Strona 1 z 1
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: śr lis 17, 2010 22:03
autor: Skoniecki
Witam , silniczek 1Z 1.9 TDI VP , po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie , po dodaniu gazu do ok.2800 3500 obr(bez obciążenia - na luzie) nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno - nie jak przelane paliwo - przestaje pracować jeden z garów , silnik potrafi zgasnąć i rozrusznikowi ciężej przekręcić niż przy normalnym odpalaniu. W momencie wystąpienia awarii trzeba trochę dłużej parę razy po pałować i wszystko wraca do normy . Kiedy silnik trochę sie nagrzeje , to można go pałować do woli , do odcięcia i nic się nie dzieje. Przy dynamicznej jeździe na chłodnym silniku problem nie występuje, tylko na luzie bez obciążenia.
Padło przypuszczenie ścinania klinu na wale - jednak to 96 rok i już na szczęście nie ma klina tylko ścięte kółko. Według opinii paru osób w momencie awarii słychać metaliczny odgłos tłoków klepiących w zawory (ponoć).
Pomóżcie koledzy bo szlak mnie trafia, cholera wie co padło i co może jeszcze paść.
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: śr lis 17, 2010 22:07
autor: bongo
Skoniecki pisze: po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie , po dodaniu gazu do ok.2800 3500 obr(bez obciążenia - na luzie) nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno
Kto mądry przeciąga zimne tdi do 3500 obrotów
Zawory się pewnie podwieszają i tyle
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: śr lis 17, 2010 22:14
autor: Skoniecki
Moze mnie trochę poniosło , ale potrafi się tak zachowywać już przy 2200 2300 obr.
Kiedyś tego nie było.
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: śr lis 17, 2010 23:42
autor: arturo
Prawdopodobnie zacina się zawór regulacji ciśnienia oleju w pompie
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: czw lis 18, 2010 13:55
autor: Skoniecki
jak można potwierdzić awarię tego zaworu , jak to sprawdzić ,czy przy takiej awarii nie wariowały by też inne cylki. Czujniki ciśnienia oleju powinny zareagować.
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: czw lis 18, 2010 16:07
autor: SToRM
Skoniecki pisze:Czujniki ciśnienia oleju powinny zareagować.
ale tobie sie robi duze cisnienie, nie male
I to doslownie na chwile
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: czw lis 18, 2010 21:00
autor: Skoniecki
Poprawcie mnie jeśli się mylę , ale w 1Z-cie są 2 czujniki oleju ;jeden od za niskiego -chyba do 0.5 i drugi do wysokiego -chyba powyżej 2.0.
I co z innymi cylindrami , vag nie wywala żadnych błędów , szklanki bez luzów i nietypowych rys.
Ponawiam pytanie - jak sprawdzić ten zawór.
Re: Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: czw lis 18, 2010 21:58
autor: człek
Skoniecki pisze:nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno - nie jak przelane paliwo - przestaje pracować jeden z garów , silnik potrafi zgasnąć i rozrusznikowi ciężej przekręcić niż przy normalnym odpalaniu.
Ja miałem takie objawy kiedyś przy lekko pękniętej/wyżartej głowicy na odcinku tłok-kanał wodny (około 5mm). W komorze spalania przez zużytą uszczelkę głowicy i jednoczesne lekkie pęknięcie dostawał się płyn chłodzący i walił na szaro niemiłosiernie przy odpalaniu, chodził na trzy gary, miał problemy z kręceniem (płyn w komorze). A te pałowanie prze Ciebie auta po czym awaria przestaje istnieć może świadczyć o wypaleniu się resztek płynu z komory spalania. Oby tak nie było
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: czw lis 18, 2010 22:12
autor: Skoniecki
Jeżeli przy zimnym silniku nie depnę w pedał ,żeby spowodować awarię - to nic się nie dzieje .
Auto normalnie odpala i jeździ bez tych objawów , co więcej dodanie gazu i szybkie obroty pod obciążeniem ( w czasie jazdy )- nie powoduje wystąpienia awarii .
Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar
: sob lis 20, 2010 00:28
autor: arturo
trzeba ciśnienie oleju zmierzyć po odpaleniu zimnego silnika