Proszę was o wypowiedź w sytuacji, która ma miejsce w moim samochodziku. Po przeczytaniu postów i informacji co do objawów wydaje mi się że dwu masa pada w samochodziku. VW IV 1.9 TDI AJM 115KM skrz. 6 biegów. W trakcie jazdy powyżej setki czuć drgania na kierownicy (koła wyważone na pewno, drążki kier. wymieniane jakiś rok temu), czuć drgania na hamulcu i sprzęgle. Rano samochód jak odpalam, a jest zimno telepie kabiną czasem mniej czasem więcej, świece sprawdzane - dobre. Po stronie od kierowcy pod maską słychać telepanie, daje gazu na luzie samochodzik schodzi z obrotów do poniżej 1000 obr i wówczas telepie, jak by coś było zatarte. Kiedyś po odpaleniu na zimnym dodałem mu obrotów i telepało kabiną bardzo do puki nie wyłączyłem silnika i włączyłem z powrotem. Ostatni objaw to na dwójce przy wciskaniu gazu "delikatnie" czuć poszarpywanie przy mocnym deptaniu już nie. Pisze jak laik, bo nim jestem w kwestii samochodów, proszę o poradę aby choć trochę być mądrzejszym jak dojdzie do rozmowy z mechanikiem.
Mam jeszcze jedno pytanie, nieraz zauważam uderzenia pod samochodem odczuwalne najbardziej na hamulcu (nie wciśniętym). Uderzenia są wówczas jak wjadę na studzienkę itd. Amory sprawdzane 70%. Doradźcie czym może to być spowodowane, jazda jest bardzo niewygodna, autko nie "pływa" jak na początku.
Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 19:39
autor: italiano_83
longajlent pisze: przy mocnym deptaniu już nie.
To raczej dość dziwne objawy jak na dwumasowe koło zamachowe, dwumas daje o sobie znać podczas gaszenie/rozruchu, a najbardziej podczas dynamicznego przyspieszania na wysokim biegu z "niskich" obrotów. Wsiądź w auto rozpędź do 60km/h na czwartym biegu i gaz w podłogę jeśli w czasie przyspieszania odczujesz wibracje to będzie wskazywać na uszkodzenie koła zamachowego.
Zastanawia mnie to drganie kierownicy Jesteś pewien, że koła są dobrze wyważone? Luzów nie masz w zawieszeniu, jakiś wybity sworzeń lub guma na wahaczu? Jeszcze jedno możesz sprawdzić sam- poduszki silnika, na zgaszonym silniku włączasz pierwszy bieg wychodzisz z auta podnosisz maskę i popychasz auto delikatnie do przodu do tyłu i obserwujesz zachowanie silnika, powinien pracować na poduszkach " sprężyście" .
Odepnij impulsator ze skrzyni biegów, taki czujnik jest chyba tylko jeden na skrzyni i sprawdź czy drgania podczas jazdy znikną.
Warto także, podpiąć auto pod vag'a i sprawdzić błędy w sterowniku jeśli masz możliwość.
Re: Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 20:05
autor: longajlent
italiano_83 pisze:
To raczej dość dziwne objawy jak na dwumasowe koło zamachowe, dwumas daje o sobie znać podczas gaszenie/rozruchu, a najbardziej podczas dynamicznego przyspieszania na wysokim biegu z "niskich" obrotów.
Podczas gaszenia telepie samochodem, a podczas przyśpieszania na zbyt niskich obrotach również telepie dopuki nie osiągnie wystarczających obrotów do jazdy na danym biegu.
italiano_83 pisze: Zastanawia mnie to drganie kierownicy Jesteś pewien, że koła są dobrze wyważone?
Na 100% sprawdzane w dwóch różnych miejscach, co ważne czasem wibracje są na kierownicy czasem nie.
italiano_83 pisze: Luzów nie masz w zawieszeniu, jakiś wybity sworzeń lub guma na wahaczu?
Może kiedyś miałem wrażenie podczas mocnego przyśpieszenia gaz do dechy na 1-dynce, jak by mi samochód ściągnęło w jedną stronę
italiano_83 pisze: Jeszcze jedno możesz sprawdzić sam- poduszki silnika, na zgaszonym silniku włączasz pierwszy bieg wychodzisz z auta podnosisz maskę i popychasz auto delikatnie do przodu do tyłu i obserwujesz zachowanie silnika, powinien pracować na poduszkach " sprężyście" .
Sprawdzę
italiano_83 pisze: Odepnij impulsator ze skrzyni biegów, taki czujnik jest chyba tylko jeden na skrzyni i sprawdź czy drgania podczas jazdy znikną. .
Oj tutaj mogę sobie nie poradzić jedynie co wiem to zauważyłem jak od jakiegoś czasu 2 twardo wchodzi i lubi się zablokować, ale nie jest to uciążliwe. Drgania na lewarku również są ale raczej to normalne.
italiano_83 pisze: Warto także, podpiąć auto pod vag'a i sprawdzić błędy w sterowniku jeśli masz możliwość.
A gdzie na VAGU mogę jeszcze sprawdzić jakość pompowtrysków, na 2 jaklekko wciskam gaz lubi poszarpać samochodem.
Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 20:20
autor: italiano_83
longajlent pisze:A gdzie na VAGU mogę jeszcze sprawdzić jakość pompowtrysków, na 2 jaklekko wciskam gaz lubi poszarpać samochodem.
vag/engine/bassic settings/023 logujesz na biegu jałowym przez 60s, silnik ciepły, obroty biegu jałowego/pd zdaje się sobie podnosi obroty podczas logowania.
longajlent pisze:Podczas gaszenia telepie samochodem, a podczas przyśpieszania na zbyt niskich obrotach również telepie dopuki nie osiągnie wystarczających obrotów do jazdy na danym biegu.
Po objawach wygląda rzeczywiście na uszkodzone dwu-masowe koło zamachowe
Re: Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 21:53
autor: longajlent
Też mi się zdaje że dwu mas choć pewnie coś z zawieszeniem również. Jutro zawiozę do mechanika, zobaczymy czy potwierdzi usterkę jak tak, to wymiana koła + sprzęgło i filtr paliwa bo dawno nie zmieniany i zobaczymy co dalej. Mam nadzieje, że większość usterek ustąpi. Dumasem mnie straszą o 2 lat ale nie dałem się sprowokować, teraz jednak już chyba czas na niego
Mówią mi żeby sprzedawać samochód, nie jestem za Pan brat z motoryzacją ale zdaje mi się, że autko przy 230 000 (podaje wartoś nie z licznika tylko sprawdzoną) musi się już trochę popsuć, a skoro zainwestuję w samochód to szkoda sprzedawać. Pozatym sprzedać teraz trudno, kupić dobrze tym bardziej. Jakie jest wasze zdanie odnośnie sprzedaży samochodów i w jakim momencie najlepiej?
Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 22:10
autor: leon79
italiano_83 pisze:vag/engine/bassic settings/023
italiano_83, chyba nie basic settings
Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 22:21
autor: longajlent
Sorki, że tak na raty ale na al...ro znalazłem sobie używany dwumas w Dębicy. Da rady tak na sucho ocenić zużycie takiej części? a może jest jakiś kolega klubowicz z okolic Dębicy skory do uczciwej pomocy, tutaj link http://allegro.pl/silnik-vw-audi-1-9-td ... 02395.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ostatecznie i tak na nówkę jestem zdecydowany ale jakby się udało parę dutków zaoszczędzić, to czemu nie.
Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 22:27
autor: italiano_83
leon79 pisze:italiano_83, chyba nie basic settings
To popraw mnie i napisz, że w MB Co by kolega nie szukał.
longajlent pisze:Ostatecznie i tak na nówkę jestem zdecydowany
I przy tym zostań, można ocenić tzw luz, ale jaka to gwarancja, że za dwa miesiąc i ten nie zacznie się rozwalać powodując wibracje.
Re: Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 22:32
autor: longajlent
Masz racje jeszcze przekombinuję. Mam zamiar jeszcze nim pojeździć to lepiej stawić nową część. Ale do AJM LUKA trzeba dać 1900 - 2000. Maskara najdroższy dwumas do MK4 pewnie dlatego że samochodzik wyjątkowy
Czy to dwumas pada?
: wt lis 23, 2010 23:47
autor: Bora_TDI
Uzywany da sie ocenic po luzie po okregu i wzdluznym.
Jak juz chcesz wymienic to wstawiaj dwumas od ASZ/ARL razem ze sprzeglem wychodzi taniej. Oczywscie mowie o zestawie Sachs, bo Luk slabszy jakosciowo, nowe sztuki maja juz spory luz. " onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Czy to dwumas pada?
: śr lis 24, 2010 09:40
autor: longajlent
Bora_TDI pisze:Uzywany da sie ocenic po luzie po okregu i wzdluznym.
Mozna niby sprawdzić i mnie aż korci, ale nie będę na dwumasie oszczędzał, jak dobrze pójdzie to może drugie 200k na nim wykręcę
Bora_TDI pisze:Jak juz chcesz wymienic to wstawiaj dwumas od ASZ/ARL razem ze sprzeglem wychodzi taniej. Oczywscie mowie o zestawie Sachs
,
W sklepie motoryzacyjnym mnie wyśmiali jak im kazałem sprawdzić ceny, różnica w cenie wsam raz na robotę. Pytanie tylko czy to pewna informacja bo jak kupię a później okaże się że nie i pójdę zamienić to dopiero będą mieli ubaw
Bora_TDI pisze:
Filmik dobry tylko tej drugiej czynności nie widać w ogóle, może pokusze się o taki filmik jak swojego starego dwu masa wyciągne.
Re: Czy to dwumas pada?
: śr lis 24, 2010 12:52
autor: Bora_TDI
longajlent pisze:
Mozna niby sprawdzić i mnie aż korci, ale nie będę na dwumasie oszczędzał, jak dobrze pójdzie to może drugie 200k na nim wykręcę
Jezeli zamierzasz trzymac auto na nastepne 200k to nowy bedzie najbardziej wskazany.
longajlent pisze:
W sklepie motoryzacyjnym mnie wyśmiali jak im kazałem sprawdzić ceny, różnica w cenie wsam raz na robotę. Pytanie tylko czy to pewna informacja bo jak kupię a później okaże się że nie i pójdę zamienić to dopiero będą mieli ubaw
Roznica w cenie 400zl i akurat bylaby wymiana za darmo Pozatym sprzeglo od ASZ/ARL znacznie mocniejsze i trwalsze lacznie z dwumasem. Przy nastepnych modach(chipie itd.) mozna bedzie lepiej "poszalec"
Zestaw od ASZ pasuje na 100% sam mam u siebie taki jedynie co to musisz miec srubki od mocowania docisku, w asz sa inne niz w AJM`ie. Akurat w tym zestawie co Ci dalem linka sa w komplecie z tego co widac.
Tak w ogole to jak kolega wczesniej napisal objawy dosc dziwne jak na padajacy dwumas, u mnie(tez AJM) pukalo na jalowym od strony skrzyni(pukanie znacznie sie zmniejszalo po wcisnieciu pedalu sprzegla), przy gaszeniu bez sprzegla glosne grzechotanie, w czasie jazdy przy naglym puszczeniu pedlau gazu mozna bylo tez uslyszec pukniecie. Proponowalbym pierw sie upwenic czy to napewno dwumas bo mozesz niepotrzebnie wydac sporo kasy.
Pozdrawiam
Czy to dwumas pada?
: śr lis 24, 2010 15:00
autor: longajlent
Możesz mi dać numer do siebie na pw, chciałbym pogadać.
Nie wiem czy są 2 rodzaje AJM ale mówimy o tym samym? czyli ze sprzęgłem 240mm 6 biegów skrzynia.
Oddałem do "rodzinnego" mechanika mój samochodzik, jedno wiem napewno dwumas jest padnięty. Moim zdaniem musi autku coś oprócz tego jeszcze być. Cóż narazie jedno, a później drugie and we will see... . Mechanik boi się zakładać ASZ zapewne dlatego, że pewnie sam nie wie czy się nadaje. Moge kupić tylko na swoja odpowiedzialność.
Re: Czy to dwumas pada?
: czw lis 25, 2010 00:10
autor: Bora_TDI
longajlent pisze:Możesz mi dać numer do siebie na pw, chciałbym pogadać.
Nie wiem czy są 2 rodzaje AJM ale mówimy o tym samym? czyli ze sprzęgłem 240mm 6 biegów skrzynia.
Oddałem do "rodzinnego" mechanika mój samochodzik, jedno wiem napewno dwumas jest padnięty. Moim zdaniem musi autku coś oprócz tego jeszcze być. Cóż narazie jedno, a później drugie and we will see... . Mechanik boi się zakładać ASZ zapewne dlatego, że pewnie sam nie wie czy się nadaje. Moge kupić tylko na swoja odpowiedzialność.
Poszlo PW.
Tak mowimy o tym samym AJM`ie ze skrzynia 6, sprzeglo 240mm
SMialo mozesz zakladac od ASZ jak jest padniete.