Strona 1 z 2

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 11:35
autor: emas88
Witam wszystkich. mam w posiadaniu golfa III TD 1.9 55 kW z roku 1995 wersja Rolling Stones. mam taki problem, ze na biegu jałowym drży wszystko w srodku. gdy dodam delikatnie gazu to przestanie. podczas jazdy tez jest wszystko ok i nic nie czuc. gdy rano zapalam auto to podczas uruchamiania strasznie telepie silnikiem co jest dosc odczuwalne w srodku auta. gdy ruszam do tylu lub do przodu bez dodawania gazu to tez strasznie trzesie. ale wystepuje to tylko na biegu jałowym i wolnych obrotach. ustaje gdy dodam delikatnie gazu. co to moze byc? nie moge nigdzie znalezc takiego tematu na forum, albo zle szukam :P.z reguły to mało przebywam w internecie bo duzo jezdze.prosiłbym o wasze opinie na ten temat. co podejrzewacie? ja mysle caly czas ze to sa poduszki ale jestem laikiem w mechanice wiec nie wiem :). z góry dziękuje za każdą pomoc. pozdrawiam (dodam ze przebieg auta to 250tys)

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 11:53
autor: piori
emas88, masz obrotomierz? Jakie masz ustawione wolne obroty?

Stan poduszek możesz wstępnie ocenić z pomocą drugiej osoby. Sadzasz kogoś za kierownicą, zaciągnięty ręczy, otwarta maska i ten ktoś próbuje delikatnie ruszyć raz do przodu, raz do tyłu, a Ty patrzysz czy silnik mocno się wychyla na poduszkach. Dobrze gdybyś miał drugie podobne auto do porównania.

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 12:18
autor: skkr_lodz
jakie masz obroty na jałowym biegu? Może podnieś trochę obroty to wibracje ustaną :bigok:
aczkolwiek jest to działanie po najmniejszej lini oporu

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 12:54
autor: ciachotdi
A może świece żarowe ????

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 13:28
autor: jhosef
Mam podobny problem ale jakoś zbytni mi nie przeszkadza. Co prawda drgania się są straszne ale - że tak powiem - czuć, że silnik pracuje.

Co prawda nie ustawiałem kąta po zmianie rozrządu, obroty są około 950, na zimnym jak alternator daje czadu na świecach (prawie nowe) to nieco spadają.

Myślałem nad zmianami poduszek ale trochę mi pieniędzy szkoda jak to może być sprawa stanu silnika. Co prawda pali od strzała, ze spalonymi świecami palił do -7, poprzedni właściciel zafundował nowy wał i głowicę. Miałem ustawić kąt wtrysku ale w Gdańsku to taki opór z tym stawiają, ze szkoda gadać. Nie dość, ze cena 150-170 to jeszcze marudzą, ze z czasem krucho itp.

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 13:30
autor: Michał_1977
emas88 pisze:mam w posiadaniu golfa III TD 1.9 55 kW z roku 1995 wersja Rolling Stones
Ja też...
emas88 pisze: mam taki problem, ze na biegu jałowym drży wszystko w srodku
Ja też...miałem
Wypierniczyłem tanie poduszki TOPRAN i założyłem ori VW ze szrotu.Efekt-jak ręką odjął :bigok:
emas88 pisze:nie moge nigdzie znalezc takiego tematu na forum, albo zle szukam
Chyba to drugie,bo już w kilku takich tematach pisałem... :bajer:

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 14:08
autor: człek
mam tak samo, ale narazie wymieniłem tylko tą z przodu silnika na febi i dalej to samo. lekko powyżej 1000 obrotów drgania ustają.

Re: poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 18:59
autor: berthold61
człek pisze:mam tak samo, ale narazie wymieniłem tylko tą z przodu silnika na febi i dalej to samo. lekko powyżej 1000 obrotów drgania ustają.
bo febi to jest kupa do kwadratu jak chcesz dobre gumy to lemforder ,boge, meyle ja i wielu innych to przećwiczyliśmy zresztą poczytaj na forum AUDI FEBI to kupa mowa oczywiście o poduchach , silenblokach i temu podobnych :hmm:

Re: poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 20:32
autor: emas88
obroty jak zimny to 980 a jak sie zagrzeje i ssanie sie wyłączy to 930.

Re: poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 20:59
autor: człek
berthold61 pisze:
człek pisze:mam tak samo, ale narazie wymieniłem tylko tą z przodu silnika na febi i dalej to samo. lekko powyżej 1000 obrotów drgania ustają.
bo febi to jest kupa do kwadratu jak chcesz dobre gumy to lemforder ,boge, meyle ja i wielu innych to przećwiczyliśmy zresztą poczytaj na forum AUDI FEBI to kupa mowa oczywiście o poduchach , silenblokach i temu podobnych :hmm:
brałem febi bo firma raczej nie z dolnej półki jeśli chodzi o części zamienne. z jakością tych poduch jeszcze nie miałem do czynienia.

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 22:32
autor: karampa
na biegu jałowym drży wszystko w srodku.

1 Sprawdź bicie koła pasowego w td czesty problem
2 auto po wypadku
3 belka przednia jest na 4 małych gumach (poduszkach)przykręcana do podłuznic,mozliwe ze tam jest problem

gdy ruszam do tylu lub do przodu bez dodawania gazu to tez strasznie trzesie

wina sprzęgła

1 wymienic sprzegło i koło zamachowe do tokarza (przy duzych przebiegach nierównosci na nim) a sądze ze powyzej 300 jest najechane
2 zrobić głośniej radio w końcu stary samochód :grin: :grin: :grin:

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 22:39
autor: emas88
"karampa" a to żeś mnie chłopie pocieszył :) z tym sprzęgłem i kołem... jestem optymistą i raczej nastawiam sie na poduchy :Pa z tym radiem to nie o to chodzi że głosno.. tylko czuć jak trzęsie, a to bardziej jest uciążliwe.

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 23:30
autor: lukiskwuki
karampa, krzywe koło pasowe i scinajacy sie klin do tego to chyba w TDI czesty problem ..

poduszki czy kąt wtrysku?

: czw lis 25, 2010 23:33
autor: Michał_1977
lukiskwuki pisze:scinajacy sie klin do tego to chyba w TDI czesty problem ..
W TD,ale nie sądzę,bo to robiło robotę w tym przypadku... :bajer: