Parę problemów proszę o potwierdzenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
longajlent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
Lokalizacja: Mszana Dolna
Kontakt:

Parę problemów proszę o potwierdzenie

Post autor: longajlent » sob lis 27, 2010 23:06

Witam ponownie wszystkich, jako że się wziąłem w końcu za swój samochód i chce go trochę odrobić -w końcu- to mam kolejny problemik. Jestem na etapie wymiany dwumasa ale są pewne objawy samochodu, które nie można powiązać z dwumasem.

1. Rano lubi zakopcić dużą chmura siwego dymu, po rozgrzaniu już nie kopci.
2. Po odpaleniu trzęsie budą, jest taki wyraźny głośny terkot. Później po rozgrzaniu przechodzi.
3. Niemiłosiernie śmierdzi spalinami z przodu i z tyłu samochodu i w środku. Zakładałem strumienice niedawno.
4. Jak się ma nogę położona na hamulcu to czuć każda nierówność (np. jak się wjedzie na kamień) czasem słychać uderzenia pod spodem samochodu.
5. Powyżej 100-110 km/h trzęsie kierownicą ale również samochodem, to akurat może zniknie po wymianie dwumasa, ale zdaje mi się, że pewnie nie.

Panowie przy ostatnim problemie pomogliście Mi bardzo mam nadzieję, że i teraz coś podpowiecie. Czytałem parę postów odnośnie siwego dymu oraz śmierdzenia spalinami tego że trzęsie buda również jednak jeżeli moglibyście odnieść się konkretnie do mojego problemu będę wdzięczny.



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

Parę problemów proszę o potwierdzenie

Post autor: misio4you » sob lis 27, 2010 23:33

Jeżeli chodzi o spaliny to, masz nieszczelność w owym układzie "wydechowym" - najlepiej wjechać na kanał i sprawdzić co i jak....
Wymień olej silnika...
Jeżeli trzęsie kierownicą...
Sprawdź czy koła dokręcone...
Jedź na wulkanizację to ci wyważą ;p



Awatar użytkownika
longajlent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
Lokalizacja: Mszana Dolna
Kontakt:

Re: Parę problemów proszę o potwierdzenie

Post autor: longajlent » ndz lis 28, 2010 10:17

misio4you pisze:Jeżeli chodzi o spaliny to, masz nieszczelność w owym układzie "wydechowym" - najlepiej wjechać na kanał i sprawdzić co i jak....
Wymień olej silnika...
Jeżeli trzęsie kierownicą...
Sprawdź czy koła dokręcone...
Jedź na wulkanizację to ci wyważą ;p
Ten olej może być przyczyna trzęsienia budą?

Koła sprawdzone dwa razy

Co do nieszczelności samochód będzie u mechanika to niech to odrazu sprawdzą, jak będą zmieniać dwumas.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Parę problemów proszę o potwierdzenie

Post autor: EnJoy » śr gru 01, 2010 01:19

1. Diesle często tak mają.. dużo też zależy od ustawienia kąta wtrysku (lub synchronizacji w przypadku PD)
2. Mam to samo, jednak czasem nie chce przejść.. ale nie jest to tak uciążliwe. Przy dwumasie buda powinna drgać cały czas na wolnych obrotach, jeśli rzeczywiście jest zużyty.
3. Tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Strumiennica jak się domyślam montowana jest w miejsce katalizatora. Odpowiada on za oczyszczanie spalin ze pewnych szkodliwych związków. Jego brak, oznacza brak filtracji spalin.. i zapach, smród palonego oleju. Mam tak u siebie, właśnie po wycięciu katalizatora.
4. Sprawdziłbym zbieżność i łączniki stabilizatora
5. niewyważone koła, krzywa tarcza, krzywa felga

to moje typy ;]



Awatar użytkownika
longajlent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
Lokalizacja: Mszana Dolna
Kontakt:

Re: Parę problemów proszę o potwierdzenie

Post autor: longajlent » śr gru 01, 2010 09:08

EnJoy pisze:1. Diesle często tak mają.. dużo też zależy od ustawienia kąta wtrysku (lub synchronizacji w przypadku PD)
Możliwe, że masz rację ja jeszcze sprawdze jak tam płyn chłodniczy, miałem wrażenie jakby gdzieś go troche spylało.
EnJoy pisze:2. Mam to samo, jednak czasem nie chce przejść.. ale nie jest to tak uciążliwe. Przy dwumasie buda powinna drgać cały czas na wolnych obrotach, jeśli rzeczywiście jest zużyty.
Wymieniłem dwumasa, sprzęgiełko miodzik chodzi jak masełko. Przestałodragć samochodem ale na zimnym przy rozruchu terkot jest, przechodzi po rozgrzaniu.
EnJoy pisze:3. Tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Strumiennica jak się domyślam montowana jest w miejsce katalizatora. Odpowiada on za oczyszczanie spalin ze pewnych szkodliwych związków. Jego brak, oznacza brak filtracji spalin.. i zapach, smród palonego oleju. Mam tak u siebie, właśnie po wycięciu katalizatora.
Sądze, że nie da się do końca rozwiązać tego tematu ale chłopaki podokrcali co się da i jest OK. Do auta sie już nie dostaje smród. Zobaczę czy to takie pierwsze wrażenie czy już tak na stałe.
EnJoy pisze:4. Sprawdziłbym zbieżność i łączniki stabilizatora
Bardzo dobry pomysł, pojadę na stację.
EnJoy pisze:5. niewyważone koła, krzywa tarcza, krzywa felga
Koła wyważone, jakby felga była krzywa to chłopaki by mi powiedzieli. O tarczy nie pomyślałem warto sprawdzić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości