Strona 1 z 3

Turbo wyczyszczone,problem dalej-logi 011, 011bs, 03bs, film

: pt lis 26, 2010 23:58
autor: ziomek1988
Witam ... mam problem z turbiną a może z n75? Sam nie wiem...Ostatnio robiłem virusa u Goodhope i na wykresie wyszło to co widać, że turbina przez jakiś czas dmucha za mocno a później puszcza i dmucha dobrze. Diagnoza - turbo do czyszczenia. Turbine oddałem do czyszczenia, zamontowali ale jadąc znowu jest tak jak na wykresie. Tj....np jadąc sobie na 3 biegu 2tys. obrotów i wduszając gaz do oporu samochód podnosi szybko obroty, po czym delikatnie z nich schodzi i później dalej ciągnie w górę. Sytuacja taka ma miejsce od 3 biegu. Na 1 i 2 jest ok. Co to może być? Dodam, że jak przyspieszam stopniowo tj. bez gazu w podłodze to jest dobrze...tylko jak dam do oporu to takie coś się dzieje. Poniżej wykres jak to wygląda.
Niestety póki co nie mogę zrobić logów dynamicznych bo kabelek mam poza domem...

Obrazek

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 11:02
autor: FURMAN TDI
Nie jestem szpecem ale mnie to zaciekawiło i odgrzeję temat, kata nie wycinałeś?...czy tu nie wcina się lambda...?

Re: Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 11:45
autor: ziomek1988
Hej...katalizator jest wycięty ale już prawie rok. Przy mniejszej mocy aż tak bardzo nie odczuwałem tego zjawiska ale teraz czuć, że coś jest nietak. W sumie gdyby nie chip to bym jeździł i nawet bym nie wiedział, że coś jest źle tak więc na coś się on przydał. Tylko teraz pytanie o co kaman...

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 13:07
autor: homsky
ziomek1988 pisze:Niestety póki co nie mogę zrobić logów dynamicznych bo kabelek mam poza domem...
No i od tego trzeba zacząć , bez logów 011 nie ma co w ogóle zaczynać gadki

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 13:47
autor: ziomek1988
No tak...kabelek przywioze tylko jeszcze jeden problem. Vag 3.11 chyba nie śmiga na windows 7 64bit ;/ Kabelek mam pod USB czy jakimś innym vagiem działającycm z tym windowsem i kabelkiem mogę zrobić logi? Czy Vag 0.81 sobie z tym poradzi??

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 17:35
autor: ryszkens
ziomek1988 pisze:Tj....np jadąc sobie na 3 biegu 2tys. obrotów i wduszając gaz do oporu samochód podnosi szybko obroty, po czym delikatnie z nich schodzi i później dalej ciągnie w górę. Sytuacja taka ma miejsce od 3 biegu. Na 1 i 2 jest ok. Co to może być? Dodam, że jak przyspieszam stopniowo tj. bez gazu w podłodze to jest dobrze...tylko jak dam do oporu to takie coś się dzieje
Jak deptasz do podłogi i falują obroty to moim zdaniem ślizga się sprzęgło.

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 17:37
autor: Quintus
pod win 7 to jedynie virtual box + emulacja XP. Wtedy działa jak należy.

Re: Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 17:44
autor: doggie
po twoim opisie dochodzę do wniosku, że po chipie wzrosła moc i na wyższych biegach ślizga ci się sprzęgło, mialem podobnie po chipowaniu, głównie ślizgało sie na 4 i 5 biegu, przy gwaltownym wciśnięciu gazu obrotomierz podchodzi gwaltownie do góry, auto powoli zaczyna się rozpędzać itp... moim zdaniem raczej docisk nie trzyma i nie wiadomo co z tarczą

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 18:27
autor: ziomek1988
Nie wiem czy to sprzęgło po chipie ponieważ przed również było nietak. Widać to na wykresie na linii przed chipem więc czy to byłoby sprzęgło? Pozatym to niekoniecznie jest od razu po zmianie biegu. Mogę jechać np. stałą prędkością na 4 i dopiero po wciśnięciu gazu coś takiego się robi...czy w ten sposób sprzęgło też się ślizga? Pozatym jak tak się dzieje to auto nie zamula a wręcz jeszcze mocniej ciśnie do przodu do momentu aż obroty trochę spadną. Tak jakby przez ułamek sekundy miało więcej mocy, tak jakby turbina za dużo ładowała. Zrobię logi to się okaże..

Co do emulacji xp to nie poradzę bo mam 7 ale wersję home premium więc ten emulator xp nie śmignie. Ściągnąłem tego vaga 0.81 niby w opcjach ma robienie logów to jak podładuje kompa przejade się i zrobię logi.
Najdziwniejsze jeszcze jest to, że przejechałem się dosyć ostro 50km i teraz jak jeżdzę to jest wszystko ok, wciskam gaz do oporu a samochód normalnie przyspiesza. Poczekam aż wystygnie, powoli go rozgrzeję i znowu przejade się zobaczyć czy czasami wszystko nie wróciło.

Mam jeszcze jedno pytanie...od czego jest ten przewód? Bo sprawdzałem wszystkie przewody a ten troche się sypie.Na mechanice się nie znam, do czasu aż sam coś robię później już wiem co jest co...ale póki co niebardzo w tej kwestii.


Obrazek

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 19:15
autor: Łuki_79
Wężyk idący od zaworu N18 do zaworu EGR - lepiej aby był szczelny :grin:

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 20:11
autor: ziomek1988
A idąc do sklepu co mam powiedzieć?? Bo jak powiem że taki wężyk od n18 do egr to co drugi sprzedawca podrapie się chyba po głowie i zapyta o co biega. Jak dobrze to nazwać?? Czy to też może mieć wpływ na moje problemy? Chyba że kupię wszystkie przewody podsiśnienia ale wszystich nie potrzebuję.
Logów nie mogę zrobić tym vagiem 0.81 bo wyskakuje ze nie może utworzyć pliku logu :| nie wiem dlaczego...normalnie wszystkie parametry się wyświetlają a jak kilknę log a później start to taki komunikat właśnie wyskakuje...a innego vaga nie będe miał przez jakiś czas dopóki nie załatwie lapka z xp.
W każdym razie jak teraz jechałem to znowu przy 4 i 5 biegu miałem takie sytuacje, parę godzin wcześniej już ich nie było...więc pojawa się i znika i znowu pojawia :grrr:

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 20:32
autor: Fahoo
ziomek1988, powiedz ze chcesz przewod przelewowy w oplocie 3mm ok 4zł metr

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 20:40
autor: Łuki_79
ziomek1988 pisze:A idąc do sklepu co mam powiedzieć??
Wężyk przelewowy - fi (średnica wewn.) - 5 mm,te cienkie 3,2 mm

Turbina wyczyszczona a problem dalej...

: sob lis 27, 2010 23:41
autor: ziomek1988
Poprzeglądałem wszystkie przewody i znalazłem mega dziurę w przewodzie idącym z vacu out do turbiny ... czy to mogło być przyczyną?? Póki co nie mam takiego przewodu żeby go wymienić ale w poniedziałek lecę do sklepu...tylko czy to to?
A tak na marginesie...te wężyki to w motoryzacyjnym dostanę czy raczej jakaś castorama?