Strona 1 z 1

Wymiana filtru powietrza

: sob lis 27, 2010 02:27
autor: Van Groningen
Co muszę odkręcić, aby w VW Variancie (1998), wymienić wkład filtru powietrza, bo odpięcie 2-ch zatrzasków, nie pozwoliło na zdjęcie pokrywy, a tym samym na wyjęcie starego i włożenie nowego wkładu?

Wymiana filtru powietrza

: sob lis 27, 2010 10:04
autor: Rafał 21
Van Groningen pisze:wymienić wkład filtru powietrza, bo odpięcie 2-ch zatrzasków,
Dziwi mnie ze na tak prostej czynności manualnej zniechęciłeś sie na drugim zatrzasku :lol:

Wymiana filtru powietrza

: sob lis 27, 2010 10:23
autor: FURMAN TDI
Jeśli masz na zatrzaski to wystarczy odgiąć te zatrzaski jeśli są na wkręty są przeważnie dwa i widoczne pewnie sie "zastało" i trzeba użyć siły :bigok:
Brak danych na temat Twojego auta, silnika by coś więcej powiedzieć variant i rok to kropelka w morzu :bajer:

Wymiana filtru powietrza

: ndz lis 28, 2010 14:01
autor: Van Groningen
Rafale! Napisałem, że odgiąłem zatrzaski. Zaznaczyłem na obrazku cyfrą 1.
Odnośnie danych silnika (Diesel): V=1896cm3 i P=81,08 kW (~110 KM).
Na marginesie-blok silnika ma kolor czerwony. Czy to coś oznacza?
"Okolice" filtru powietrza przedstawiam na poniższym obrazku:

Obrazek

Pytania zacznę od końca oznaczeń.
a) Jakie urządzenia oznaczają cyfry 4 i 5?
b) Czy muszę zdjąć cybant 2 i wtyczkę 3?
c) Czy koniecznie muszę wyjąć urządzenie 4?

Wymiana filtru powietrza

: ndz lis 28, 2010 15:57
autor: FURMAN TDI
5-tka to filtr paliwa pamiętaj równie o jego wymianie co 60tyś.km lub dwa lata jednakże co roku spuszcza się ok.100ml ropy -u dołu jest zaworek.
Teraz tak obejmy -cybanta nr2 i wtyczki z przepływki-nr3 nie musisz odpinać cała górna część filtra powinna odejść ładnie z rurą do góry po odpięciu zapinek-nr1 jedynie od strony błotnika jest ta górna część wsuwana tak więc stronę od strony silnika unieś lekko do góry i wysuń w kierunku silnika i... :bigok:

Wymiana filtru powietrza

: ndz lis 28, 2010 17:30
autor: Haki
Na marginesie-blok silnika ma kolor czerwony. Czy to coś oznacza?
Oznacza ... 110 kuni pod maską :bajer: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;

Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 18:12
autor: FURMAN TDI
Haki, pod linkiem który podałeś nie ma związku między czerwonym blokiem a kolorem literek chyba że ja nie widzę :bajer: mam czerwone DI a blok czarny :grin:

Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 18:28
autor: bongo
FURMAN TDI pisze: blok czarny
Jak wszyscy :bigok: To chyba taka metafora była :pub:

Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 18:34
autor: wron
Haki, a ja mam literke czerwona a blok zielony to ile mam koni? :grin:

Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 21:57
autor: Haki
Koledzy - Koledzy :bajer: patrząc na całokształt posta kolegi - myślę,że chodziło mu o czerwoną literkę na osłonie :bigok:

Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 22:09
autor: karol8114
A tak na poważnie koledzy, mój AAzecik przyjechał z Niemiec, po otwarciu maski okazało się że blok silnika pomalowany jest na zielono, zaprzyjaźniony mechanik który kilka lat pracował na zachodzie stwierdził że silnik przeszedł główną naprawę, po jakimś czasie głowica do góry a tu miłe zaskoczenie, tłoki nowe, cylindry po szlifie, koło pasowe na wale od rozrządu jakby głębiej osadzone, myślę że kiedyś kółko poszło na spacer i stąd ta naprawa. Dziś ma 400 000 km i ma się dobrze, z tym że klekocze jak cholera, wystukany.

Re: Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 23:16
autor: Van Groningen
Haki pisze: ... patrząc na całokształt posta kolegi - myślę,że chodziło mu o czerwoną literkę na osłonie
Nie pisałem o czerwonych literkach na osłonie, tylko o czerwonym kolorze bloku.

Re: Wymiana filtru powietrza

: pn lis 29, 2010 23:22
autor: Detektor
karol8114 pisze:A tak na poważnie koledzy, mój AAzecik przyjechał z Niemiec, po otwarciu maski okazało się że blok silnika pomalowany jest na zielono, zaprzyjaźniony mechanik który kilka lat pracował na zachodzie stwierdził że silnik przeszedł główną naprawę, po jakimś czasie głowica do góry a tu miłe zaskoczenie, tłoki nowe, cylindry po szlifie, koło pasowe na wale od rozrządu jakby głębiej osadzone, myślę że kiedyś kółko poszło na spacer i stąd ta naprawa. Dziś ma 400 000 km i ma się dobrze, z tym że klekocze jak cholera, wystukany.
no to bardzo ładna historia twojego auta, 400 000km wydawało by się że to już od cholery ale skoro ktoś już ładnie zadbał o to auto to daj Ci Boże drugie tyle bezawaryjnej jazdy tym autkiem. Pozdro.