Czy TDI można jeździć jak benzyniakiem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy TDI można jeździć jak benzyniakiem.
Jak w temacie chodzi mi o to czy można nim żaglować czyli gaz hamulec itp.
			
									
									[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]
						- zaprzal
 - VW Baron

 - Posty: 3027
 - Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
 - Lokalizacja: Białystok / Tykocin
 - Kontakt:
 
Jak chcesz diesla który ciągnie na wysokich obrotach to kup TD (serio) 
 Poza tym przed dawaniem w palnik musisz poczekać aż rozgrzeje sie olej (nie woda!) w silniku, a po ostrym dawaniu w palnik trzeba go studzić dłużej niż 30s, czasem nawet do kilku minut, także lepiej jechać spokojniej jeśli się wie, że niedługo i tak się trzeba zatrzymać. To chyba tyle jeśli chcesz, żeby ci długo służył... Jak chcesz mieć prawie całkowitą pewność to możesz zainwestować w czujnik temperatury gazów spalinowych EGT...Niektórzy jednak twierdzą, że  diesel się nie nadaje do dawania w palnik i mają rację ale tylko wtedy jak się nie wie jak o niego zadbać 
			
									
									[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
						Mam kolegę co jak da w palnik to mu z wydechy nieraz zadymi na czarno tak jakby  kichnął czymś czemu tak to robi.
On twierdzi ze dostaje silnik z dużą dawkę ropy i nie zdąży ja spalić to ja wyzuci
Objaw jest wtedy gdy go przeciąga po każdym biegu na maxa
Ps.
Po jakim czasie jest nagrzany olej w silniki w stosunku do wody.
Np. jak Tempa wody ma 60C to olej już jest nagrzany czy jak.
			
									
									On twierdzi ze dostaje silnik z dużą dawkę ropy i nie zdąży ja spalić to ja wyzuci
Objaw jest wtedy gdy go przeciąga po każdym biegu na maxa
Ps.
Po jakim czasie jest nagrzany olej w silniki w stosunku do wody.
Np. jak Tempa wody ma 60C to olej już jest nagrzany czy jak.
[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]
						- zaprzal
 - VW Baron

 - Posty: 3027
 - Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
 - Lokalizacja: Białystok / Tykocin
 - Kontakt:
 
Michalak, jak dymi na wysokich obrotach to nie swiadczy za dobrze... moze puscic chmurke jak z niskich obrotow nacisnie sie mocno pedal i sprezarka nie zdazy napompowac odpowiedniego cisnienia... moza ta chmurka o ktorej mowisz wystepuje wlasnie PO zmianie biegu?
			
									
									[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
						Tak po zmianie biegu. za zwyczaj jak się rozpędzie w pierwszej fazie.
ps.
Przed chwilą z nim rozmawiałem przez Tel.
Cytat:
Zakopci od czasu do czasy nie zauważyłem żeby zakopcił jak jadę szybko równo miernie.
			
									
									ps.
Przed chwilą z nim rozmawiałem przez Tel.
Cytat:
Zakopci od czasu do czasy nie zauważyłem żeby zakopcił jak jadę szybko równo miernie.
[url=http://www.wincent30.prv.pl/][img]http://83.238.41.10/wincent/Foto/4golfy.jpg[/img][/url]
						- paolo
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 507
 - Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
 - Lokalizacja: Piekary Śląskie
 - Kontakt:
 
co to za diesel co nie kopci? 
 ojciec ma voyagera 2002 r 2,5 CRD jak mu wcisniesz to czarna chmura ale ciagnie ladnie ladnie jak na 2 tony. 
Co do zaglowania gazem i hamulcem to TDI maja elektroniczny pedal (nie maja linki) no i z tego co pisalismy na forum to nie da sie hamowac lewa noga (przy jednoczesnym wcisnieym gazie)
			
									
									Co do zaglowania gazem i hamulcem to TDI maja elektroniczny pedal (nie maja linki) no i z tego co pisalismy na forum to nie da sie hamowac lewa noga (przy jednoczesnym wcisnieym gazie)
Nie widze problemów, jeśli juz jest rozgrzany silnik (istotne żeby nie mylic temperatury wody z olejem - jak to juz napisał zaprzal, ) 
Mało tego, w autach ze zmienną geometrią turbiny wręcz nalezy wkręcać silnik na obroty bo inaczej będzie kłopot.
Właśnie jestem świerzo po wymianie wtrysków na ASV i moje pierwsze wrazenie było takie że mi się sprzęgło slizga
 - niewiadomo kiedy jest 3-3,5k 
. 
TDI dzieki duzemu momentowi jest bardzo elastyczny i można sobie jechac spokojnie nie przekraczając 2,5k, ale jak sie chce można poszaleć - tyle tylko że robi się to inaczej niż w benzynie, dzieki duzemu momentowi i krótkiej skrzyni trzymaj go w zakresie 2,5-3,5k - czyli poniżej 2,5k redukujesz powyżej 3,5k zmieniasz na wyzszy. Przy 4k moment leci na łeb i nie ma go po co dłużej męczyć. Staraj się tak zmieniać biegi żeby obroty nie spadały ponizej 2,5k i idzie jak rakieta
			
									
									Mało tego, w autach ze zmienną geometrią turbiny wręcz nalezy wkręcać silnik na obroty bo inaczej będzie kłopot.
Właśnie jestem świerzo po wymianie wtrysków na ASV i moje pierwsze wrazenie było takie że mi się sprzęgło slizga
TDI dzieki duzemu momentowi jest bardzo elastyczny i można sobie jechac spokojnie nie przekraczając 2,5k, ale jak sie chce można poszaleć - tyle tylko że robi się to inaczej niż w benzynie, dzieki duzemu momentowi i krótkiej skrzyni trzymaj go w zakresie 2,5-3,5k - czyli poniżej 2,5k redukujesz powyżej 3,5k zmieniasz na wyzszy. Przy 4k moment leci na łeb i nie ma go po co dłużej męczyć. Staraj się tak zmieniać biegi żeby obroty nie spadały ponizej 2,5k i idzie jak rakieta
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
powiem tak, mój jak pociągne ponad 3k to kopci ale jak za radą zaprzala pokombinowałem z moim garetem, to przy doładowaniu 1 bar i troche ponad ni było nawet mgiełki.  więc chyba na turystyczna jazdę mam za dużą dawkę. ale to pewnie wina bolca...i dobrze mi z tym, niech se podymi czasem, przynajmniej ci z tyłu widzą przewage diesla nad benzynką  
			
									
									viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości





