Co z tą temperaturą ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Co z tą temperaturą ?

Post autor: domino19140291 » pt lis 26, 2010 23:01

Ostatnio zaintrygowało mnie to że b.długo mi się grzeje samochód. Musze przejechać 15-20 km zanim wskoczy na 90. Wymieniłem termostat. Moje pytanie jest o to który wąż przy temp 90 powinien być ciepły a który zimny, bo sprawdzałem po zagrzaniu do 90 (na blacie skazywał 90 a vagiem nie sprawdzałem ile było) wąż nr 1) na zdjęciu był dobrze ciepły a 2) w ogóle. Termostat otwiera się od 87 stopni. Dodam tylko że teraz jeżdże bez osłony na silnik od spodu jutro ją założe bo mi się jeden boczek urwał i musiałem zdjąć całą.

Obrazek



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co z tą temperaturą ?

Post autor: Haki » pt lis 26, 2010 23:15

Wszystko w porządku u Ciebie kolego ... akurat TDI - jest takim motorkiem , który zbyt szybko się nie zagrzewa ... i lubi dłuższe odcinki.

Pewnie za chwilę odezwą się koledzy , którzy napiszą , że ich TDI po 5 km ma 90 na blacie , inni ,że po 10 itp .... tylko nie dopiszą ,że autko w garażu , inna technika jazdy , chłodnica zasłonięta itp , itd ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Co z tą temperaturą ?

Post autor: domino19140291 » pt lis 26, 2010 23:17

moje jest garażowane a się długo nagrzewa (1.9 115 AJM)



Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Co z tą temperaturą ?

Post autor: Tical » pt lis 26, 2010 23:27

Haki, moze i jest tak jak mowisz, ale moj ALH stojac na dworze cala noc, rano o 5 jadac do pracy, po ok 7km ma juz 90st. i z nawiewow leci naprawde gorace powietrze przy ustawieniu 24st na climatronicu, wiec nie do konca jest to prawda, ze potrzeba dlugich dystansow.
W miescie jest tak, ze wyjezdzajac z miasta (jakies 15-20min) tez juz mam 90st.
W poprzednim mk3 GTI z ADY pod maska mialem podobnie.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co z tą temperaturą ?

Post autor: Haki » pt lis 26, 2010 23:29

A jak z temperaturą w środku auta ? od początku załączasz mocne ogrzewanie ?


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Co z tą temperaturą ?

Post autor: Tical » pt lis 26, 2010 23:31

Wsiadam to ustawiam nawiew na szybe (ECON) na 25st na 2 kreski, czasem na 3 jak szyby mocno zaparuja i radio spokojnie gra.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co z tą temperaturą ?

Post autor: Haki » pt lis 26, 2010 23:52

Tical pytałem autora posta ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Co z tą temperaturą ?

Post autor: domino19140291 » sob lis 27, 2010 00:41

ustawiam na szybe econ 22st na 3 kreski



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Co z tą temperaturą ?

Post autor: ryszkens » ndz lis 28, 2010 15:32

domino19140291 pisze: Musze przejechać 15-20 km zanim wskoczy na 90. Wymieniłem termostat. Moje pytanie jest o to który wąż przy temp 90 powinien być ciepły a który zimny, bo sprawdzałem po zagrzaniu do 90 (na blacie skazywał 90 a vagiem nie sprawdzałem ile było) wąż nr 1) na zdjęciu był dobrze ciepły a 2) w ogóle
Moim zdaniem przed otwarciem termostatu, zimny powinien być wąż nr 1, a gdy termostat otworzy, powinien się nagrzewać. Zrób doświadczenie. Pojeździj aż wskazówka troszkę się podniesie, zatrzym, pomacaj 1, powinien być zimny. Zrób to samo gdy silnik osiągnie temperature roboczą, powinien być ciepły.

Ja jeżdze ALH, do roboty mam 7km, 50/50 trasa miasto - czasami troszkę brakuje, żeby osiągło 90*C

Na początek sprawdź wszystkie świece pogrzewające (te w bloku jak i w podgrzewaczu płynu). Ktoś wyżej pisał, że styl jazdy również jest istotny. Jak będziesz PSJ uprawiał, to nic dziwnego, że długo się nagrzewa.



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Co z tą temperaturą ?

Post autor: perki » czw gru 02, 2010 18:39

ryszkens pisze:. Ktoś wyżej pisał, że styl jazdy również jest istotny. Jak będziesz PSJ uprawiał, to nic dziwnego, że długo się nagrzewa.
na zimnym ma deptac gaz w podloge ? :bajer:



Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Co z tą temperaturą ?

Post autor: ryszkens » sob gru 04, 2010 01:52

perki pisze:na zimnym ma deptac gaz w podloge ?
Deptać w podłoge to nie. Ja jeżdże tak do 2,2k delikatnie operując gazem. Przy 2,2k słysze przekażnik, jak dobrze sie orientuje, od podgrzewania płynu. Jak już nie słysze tego przekaźnika, do daje silnikowi do 3k sie rozbujać, nie trzymając gazu w podłodze, ale też nie kładąc na niego piórka. Normalnie.



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1146
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Co z tą temperaturą ?

Post autor: dreyfus » ndz gru 05, 2010 17:14

Ja tez mam AlH auto stoi na placu, po przejechaniu 5-7 km temepratura wody jest juz w polowie a przy koncu dts 15km mam temerature oleju 50 stopni, nie mam zadnych specjalnych oslon itp itd :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Co z tą temperaturą ?

Post autor: italiano_83 » ndz gru 05, 2010 17:41

1. Podgrzewacz płynu chłodniczego włącza się w określonych warunkach i tu są one opisane :bajer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263558" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Przy normalnej jeździe poza miastem auto powinno się nagrzać po 6-10km, chyba że ktoś od początku włączy mocno nawiew i jedzie bardzo wolno.
Moje auto stoi na dworze i czy jest 0 czy -8 C nagrzewa się niemal identycznie szybko 7km i na blacie jest 90C czyli ponad 80C na vagu :bajer:
I bez przesady z tym nieprzekraczaniem 2000-czy 2200orr/min, prze niemal rok mieszkałem blisko zjazdu na autostradę jakieś 500m i normalnie jechałem po autostradzie 120km/h co odpowiada przy mojej skrzyni 2600obr/min na 5 i poza tym, że auto może trochę więcej spali nic się nie dzieje, chodzi o to aby nie butować na zimno i kręcić silnika pod niebiosa, po to jest diesel aby korzystać z momentu obrotowego jaki generuje :bajer:

Kolego domino19140291 załóż osłonę, sprawdź czujnik temperatury czy podaje poprawne wskazania, sprawdź podgrzewacz jeśli posiadasz, świece czy są sprawne. Jaki termostat założyłeś - firma ? Wszystko zależy gdzie i jak jeździsz, jak jedziesz po mieście to wiadomo, że silnik może się dłużej nagrzewać niż na "trasie".


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
MorpheusJG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 31, 2010 19:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Co z tą temperaturą ?

Post autor: MorpheusJG » wt sty 04, 2011 10:53

Witam! Piszecie że silnik osiąga temp. okolo 50 stopni po okolo 10-20 km. ostatnio zauważyłem ze moj golf 2.0 tdi 140 KM po przejechaniu okolo 30 km w czasie 35 min ledwo osiagnał 50 stopni a w zasadzie to wskazowka sie nie poruszyła gdyć te 50 st to jest wartosc minimalna na nim. Myslalem ze to termostat ale jak sie juz zagrzeje to trzyma swoje 90 st w lecie tez. Piszecie cos o podgrzewaczu plynu chlodzacego. Moze mi ktos poradzić co powinienem sprawdzic co jest tego przyczyma ze sie tak slano grzeje? Temp mam przezaznie na 21 st w kabinie nastawiono a wentylator na nauto. dziekuje z apomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości