Mniejsze ciśnienie na czwartym cylindrze ASZ. O co chodzi ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaNo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Brzesko

Mniejsze ciśnienie na czwartym cylindrze ASZ. O co chodzi ??

Post autor: MaNo » pt lis 19, 2010 13:46

Mam mały problem i w sumie chciałem potwierdzić to co stwierdził mój mechanik. Mianowicie moja golfina delikatnie nie równo pracuje. Ja myślałem że to może przez padający dwumas, który szarpie i stąd też takie wrażenie nierównej pracy silnika. Nie jestem jakimś specem jeśli chodzi o mechanikę silnika. Mechanik stwierdził, że to prawdopodobnie zawory. Zrobił taki test: Wykręcił wszystkie świece i podpiął jakiś ciśnieniomierz w miejsce świecy i na rozruszniku zaczął nabijać ciśnienie... na trzech cylindrach nabiło po 35 bara a na czwartym max 31. Po czym zrobił drugi test i podpiął w miejsce świecy kompresor nabił ileś tam atmosfer i na 5 biegu przepychał kawałek auto i w jakimś tam momencie kazał mi hamować, a przez odkręcony filtr powietrza nasłuchiwał czy powietrze uchodzi i tym sposobem właśnie na 4cylindrze coś tam uchodziło. Diagnoza: zawór na czwartym cylindrze nie trzyma.

Tutaj pojawia się moje pytanie: Jak się mają te jego metody do diagnozy którą on postawił ?? Może być jakaś inna przyczyna ?? Słyszałem że w PD rzadko się zdarza, że jest problem z zaworami co nie znaczy, że u mnie nie mogło się coś podziać :|



Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mniejsze ciśnienie na czwartym cylindrze ASZ. O co chodz

Post autor: arthek » pt lis 19, 2010 14:52

Witam,
A podpinałeś vaga ?
Diagnozowałes auto statycznie i dynamicznie ?
Sprawdź korekcje w kanale 013 , zobacz co się dzieje na czwartym cylindrze.
W/g mnie trzeba zobić próbę olejową.
Jeśli po próbie olejowej nadal ciśnienie "odstaje" od normy, wtedy jest pewność , że z głowicą nie halo.

pozdr


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Awatar użytkownika
MaNo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Brzesko

Re: Mniejsze ciśnienie na czwartym cylindrze ASZ. O co chodz

Post autor: MaNo » pt lis 19, 2010 14:54

arthek pisze:Witam,
A podpinałeś vaga ?
Diagnozowałes auto statycznie i dynamicznie ?
Sprawdź korekcje w kanale 013 , zobacz co się dzieje na czwartym cylindrze.
W/g mnie trzeba zobić próbę olejową.
Jeśli po próbie olejowej nadal ciśnienie "odstaje" od normy, wtedy jest pewność , że z głowicą nie halo.
Jak wygląda ta próba olejowa ??



Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mniejsze ciśnienie na czwartym cylindrze ASZ. O co chodz

Post autor: arthek » pt lis 19, 2010 15:30

Wstrzykuje się trochę oleju do cylindrów, i sprawdza się czy ciśnienie zwiększyło sie w stosunku do pomiaru "na sucho" .Jeśłi tak to brak szczelności : tłok-cylinder, jeśl się nie zmieniło to komprecha ucieka w atmosferę przez głowicę ;-)

A czy ty przypadkiem nie opisywałes niedawno na forum jakiegoś podobnego problemu właśnie z silnikiem ?


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Awatar użytkownika
MaNo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 22:44
Lokalizacja: Brzesko

Mniejsze ciśnienie na czwartym cylindrze ASZ. O co chodzi ??

Post autor: MaNo » pt lis 19, 2010 16:15

arthek, nie to nie bylem ja :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości