gaśnie... szarpie i dławi się
: śr gru 01, 2010 11:16
autor: barteKKK03
No właśnie tak podejrzewam że resztki OR przypchały układ... Muszę odkopać garaż i wstawić auto na jakiś czas, żeby rozmarzł.. I zobaczymy. Co do poprzedniego posta to na dwóch filtrach jest ta sama sytuacja, paliwo obecnie jest raczej OK.. Passat TDI śmiga na tym normalnie.. A mnie pewnie załatwiły resztki OR w układzie
1,6D - działa kilka minut i gaśnie... szarpie i dławi się
: pt gru 03, 2010 16:57
autor: barteKKK03
No więc silnik odżył..
powód - zamarznięte paliwo.
Czyli tak jak podejrzewałem zostały resztki tego na czym jeździłem jesienią..
I teraz kolejna kwestia... jak można skutecznie wyczyścić układ paliwowy? Tak żeby jeszcze raz mnie taka przygoda nie spotkała..
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: pt gru 03, 2010 18:16
autor: bongo
barteKKK03, benzyny dolej ze trzy litry na bak
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: pt gru 03, 2010 18:38
autor: barteKKK03
Zrobiłem to jeszcze przed wstawieniem do garażu... na jakieś 15L ropki poszedł niecały litr PB.
Teraz rozmarzł, jutro pojeżdżę na takiej mieszance, na noc zostanie pod chmurką i zobaczymy.
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: pt gru 03, 2010 18:44
autor: bongo
barteKKK03, powinno być dobrze,ja zawsze dolewałem beny jak miałem mkII i próżno szukać mojego tematu że nie zapalił przy -25
Ba,nawet w mądrej książce to doradzają
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: pt gru 03, 2010 18:53
autor: barteKKK03
Z odpalaniem to problemu nie ma... przedwczoraj przy -20 i zapchanym układzie odpalił elegancko
tylko nie chciałbym żeby znowu się coś przytkało tak jak ostatnio.
Re: 1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: pt gru 03, 2010 21:23
autor: oldstaszek
barteKKK03 pisze:Z odpalaniem to problemu nie ma... przedwczoraj przy -20 i zapchanym układzie odpalił elegancko
tylko nie chciałbym żeby znowu się coś przytkało tak jak ostatnio.
Rynek posiada takie specyfiki czyszczące układ paliwowy - stopień skuteczności dość różny.
Dolewanie benzyny - owszem ale należy pamiętać że taki dodatek znacząco obniża liczę cetanową i im wyższa LO tym mocniej spada LC.
Denaturat - jako "dobicie" pompy wtryskowej - może być.Mechanik się ucieszy.
Co do preparatów - dalej to prive bo mogę być posądzony o kryptoreklamę. Mam sprawdzone przez użytkowników i coś dobierzemy.
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: pt gru 03, 2010 21:31
autor: grzester
barteKKK03, duzo taniej wychodzila cie jazda na OR? czemu nie wybrales OO? przybliz mi temat jazdy na OR bo jezdze na OO, a dzis wlasnie zdrozal;//
1,6D - jak wyczyścić układ paliwowy?
: sob gru 04, 2010 09:12
autor: barteKKK03
grzester pisze:barteKKK03, duzo taniej wychodzila cie jazda na OR? czemu nie wybrales OO? przybliz mi temat jazdy na OR bo jezdze na OO, a dzis wlasnie zdrozal;//
OR posmażalniczy kupuję po 1zł/litr.. jesienią jeździłem na mieszance 1/1 z ON, czyli litr paliwa wychodził mniej więcej 2.70zł... za tyle OO, ani ON z jakiegoś źródła się nie kupi
A latem przy wysokich temperaturach myślę że można lać jeszcze mniej ON.
A teraz trzeba się przesiąść na OO...