Strona 1 z 1
Parę problemów proszę o potwierdzenie
: sob lis 27, 2010 23:06
autor: longajlent
Witam ponownie wszystkich, jako że się wziąłem w końcu za swój samochód i chce go trochę odrobić -w końcu- to mam kolejny problemik. Jestem na etapie wymiany dwumasa ale są pewne objawy samochodu, które nie można powiązać z dwumasem.
1. Rano lubi zakopcić dużą chmura siwego dymu, po rozgrzaniu już nie kopci.
2. Po odpaleniu trzęsie budą, jest taki wyraźny głośny terkot. Później po rozgrzaniu przechodzi.
3. Niemiłosiernie śmierdzi spalinami z przodu i z tyłu samochodu i w środku. Zakładałem strumienice niedawno.
4. Jak się ma nogę położona na hamulcu to czuć każda nierówność (np. jak się wjedzie na kamień) czasem słychać uderzenia pod spodem samochodu.
5. Powyżej 100-110 km/h trzęsie kierownicą ale również samochodem, to akurat może zniknie po wymianie dwumasa, ale zdaje mi się, że pewnie nie.
Panowie przy ostatnim problemie pomogliście Mi bardzo mam nadzieję, że i teraz coś podpowiecie. Czytałem parę postów odnośnie siwego dymu oraz śmierdzenia spalinami tego że trzęsie buda również jednak jeżeli moglibyście odnieść się konkretnie do mojego problemu będę wdzięczny.
Parę problemów proszę o potwierdzenie
: sob lis 27, 2010 23:33
autor: misio4you
Jeżeli chodzi o spaliny to, masz nieszczelność w owym układzie "wydechowym" - najlepiej wjechać na kanał i sprawdzić co i jak....
Wymień olej silnika...
Jeżeli trzęsie kierownicą...
Sprawdź czy koła dokręcone...
Jedź na wulkanizację to ci wyważą ;p
Re: Parę problemów proszę o potwierdzenie
: ndz lis 28, 2010 10:17
autor: longajlent
misio4you pisze:Jeżeli chodzi o spaliny to, masz nieszczelność w owym układzie "wydechowym" - najlepiej wjechać na kanał i sprawdzić co i jak....
Wymień olej silnika...
Jeżeli trzęsie kierownicą...
Sprawdź czy koła dokręcone...
Jedź na wulkanizację to ci wyważą ;p
Ten olej może być przyczyna trzęsienia budą?
Koła sprawdzone dwa razy
Co do nieszczelności samochód będzie u mechanika to niech to odrazu sprawdzą, jak będą zmieniać dwumas.
Parę problemów proszę o potwierdzenie
: śr gru 01, 2010 01:19
autor: EnJoy
1. Diesle często tak mają.. dużo też zależy od ustawienia kąta wtrysku (lub synchronizacji w przypadku PD)
2. Mam to samo, jednak czasem nie chce przejść.. ale nie jest to tak uciążliwe. Przy dwumasie buda powinna drgać cały czas na wolnych obrotach, jeśli rzeczywiście jest zużyty.
3. Tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Strumiennica jak się domyślam montowana jest w miejsce katalizatora. Odpowiada on za oczyszczanie spalin ze pewnych szkodliwych związków. Jego brak, oznacza brak filtracji spalin.. i zapach, smród palonego oleju. Mam tak u siebie, właśnie po wycięciu katalizatora.
4. Sprawdziłbym zbieżność i łączniki stabilizatora
5. niewyważone koła, krzywa tarcza, krzywa felga
to moje typy ;]
Re: Parę problemów proszę o potwierdzenie
: śr gru 01, 2010 09:08
autor: longajlent
EnJoy pisze:1. Diesle często tak mają.. dużo też zależy od ustawienia kąta wtrysku (lub synchronizacji w przypadku PD)
Możliwe, że masz rację ja jeszcze sprawdze jak tam płyn chłodniczy, miałem wrażenie jakby gdzieś go troche spylało.
EnJoy pisze:2. Mam to samo, jednak czasem nie chce przejść.. ale nie jest to tak uciążliwe. Przy dwumasie buda powinna drgać cały czas na wolnych obrotach, jeśli rzeczywiście jest zużyty.
Wymieniłem dwumasa, sprzęgiełko miodzik chodzi jak masełko. Przestałodragć samochodem ale na zimnym przy rozruchu terkot jest, przechodzi po rozgrzaniu.
EnJoy pisze:3. Tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Strumiennica jak się domyślam montowana jest w miejsce katalizatora. Odpowiada on za oczyszczanie spalin ze pewnych szkodliwych związków. Jego brak, oznacza brak filtracji spalin.. i zapach, smród palonego oleju. Mam tak u siebie, właśnie po wycięciu katalizatora.
Sądze, że nie da się do końca rozwiązać tego tematu ale chłopaki podokrcali co się da i jest OK. Do auta sie już nie dostaje smród. Zobaczę czy to takie pierwsze wrażenie czy już tak na stałe.
EnJoy pisze:4. Sprawdziłbym zbieżność i łączniki stabilizatora
Bardzo dobry pomysł, pojadę na stację.
EnJoy pisze:5. niewyważone koła, krzywa tarcza, krzywa felga
Koła wyważone, jakby felga była krzywa to chłopaki by mi powiedzieli. O tarczy nie pomyślałem warto sprawdzić.