Strona 1 z 2

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: ndz lis 14, 2010 22:43
autor: powertrain
słuchajcie
akcje mam taką,ciśnienie mierzyłem tak jak wszyscy opisują,np jadąc na drugim biegu ze stałą predkością 60km/h
wskazówka stoi na 0,5bara ale jak przyspieszam dalej to wychyla sie do 1.3 1.4bara.....turbawka jeszcze nie ruszana,a po to załozylem żeby ruszyć. Teraz nie wiem czy mam tak ustawic turbo żeby wskazywało np 1bar przy stałej prędkości jadąc na drugim biegu60km/h a jak dodam gazu żeby sie momentami wychylalo do 1.5 a nawet 1.8 bara czy tamte granice 1.3 1.4 chwilowe są już wszystkim co moze być z K14......jadąc na 4biegu( tak jak ktoś opisał jako jeden ze sposobów pomiaru)i kręcić do 3tys i od trzech tys dać gazu i odczytać ciśnienie to mam 1.3bara bo dodaje gazu ale na piątce jadąc ze stałą prędkością 130 140 wskażnik wychyla się max do 0.8 ale jak depne to do 1.5 chwilowo wzrasta..puszczając nogę z gazu spada do 0 przy każdej prędkości

pin zmieniony dawka podkręcona

czy sa to normalne odczyty?? macie tak samo?

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: pn lis 15, 2010 00:25
autor: Michał_1977
Jest dobrze i jest źle
Dobrze,bo turbina solidnie ciśnie,mimo,że raz jest większe ciśnienie,a raz mniejsze,bo to zależy od ilości podawanego paliwa i ciśnienia spalin napędzających wirnik turbosprężarki-czyli tak ma być.
Zła jest taka,że nie powinno być aż takich skoków ciśnienia,bo na nie ruszanej turbinie w AAZ,zadane ciśnienie to jest 0,60-0,83 bara,a to że ono skacze więcej,nie wskazuje na nic innego,niż na zapieczony zawór upustowy spalin-WG (Waste Gate).Trzeba to naprawić,bo turbina przeładowuje :bajer:
Tutaj masz link do podobnego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=365184" onclick="window.open(this.href);return false; ,a w nim masz jeszcze jeden link jbc...

Re: AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: pn lis 15, 2010 06:13
autor: powertrain
czyli lepiej nie rzeżbić z nią, tylko wcześniej rozruszać zawór??

do dzieła!

Re: AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: pn lis 15, 2010 20:34
autor: powertrain
a nie jest tak ,jak większość pisze ,że jak jest zapieczony zawór to ładuje na maxa albo wcale?? jak sie rozpędzam i kręcą go powyżej 3tysięcy wskażnik dochodzi o max 1bara nie więcej,potem wiadomo pin w dół więcej paliwa i jest skok chwilowy i rośnie ciśniene

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: pn lis 15, 2010 20:58
autor: Michał_1977
powertrain, czytałeś mojego poprzedniego posta? :bajer:
Przecież napisałem,że ilością podanego paliwa powoduje się skok ciśnienia.
Po części sam odpowiedziałeś sobie na pytanie:
powertrain pisze:wiadomo pin w dół więcej paliwa i jest skok chwilowy i rośnie ciśniene
Masz zawór zamknięty w pozycji zamkniętej
Poza tym napisałeś też:
powertrain pisze:turbawka jeszcze nie ruszana
Myślisz,że seryjne ustawienia dla AAZ,to:
powertrain pisze: 1.3 1.4bara
Uwierz mi,przerabiałem to niejednokrotnie w turbinach KKK i wiem co piszę... :bajer:

Re: AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: pn lis 15, 2010 21:43
autor: powertrain
rozkminiam wszystko po kolei dlatego sam sie juz gubię co może być,,ale dzięki bardzo ,musze to rozebrać i rozruszać i będzie nyk mam nadzieje.ze zdjęć które są dostępne na forum widzę że raczej nie odkręce samego grzybka tych 3 imbusów więc turbo całe aut..

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: wt lis 16, 2010 07:00
autor: kkolekk
doładowanie sprawdza się tak jak piszesz tyle że na 2 jedziesz 60 z wciśniętym gazem do końca a prędkość regulujesz hamulcem jak tak nie sprawdzałeś to sprawdź zanim zaczniesz rozkręcać ja na kkk14 jeździłem na 2 barach i silnik bez problemu wytrzymywał

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: wt lis 16, 2010 08:39
autor: Michał_1977
kkolekk pisze: ja na kkk14 jeździłem na 2 barach i silnik bez problemu wytrzymywał
Jeżeli silnik wytrzyma,to suszarka zarzyga wszystko olejem,albo się rozsypie.
K-14 musi wkręcać się na o wiele większe obroty,żeby utrzymać ciśnienie rzędu 1,5-2,0 bara w porównaniu z K-24 i to ją zabije,a czy to będzie miesiąc,pół roku,czy rok,tego nie wiem,natomiast wiem jedno-na pewno jest to kwestia czasu.
Ja na takim ciśnieniu jak opisuje kolega,zjadłem dwie K-14...

Druga sprawa-kkolekk, następnym razem zanim tak napiszesz
kkolekk pisze: ja na kkk14 jeździłem na 2 barach i silnik bez problemu wytrzymywał
to zapytaj kolegę,czy ma Intercooler,a jeśli nie ma,to ugotuje silnik,bo małe turbiny znacznie bardziej ogrzewają powietrze doładowane niż duże zwłaszcza przy takich ciśnieniach :bajer:

Re: AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: wt lis 16, 2010 11:28
autor: powertrain
intercooler mam juz komplety od afn czekam na jeden wspornik ten który trzyma samą chłodniczkę( tylko orginał w sklepie).na szrotach nie znalazłem,na foum tez nie,koszt 66zł i montuje, ale tak jak pisze MIchał 1977 zawór jest zapieczony na bank i w tym tyg może się za to wezmę....teraz jechałem zakreciłem golfa do 150km/h a na wskażniku 1.7bara....ZA DUŻO dodam jeszcze że na początku tego roku przy pożądnym gazowaniu Golfa,zatrzymałem sie na chwilę i zajrzałem pod maskę a tam spod głowicy ciurkiem płyn leci w kilku miejscach.Teraz wiem od czego to mogło być..za duże doładowanie i nie wytrzymała uszczelka a nahuśtane miałem 200tys.Głowica do góry a tam peknięcia na każdym mostku!! więc nowa glowica z zaworami 1200 wszystkie uszczelki i robota ,przy okazji zrobiłem pompe ,koszty straszne Teraz wole dmuchać na zimne. :pub:

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: wt lis 16, 2010 15:52
autor: powertrain
kkolekk, zrobilem tak jak pisałes 60km plus hampel i gaz 1.4doładowanie wskazało

Re: AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: pt lis 19, 2010 22:36
autor: powertrain
zalozyłem dziś IC,wskażnik pokazuje max1bar a nic nie ruszałem,nie wiem czy dlatego że obieg się zwiększył??a może się odblokował zawór?? gofer zyskał na starcie i do 4 tys jest ok,chociaż było chyba lepiej wcześniej bo wskaznik pokazywał 1.5bara w tym samym momenice co teraz 1bar....czemu?? wszystko z precyzją poskładane ,nie powinno bokiem uciekać a dodam że do 1.bara szybko sie podnosi wskażnik ale potem jakby był juz koniec a jest około 3,5-4tysobr. może teraz jeszcze ropą trochę podlać zwiększając mu dawkę?? co myślicie??

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: ndz lis 21, 2010 21:10
autor: kkolekk
taki nagły spadek to może gdzieś na rurach od ic puszcza a uszczelkę pod głowice to tylko metalową

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: wt lis 23, 2010 18:23
autor: Maślak
zwiększył sie troche obieg po dodaniu ic powinieneś też zauważyć zjawisko turbo dziury bo masz małą suszare.

AAZ pomiary-odczyty ze wskażnika doładowania

: śr lis 24, 2010 23:50
autor: tomecki83
Mniejsza temperatura powietrza = mniejsza jego objętość. Przy wyższej temperaturze gaz sie rozpręża, wzrasta ciśnienie.:)