Strona 1 z 3
Porównanie 1.6 D i TD, oraz wykres spalania w TD
: sob lut 11, 2006 18:13
autor: zaprzal
Pomarańczowy kolor to 1.6 TD 51kw natomiast czarny to 1.6 NA 40kw
Jak widac, najbardziej ekonomiczny jest zakres 2tys obrotów, podobnie w silnikach 1.9 i 2.0
: sob lut 11, 2006 21:42
autor: Krzylu
ja i tak krece swojego zwyklasa wyzej niz 2tys
zazwyczaj 3.5obrt i zmieniam bieg
duzo osob mysli ze jak bedzie zmienaic biegi przy 2tys obrtowo to malo palic bedzie im auta
to blad:
dlaczego
poniewaz kazdy silnik lubi swoj zakres obrotow i widac to na tym wykresie gdzie sie pokrywa najlepsze przyspieszenie moment i moc powyzej 3tys obrotow
i wcale niebedzie palil wiecej
zmienaijac bieg przy 2000 obrotow zeby przyspieszyc musi sporo sie silnik napocic
: sob lut 11, 2006 21:50
autor: Kapibara
ja startam sie przyspieszyc jak najszybciej a potem trzymac autko w poblizu 2K moze dzieki temu autko spala mi 5 litrow. ale czasem deptam, tylko glowa nei wytrzymuje jazdy na tak wysokich obrotach neistety
: sob lut 11, 2006 22:14
autor: Cinek
Kapibara pisze:tylko glowa nei wytrzymuje jazdy na tak wysokich obrotach neistety
czemu głowa ?? bardziej uszy
przynajmniej na moim wydechu
: sob lut 11, 2006 22:32
autor: zaprzal
Krzylu, nigdzie nie napisalem zeby zmieniac przy 2 tys. Przy 2tys w jezdzie ciaglej pali najmniej (sprawdzone) do rozpedzania sie sluza wyzsze obroty. ps. moj tez lubi wysokie obroty
i ja tez
: sob lut 11, 2006 22:32
autor: Kapibara
Cinek pisze:Kapibara napisał/a:
tylko glowa nei wytrzymuje jazdy na tak wysokich obrotach neistety
czemu głowa ?? bardziej uszy przynajmniej na moim wydechu
uszy to dopiero droga do celu
: pn lut 13, 2006 02:04
autor: Czerwony
Moj diesel na trasie przy ok 75km/h zamyka sie w pieciu litrach... niestety nie mam obrotomierza i jezdze na sluch... przy ponad 100km/h (co zdarza mi sie b.rzadko) spalanie wzrasta do 10l a o halasie nie wspomne... jakby silnik z ramy chcial wyskoczyc... Uroki skrzyni 4b.
: pn lut 13, 2006 15:14
autor: lukasss
a wiec jak sądzicie jakie są optymalne obroty do zmiany biegów. i czy na zimnym silniku tez zmieniac obroty przy tych samych obrotach czy przy niższych dopuki sie nie rozgrzeje
: pn lut 13, 2006 17:24
autor: pasiak
szczeże to nigdy nie zerkałem na to jaka jest ekonomiczna strefa obrotów u mnie ale jeżdze na wyczucie. opracowałem nawet dwie wersje :
1- od 2,5 do 3,5 czyli max mom obrotowy spalanie wynosi około 7l
2 do 2,5tyś mieszcze się w 6
: wt lut 14, 2006 03:49
autor: Krzylu
ja puki sie nierozgrzeje to trzymam max do 2400obrotow
a pozniej RACING MODE
: wt lut 14, 2006 07:24
autor: lukasss
no dobra a jak to jest z tym rozgrzaniem sie oleju ile trzeba czekać. Jeśli woda sie nagrzeje do 80 to olej tez ju jest rozgrzany ????
: wt lut 14, 2006 14:13
autor: zaprzal
lukasss, nie, olej sie rozgrzewa sporo pozniej, bylo juz o tym w innym temacie
: wt lut 14, 2006 20:14
autor: gradi
Ja jezdae w miare normalnie ale pali mi 7,5 litra w zime mam silnik 1V w golfie 2 1.6 TD czy to jest duzo jak tak to niech ktos napisze od czego to moze byc
: wt lut 14, 2006 20:49
autor: Trochim
jak dla mnie to gardi masz tak z litr za duże spalanie.
czy widzisz czarna chmurę za sobą jak przyśpieszacz dosy dynamicznie?
kręciłeś przy pompie z dawką paliwa co by trochę mocy dodac?