Strona 1 z 1
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: pn lis 29, 2010 12:03
autor: Baryla
Witam. Szukałem podobnego tematu, ale nie mogę nigdzie znaleźć. Jak wiadomo niektóre mk IV tdi i nowsze posiadają bajer zwany podgrzewaczem płynu chłodniczego. Zastanawiałem się żeby założyć podobne urządzenie do mk II. Podgrzewacz miałby pochodzić z Forda Focusa mk I 1.8 TDDI/TDCI
Nie znam się za bardzo na rysowaniu schematów, ale myślę że ten co narysowałem będzie zrozumiały.
Czy alternator/akumulator dadzą rade?
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: pn lis 29, 2010 13:12
autor: Q_mac
Wszystko zależy ile ten podgrzewacz pobiera prądu (a pewnie nie mało). Jeśli alternator to standard 45 A to przez pierwsze 2 min grzeją świece, będzie deficyt mocy. Jak przestaną, to samo oświetlenie 15A, do tego nawiew, ogrzewanie szyby, jakieś radio i dodatkowo kilka A na inne peryferia (elektronika, elektrozawór w pompie itd). Może mocy jednym słowem braknąć, bo już jest trochę na styk. Po wymianie altka na 65A można już coś walczyć
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: pn lis 29, 2010 14:51
autor: mewa2002
Ja mam takie swiece w ahfie. Mam altek 120A. Gdy uruchomiony jest tylko silnik i nawiew, vag pokazuje 30% uzycia alternatora. Gdy zalacze swiece (zrobilem sobie do tego przycisk
) uzycie wzrasta do 80% czyli wychodzi 60Amper na 3 swiece. Zastanawiam sie nad ile wzrasta spalanie jesli alternator tak ciezko musi pracowac.
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: wt lis 30, 2010 00:21
autor: t0mal
Szybko zdechnie akumulator i tyle z tego będzie, alternatory w mk2 są za słabe.
Re: Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: wt lis 30, 2010 08:12
autor: wesol
mewa2002 pisze:Ja mam takie swiece w ahfie. Mam altek 120A. Gdy uruchomiony jest tylko silnik i nawiew, vag pokazuje 30% uzycia alternatora. Gdy zalacze swiece (zrobilem sobie do tego przycisk
) uzycie wzrasta do 80% czyli wychodzi 60Amper na 3 swiece. Zastanawiam sie nad ile wzrasta spalanie jesli alternator tak ciezko musi pracowac.
Matko!!! Oczewiscie wszystkie t pomiary robiles na obrotach okolo 4000 obr silnika?? Tak?? Chyba wiesz ze altek nie ma juz na jalowych 120A i tak samo na 2000 podobnie na 3000 itd?? Powiem wam tak' Cieszczie sie ze macie altki boscha bo to jedyne dobre na rynku, denso, hitachi to padaja jak muchy mimo ze na obudowie maja nawet i 140A. Zreszta jak niby vag ma obliczyc na ile % jest obciazony altek. Mysle ze ten pomiar to jest do luftu- jakis symboliczny i tyle.
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: wt lis 30, 2010 14:15
autor: mewa2002
Przeciez wlasnie alternator tym sie charakteryzuje ze ma na niskich obrotach duza wartosc pradu, dzieki regulatorowi napiecia. To nie jest zwykla pradnica. Nie wiem jak liczy, moze mierzy spadek napiecia.
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: pt gru 03, 2010 09:53
autor: DANIEL LHR
mam podobny problem zalozylem taki podgrzewacz do golfa 4 , wktorym orginalnie nie bylo go. Moj sterownik 038......K nie wiem czy obsluguje taka grzalke , mozliwe ze terzeba cos auaktywnic , ale nigdzie nic nie moge znalezc.
Chyba jedynym wyjsciem jest montaz przekaznika z termostatem , ktory wylaczy powyzej okreslonej temperatury grzalki. Moglibyscie polecic jakis prosty uklad?
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: pt gru 03, 2010 13:15
autor: mewa2002
Poszukaj na forum elektrody. Tam gdzies widzialem takie cos co szukasz. A nie lepiej zrobic na przycisk? wlaczasz i wylaczasz kiedy chcesz- ja wole sam sterowac bo np przy -2 jeszcze mi sie te grzalki nie wlaczaly automatycznie. To wtedy sam je wlaczam na kilka minut i mam szybciej nagrzany woz:)
Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II
: pt gru 03, 2010 15:35
autor: DANIEL LHR
przewaznie autem jezdzi moja zona i chcialbym zeby bylo jak najbezpieczniej . Dla mnie wystrarczyl by oczywiscie wlacznik