Czy to dwumas pada?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Czy to dwumas pada?
Witam,
Proszę was o wypowiedź w sytuacji, która ma miejsce w moim samochodziku. Po przeczytaniu postów i informacji co do objawów wydaje mi się że dwu masa pada w samochodziku. VW IV 1.9 TDI AJM 115KM skrz. 6 biegów. W trakcie jazdy powyżej setki czuć drgania na kierownicy (koła wyważone na pewno, drążki kier. wymieniane jakiś rok temu), czuć drgania na hamulcu i sprzęgle. Rano samochód jak odpalam, a jest zimno telepie kabiną czasem mniej czasem więcej, świece sprawdzane - dobre. Po stronie od kierowcy pod maską słychać telepanie, daje gazu na luzie samochodzik schodzi z obrotów do poniżej 1000 obr i wówczas telepie, jak by coś było zatarte. Kiedyś po odpaleniu na zimnym dodałem mu obrotów i telepało kabiną bardzo do puki nie wyłączyłem silnika i włączyłem z powrotem. Ostatni objaw to na dwójce przy wciskaniu gazu "delikatnie" czuć poszarpywanie przy mocnym deptaniu już nie. Pisze jak laik, bo nim jestem w kwestii samochodów, proszę o poradę aby choć trochę być mądrzejszym jak dojdzie do rozmowy z mechanikiem.
Mam jeszcze jedno pytanie, nieraz zauważam uderzenia pod samochodem odczuwalne najbardziej na hamulcu (nie wciśniętym). Uderzenia są wówczas jak wjadę na studzienkę itd. Amory sprawdzane 70%. Doradźcie czym może to być spowodowane, jazda jest bardzo niewygodna, autko nie "pływa" jak na początku.
Proszę was o wypowiedź w sytuacji, która ma miejsce w moim samochodziku. Po przeczytaniu postów i informacji co do objawów wydaje mi się że dwu masa pada w samochodziku. VW IV 1.9 TDI AJM 115KM skrz. 6 biegów. W trakcie jazdy powyżej setki czuć drgania na kierownicy (koła wyważone na pewno, drążki kier. wymieniane jakiś rok temu), czuć drgania na hamulcu i sprzęgle. Rano samochód jak odpalam, a jest zimno telepie kabiną czasem mniej czasem więcej, świece sprawdzane - dobre. Po stronie od kierowcy pod maską słychać telepanie, daje gazu na luzie samochodzik schodzi z obrotów do poniżej 1000 obr i wówczas telepie, jak by coś było zatarte. Kiedyś po odpaleniu na zimnym dodałem mu obrotów i telepało kabiną bardzo do puki nie wyłączyłem silnika i włączyłem z powrotem. Ostatni objaw to na dwójce przy wciskaniu gazu "delikatnie" czuć poszarpywanie przy mocnym deptaniu już nie. Pisze jak laik, bo nim jestem w kwestii samochodów, proszę o poradę aby choć trochę być mądrzejszym jak dojdzie do rozmowy z mechanikiem.
Mam jeszcze jedno pytanie, nieraz zauważam uderzenia pod samochodem odczuwalne najbardziej na hamulcu (nie wciśniętym). Uderzenia są wówczas jak wjadę na studzienkę itd. Amory sprawdzane 70%. Doradźcie czym może to być spowodowane, jazda jest bardzo niewygodna, autko nie "pływa" jak na początku.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Czy to dwumas pada?
To raczej dość dziwne objawy jak na dwumasowe koło zamachowe, dwumas daje o sobie znać podczas gaszenie/rozruchu, a najbardziej podczas dynamicznego przyspieszania na wysokim biegu z "niskich" obrotów. Wsiądź w auto rozpędź do 60km/h na czwartym biegu i gaz w podłogę jeśli w czasie przyspieszania odczujesz wibracje to będzie wskazywać na uszkodzenie koła zamachowego.longajlent pisze: przy mocnym deptaniu już nie.
Zastanawia mnie to drganie kierownicy Jesteś pewien, że koła są dobrze wyważone? Luzów nie masz w zawieszeniu, jakiś wybity sworzeń lub guma na wahaczu? Jeszcze jedno możesz sprawdzić sam- poduszki silnika, na zgaszonym silniku włączasz pierwszy bieg wychodzisz z auta podnosisz maskę i popychasz auto delikatnie do przodu do tyłu i obserwujesz zachowanie silnika, powinien pracować na poduszkach " sprężyście" .
Odepnij impulsator ze skrzyni biegów, taki czujnik jest chyba tylko jeden na skrzyni i sprawdź czy drgania podczas jazdy znikną.
Warto także, podpiąć auto pod vag'a i sprawdzić błędy w sterowniku jeśli masz możliwość.
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Re: Czy to dwumas pada?
Podczas gaszenia telepie samochodem, a podczas przyśpieszania na zbyt niskich obrotach również telepie dopuki nie osiągnie wystarczających obrotów do jazdy na danym biegu.italiano_83 pisze: To raczej dość dziwne objawy jak na dwumasowe koło zamachowe, dwumas daje o sobie znać podczas gaszenie/rozruchu, a najbardziej podczas dynamicznego przyspieszania na wysokim biegu z "niskich" obrotów.
Na 100% sprawdzane w dwóch różnych miejscach, co ważne czasem wibracje są na kierownicy czasem nie.italiano_83 pisze: Zastanawia mnie to drganie kierownicy Jesteś pewien, że koła są dobrze wyważone?
Może kiedyś miałem wrażenie podczas mocnego przyśpieszenia gaz do dechy na 1-dynce, jak by mi samochód ściągnęło w jedną stronęitaliano_83 pisze: Luzów nie masz w zawieszeniu, jakiś wybity sworzeń lub guma na wahaczu?
Sprawdzęitaliano_83 pisze: Jeszcze jedno możesz sprawdzić sam- poduszki silnika, na zgaszonym silniku włączasz pierwszy bieg wychodzisz z auta podnosisz maskę i popychasz auto delikatnie do przodu do tyłu i obserwujesz zachowanie silnika, powinien pracować na poduszkach " sprężyście" .
Oj tutaj mogę sobie nie poradzić jedynie co wiem to zauważyłem jak od jakiegoś czasu 2 twardo wchodzi i lubi się zablokować, ale nie jest to uciążliwe. Drgania na lewarku również są ale raczej to normalne.italiano_83 pisze: Odepnij impulsator ze skrzyni biegów, taki czujnik jest chyba tylko jeden na skrzyni i sprawdź czy drgania podczas jazdy znikną. .
A gdzie na VAGU mogę jeszcze sprawdzić jakość pompowtrysków, na 2 jaklekko wciskam gaz lubi poszarpać samochodem.italiano_83 pisze: Warto także, podpiąć auto pod vag'a i sprawdzić błędy w sterowniku jeśli masz możliwość.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Czy to dwumas pada?
vag/engine/bassic settings/023 logujesz na biegu jałowym przez 60s, silnik ciepły, obroty biegu jałowego/pd zdaje się sobie podnosi obroty podczas logowania.longajlent pisze:A gdzie na VAGU mogę jeszcze sprawdzić jakość pompowtrysków, na 2 jaklekko wciskam gaz lubi poszarpać samochodem.
Po objawach wygląda rzeczywiście na uszkodzone dwu-masowe koło zamachowelongajlent pisze:Podczas gaszenia telepie samochodem, a podczas przyśpieszania na zbyt niskich obrotach również telepie dopuki nie osiągnie wystarczających obrotów do jazdy na danym biegu.
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Re: Czy to dwumas pada?
Też mi się zdaje że dwu mas choć pewnie coś z zawieszeniem również. Jutro zawiozę do mechanika, zobaczymy czy potwierdzi usterkę jak tak, to wymiana koła + sprzęgło i filtr paliwa bo dawno nie zmieniany i zobaczymy co dalej. Mam nadzieje, że większość usterek ustąpi. Dumasem mnie straszą o 2 lat ale nie dałem się sprowokować, teraz jednak już chyba czas na niego
Mówią mi żeby sprzedawać samochód, nie jestem za Pan brat z motoryzacją ale zdaje mi się, że autko przy 230 000 (podaje wartoś nie z licznika tylko sprawdzoną) musi się już trochę popsuć, a skoro zainwestuję w samochód to szkoda sprzedawać. Pozatym sprzedać teraz trudno, kupić dobrze tym bardziej. Jakie jest wasze zdanie odnośnie sprzedaży samochodów i w jakim momencie najlepiej?
Mówią mi żeby sprzedawać samochód, nie jestem za Pan brat z motoryzacją ale zdaje mi się, że autko przy 230 000 (podaje wartoś nie z licznika tylko sprawdzoną) musi się już trochę popsuć, a skoro zainwestuję w samochód to szkoda sprzedawać. Pozatym sprzedać teraz trudno, kupić dobrze tym bardziej. Jakie jest wasze zdanie odnośnie sprzedaży samochodów i w jakim momencie najlepiej?
Czy to dwumas pada?
italiano_83, chyba nie basic settingsitaliano_83 pisze:vag/engine/bassic settings/023
User
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Czy to dwumas pada?
Sorki, że tak na raty ale na al...ro znalazłem sobie używany dwumas w Dębicy. Da rady tak na sucho ocenić zużycie takiej części? a może jest jakiś kolega klubowicz z okolic Dębicy skory do uczciwej pomocy, tutaj link http://allegro.pl/silnik-vw-audi-1-9-td ... 02395.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ostatecznie i tak na nówkę jestem zdecydowany ale jakby się udało parę dutków zaoszczędzić, to czemu nie.
Ostatecznie i tak na nówkę jestem zdecydowany ale jakby się udało parę dutków zaoszczędzić, to czemu nie.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Czy to dwumas pada?
To popraw mnie i napisz, że w MB Co by kolega nie szukał.leon79 pisze:italiano_83, chyba nie basic settings
I przy tym zostań, można ocenić tzw luz, ale jaka to gwarancja, że za dwa miesiąc i ten nie zacznie się rozwalać powodując wibracje.longajlent pisze:Ostatecznie i tak na nówkę jestem zdecydowany
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Re: Czy to dwumas pada?
Masz racje jeszcze przekombinuję. Mam zamiar jeszcze nim pojeździć to lepiej stawić nową część. Ale do AJM LUKA trzeba dać 1900 - 2000. Maskara najdroższy dwumas do MK4 pewnie dlatego że samochodzik wyjątkowy
Czy to dwumas pada?
Uzywany da sie ocenic po luzie po okregu i wzdluznym.
Jak juz chcesz wymienic to wstawiaj dwumas od ASZ/ARL razem ze sprzeglem wychodzi taniej. Oczywscie mowie o zestawie Sachs, bo Luk slabszy jakosciowo, nowe sztuki maja juz spory luz. " onclick="window.open(this.href);return false;
Jak juz chcesz wymienic to wstawiaj dwumas od ASZ/ARL razem ze sprzeglem wychodzi taniej. Oczywscie mowie o zestawie Sachs, bo Luk slabszy jakosciowo, nowe sztuki maja juz spory luz. " onclick="window.open(this.href);return false;
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Re: Czy to dwumas pada?
Mozna niby sprawdzić i mnie aż korci, ale nie będę na dwumasie oszczędzał, jak dobrze pójdzie to może drugie 200k na nim wykręcęBora_TDI pisze:Uzywany da sie ocenic po luzie po okregu i wzdluznym.
,Bora_TDI pisze:Jak juz chcesz wymienic to wstawiaj dwumas od ASZ/ARL razem ze sprzeglem wychodzi taniej. Oczywscie mowie o zestawie Sachs
W sklepie motoryzacyjnym mnie wyśmiali jak im kazałem sprawdzić ceny, różnica w cenie wsam raz na robotę. Pytanie tylko czy to pewna informacja bo jak kupię a później okaże się że nie i pójdę zamienić to dopiero będą mieli ubaw
Filmik dobry tylko tej drugiej czynności nie widać w ogóle, może pokusze się o taki filmik jak swojego starego dwu masa wyciągne.Bora_TDI pisze:
Re: Czy to dwumas pada?
Jezeli zamierzasz trzymac auto na nastepne 200k to nowy bedzie najbardziej wskazany.longajlent pisze:
Mozna niby sprawdzić i mnie aż korci, ale nie będę na dwumasie oszczędzał, jak dobrze pójdzie to może drugie 200k na nim wykręcę
longajlent pisze: W sklepie motoryzacyjnym mnie wyśmiali jak im kazałem sprawdzić ceny, różnica w cenie wsam raz na robotę. Pytanie tylko czy to pewna informacja bo jak kupię a później okaże się że nie i pójdę zamienić to dopiero będą mieli ubaw
Roznica w cenie 400zl i akurat bylaby wymiana za darmo Pozatym sprzeglo od ASZ/ARL znacznie mocniejsze i trwalsze lacznie z dwumasem. Przy nastepnych modach(chipie itd.) mozna bedzie lepiej "poszalec"
Zestaw ASZ http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 81584.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zestaw AJM http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 37386.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zestaw od ASZ pasuje na 100% sam mam u siebie taki jedynie co to musisz miec srubki od mocowania docisku, w asz sa inne niz w AJM`ie. Akurat w tym zestawie co Ci dalem linka sa w komplecie z tego co widac.
Tak w ogole to jak kolega wczesniej napisal objawy dosc dziwne jak na padajacy dwumas, u mnie(tez AJM) pukalo na jalowym od strony skrzyni(pukanie znacznie sie zmniejszalo po wcisnieciu pedalu sprzegla), przy gaszeniu bez sprzegla glosne grzechotanie, w czasie jazdy przy naglym puszczeniu pedlau gazu mozna bylo tez uslyszec pukniecie. Proponowalbym pierw sie upwenic czy to napewno dwumas bo mozesz niepotrzebnie wydac sporo kasy.
Pozdrawiam
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Czy to dwumas pada?
Możesz mi dać numer do siebie na pw, chciałbym pogadać.
Nie wiem czy są 2 rodzaje AJM ale mówimy o tym samym? czyli ze sprzęgłem 240mm 6 biegów skrzynia.
Oddałem do "rodzinnego" mechanika mój samochodzik, jedno wiem napewno dwumas jest padnięty. Moim zdaniem musi autku coś oprócz tego jeszcze być. Cóż narazie jedno, a później drugie and we will see... . Mechanik boi się zakładać ASZ zapewne dlatego, że pewnie sam nie wie czy się nadaje. Moge kupić tylko na swoja odpowiedzialność.
Nie wiem czy są 2 rodzaje AJM ale mówimy o tym samym? czyli ze sprzęgłem 240mm 6 biegów skrzynia.
Oddałem do "rodzinnego" mechanika mój samochodzik, jedno wiem napewno dwumas jest padnięty. Moim zdaniem musi autku coś oprócz tego jeszcze być. Cóż narazie jedno, a później drugie and we will see... . Mechanik boi się zakładać ASZ zapewne dlatego, że pewnie sam nie wie czy się nadaje. Moge kupić tylko na swoja odpowiedzialność.
Re: Czy to dwumas pada?
Poszlo PW.longajlent pisze:Możesz mi dać numer do siebie na pw, chciałbym pogadać.
Nie wiem czy są 2 rodzaje AJM ale mówimy o tym samym? czyli ze sprzęgłem 240mm 6 biegów skrzynia.
Oddałem do "rodzinnego" mechanika mój samochodzik, jedno wiem napewno dwumas jest padnięty. Moim zdaniem musi autku coś oprócz tego jeszcze być. Cóż narazie jedno, a później drugie and we will see... . Mechanik boi się zakładać ASZ zapewne dlatego, że pewnie sam nie wie czy się nadaje. Moge kupić tylko na swoja odpowiedzialność.
Tak mowimy o tym samym AJM`ie ze skrzynia 6, sprzeglo 240mm
SMialo mozesz zakladac od ASZ jak jest padniete.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości