Strona 1 z 1
Szarpnięcie po puszczeniu gazu i dziwny dzwięk
: sob lis 20, 2010 23:31
autor: czenczek84
Witam!
Mam taki problem gdy jadę i puszczę gaz nie zawsze ale czasami szarpnie silnikiem drugi problem do dziwne drganie takie grzechotanie na wolnych obrotach przy zwalnianiu i najbardziej przy cofaniu. Dźwięk wydobywa się gdzieś z okolic silnika tak jak by drgała jakaś blacha ale wszystkie blachy sprawdzone! ma ktoś pomysł na wymienione problemy????????? Pozdrawiam
Szarpnięcie po puszczeniu gazu i dziwny dzwięk
: sob lis 20, 2010 23:50
autor: italiano_83
Sprawdziłeś napinacz paska napędu osprzętu silnika? Czy tylko podczas jazdy słychać ten dźwięk czy na postoju także ?
Szarpanie może wywoływać wiele "rzeczy" choćby uszkodzone wolne koło alternatora wydaje przy tym dość denerwujący dźwięk coś w rodzaju "terkotania"
takie..tyk tyk tyk

Szarpnięcie po puszczeniu gazu i dziwny dzwięk
: pn lis 22, 2010 20:43
autor: czenczek84
Dźwięk słychać i podczas jazdy i na postoju a najbardziej podczas cofania i dokładnie tak jak piszesz z tym terkotaniem tak się dzieje! jak sprawdzałem napięcie paska to raczej jest napięty ale trochę mnie niepokoi to że sam tłumik przy napinaczu tak lekko się rusza a przy pracy silnika tak jakby drgał. A to koło to powodowało by szarpnięcie samochodem (silnikiem) podczas jazdy i jak to sprawdzić? To pierwsze tzn. terkotanie mnie denerwuje a przerywanie mnie niepokoi???!!!!!
Szarpnięcie po puszczeniu gazu i dziwny dzwięk
: pn lis 22, 2010 21:27
autor: italiano_83
czenczek84 pisze: A to koło to powodowało by szarpnięcie samochodem (silnikiem) podczas jazdy
Dokładnie tak, szczególnie podczas przyspieszania, mi aż "kopało" w lewarek - drgał. Najlepiej "zrzucić" pasek napędu i pokręcić samym kołem alternatora, zablokować wałek alternatora i pokręcić kołem w jedną stronę ( przeciwnie do kierunku poruszania się paska napędu) powinno dać się obracać- jeśli nie to się zatarło i podczas jazdy, puszcza i łapię i tak co chwilę powodując drgania/szarpnięcia. Lepiej zająć się tym szybko, bo po czasie dostanie napinacz od tych szarpnięć(a to dodatkowy wydatek), a sam pasek też może strzelić, mi w jednym miejscu wyrwało pasek "gumy" na niemal całej szerokości paska ( w poprzek paska). Sprawdź też ten napinacz, na włączonym silniku, dociśnij go kciukiem mocno i zobacz odgłos umilknie, rolka na napinaczu też lubi się "wykrzaczyć" i wtedy ten "amortyzatorek" skacze.