Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcin362
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 08, 2010 15:35
Lokalizacja: Kielce

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: marcin362 » pn lis 22, 2010 10:07

Witam,

mam takie pytanko z którym nie moge sobie juz od dłuższego czasu poradzić a mianowicie:

mam golfa mk3 1,9 TDI 90 KM

Czasami tak jakby mój rozrzusznik padał nie ma wogole żadnej oznaki życia.
Po czym zaczynam stukać w rozrusznik, odłanczam kostki i wpinam je z porotem i jest ok (bynajmniej wczoraj mi sie tak zdarzyło). Za pierwszym razem niestety wypinanie nawet nie pomogło...

Rozrusznik był regenerowany cały, wymieniany był też akumulator ma około miesiąc.

Bardzo prosze o pomoc gdyż jest to problem bardzo uciążliwy.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: FURMAN TDI » pn lis 22, 2010 20:05

No niestety jedno z dwojga to szajs albo kupiłeś zbyt słaby aku jak dla diesla albo regeneracja ograniczona tylko do szczotek proponowałbym na początek od sprawdzenia po nocy miernikiem aku a jeżeli trzyma napięcie to wyciągnij rozrusznik i sprawdź czy nie ma luzów na tulejkach


...zawsze coś

marcin362
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 08, 2010 15:35
Lokalizacja: Kielce

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: marcin362 » wt lis 23, 2010 10:03

akumulator jest BOSH s5 74aH 740a wiec wydaje mi sie ze nie ma opcji ze jest słaby,

a rozrusznik był regenerowany cały (nowy bendiks, szczotki i podtrzymywacz do szczotek...) luzów nie ma bo sprawdzałem.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: munior » wt lis 23, 2010 11:47

marcin362 pisze:akumulator jest BOSH s5 74aH 740a wiec wydaje mi sie ze nie ma opcji ze jest słaby,
Opcja jest ,zawsze może być lipny ,nawet nowy .Najlepszy test pod obciążeniem ,praktycznie każdy szanujacy się sklep handlujący akumulatorami ma taki tester


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

marcin362
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 08, 2010 15:35
Lokalizacja: Kielce

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: marcin362 » wt lis 23, 2010 18:01

akumulator jest dobry na bank ponieważ daje dobre napiecie(było miezone) i jest dedykowany



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: FURMAN TDI » wt lis 23, 2010 22:06

Słuchaj weź na podmiankę od kogoś aku i zobacz bo nie rozwiążemy tej zagadki skoro aku pierwsza klasa i ten rozrusznik to nic aby brykać :bigok:
jest jeszcze jedna możliwość o której nie wspomnieliśmy ta regeneracja rozrusznika może nawet młotkiem tulejki nabijane ale automat (elektromagnes) nie wymieniany tak? :bajer:


...zawsze coś

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: FURMAN TDI » wt lis 23, 2010 22:26

mam takie pytanko gdzie kupiłeć boshoski aku w VW? czy tesco data produkcji wybita-sprawdzona:chytry: ?


...zawsze coś

marcin362
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 08, 2010 15:35
Lokalizacja: Kielce

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: marcin362 » śr lis 24, 2010 10:12

gości zajmujący sie akumulatorami ma hurtownie i to tam kupiłem u prywaciaża



A co do odpalania to podejrzewam kostke od stacyjki, możliwe ze nie łączy... teraz przez jakis okres czasu wszystko chodzi OK. Tylko zastanawia mnie jedno przeciez kostki nie ma w rozruszniku a kiedy w niego postukam to zapala... Mechanik doradza mi zebym wymienił kostke...

Czy to jest mozliwe??



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: piori » śr lis 24, 2010 14:19

marcin362, gdyby zdarzyło się, że rozrusznik znów nie chce kręcić, to kostkę możesz pominąć podając "na krótko" napięcie prosto z akumulatora na zacisk elektromagnesu, tj. ten przy rozruszniku, na który wpina się najcieńszy czerwony kabel. Zsuń ten kabel, weź jakiś przewód i jeden koniec daj na ten zacisk, a drugi ostrożnie przytknij na zacisk + akumulatora. Uważaj przy tym aby auto nie było na biegu, bo Cię rozjedzie!

Jak wtedy rozrusznik będzie ładnie kręcił, to prawdopodobnie kostka jest do bani. A jak nic to nie da, to przyczyna musi być (zakładając sprawny akumulator) w rozruszniku, np. słaby elektromagnes.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 24, 2010 15:36

Tak jak kolega wyżej pisze sprawdzenie na krótko wykluczy kostkę i elektromagnez, fakt ja wymieniałem już tę kostkę w stacyjce ale z innej przyczyny podobno często sie przepalają


...zawsze coś

marcin362
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 08, 2010 15:35
Lokalizacja: Kielce

Problemy z odpolaniem (nie zawsze)

Post autor: marcin362 » czw lis 25, 2010 13:23

PIORI

O właśnie :D:D to jest bardzo prawdopodobne, bo mój mechanik mówił ze go odpalał na "krótko" i podobno kręcił :grin:

wiec możliwe ze ta kostka jest do bani.

No jestem wielkiej nadzeji ze to moze byc to :grin:


Dam znać jak tylko bede wymieniął kostke czy pomogło :).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości