nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu
: pt lis 12, 2010 22:34
Witam Kolegów fanów VW.
Ja niestety jestem posiadaczem volvo V70 98 rok z silnikiem 5- cylindrowym VW 2,5TDI D5252T. Mam nadzieję, że szanowni Koledzy/Kolerzani pomożecie mi z problemem dotyczącym właśnie silnika od VW. Silnik miał zdiagnozowany (z błędów w kompie) błąd pompy paliwa-wtryskowej - kontrolka z lambdą się świeciła. Obiawy to nierówna praca silnika na obrotach 1200-1600 obr /min i co później się okazało nierówna praca silnika przy hamowaniu, po zatrzymaniu silnik wyrównywał obrory.Wymieniłam w serwisie nastawnik po regeneracji, błąd skasowany i nie powraca. Próba wykonana na odcinku 20 km w mieście wykazała znaczną poprawą, a nawet wydawało mi się, że jest OK. Dzisiaj po tej operacji przejechałem ca 500 km i zaczeło się ponownie, nie mniej jednak bez kontrolki sygnalizującej błąd sterowania silnika.
I teraz coś na deser. Objawy nierównej pracy przy hamowaniu są nadal do zatrzymania potem praca równa. Te same objawy są również gdy silnik pracyje na wolnych równych obrotach, jest na luzie, druga osoba popych auto do prędkości powyżej ca 5 km i nagla zaczyna pracować jakby nie palił na wszystkich culindrach. To samo jest przy ruszaniu nawet delikatnym powyżej 5 km/godz "trzęsiawka" i równa praca po zatrzymaniu. Dodawanie gazu na luzie w tle wyczuwa się lekką nierówną pracę, ale trzyma wolne na 850. Jak można powiązać tą nazwijmy "trzęsiawkę" z ruchem pojazdu na luzie lub normalnie w czasie jazdy. Chciałby zaznaczyć, że miałem wymieniony wcześniej kompletny rozrząd, ów nastawnik, kąt wtrysku i znów lipa. Moze to pompa, ale gdy się pojazd tyczy jet żle, gdy stoi Ok, czy to może jakiś czujnik np. położenia wału, prędkości ale musiał by być połączony/zależny od pompy dawki itd. Dawką mechanik ustawił mi na gorącym silnikiem na 3,6mg/sok.
Pozdrawiam
Maciej
Witam ponowna szonownych forumowiczów. Czy ktoś spotkał sie z opsanym przypadkiem ???
Witam ponownie. Widzę , że nikt z szonownych Forumowiczów nie spotkał sią z podobnym przypadkiem i dziękuję za liczne porady. Pozostaje mi tylko mechanik i tyle.
Pozdrawiam i życzę miłej jazdy mit dem VOLKSWAGEN.
Ja niestety jestem posiadaczem volvo V70 98 rok z silnikiem 5- cylindrowym VW 2,5TDI D5252T. Mam nadzieję, że szanowni Koledzy/Kolerzani pomożecie mi z problemem dotyczącym właśnie silnika od VW. Silnik miał zdiagnozowany (z błędów w kompie) błąd pompy paliwa-wtryskowej - kontrolka z lambdą się świeciła. Obiawy to nierówna praca silnika na obrotach 1200-1600 obr /min i co później się okazało nierówna praca silnika przy hamowaniu, po zatrzymaniu silnik wyrównywał obrory.Wymieniłam w serwisie nastawnik po regeneracji, błąd skasowany i nie powraca. Próba wykonana na odcinku 20 km w mieście wykazała znaczną poprawą, a nawet wydawało mi się, że jest OK. Dzisiaj po tej operacji przejechałem ca 500 km i zaczeło się ponownie, nie mniej jednak bez kontrolki sygnalizującej błąd sterowania silnika.
I teraz coś na deser. Objawy nierównej pracy przy hamowaniu są nadal do zatrzymania potem praca równa. Te same objawy są również gdy silnik pracyje na wolnych równych obrotach, jest na luzie, druga osoba popych auto do prędkości powyżej ca 5 km i nagla zaczyna pracować jakby nie palił na wszystkich culindrach. To samo jest przy ruszaniu nawet delikatnym powyżej 5 km/godz "trzęsiawka" i równa praca po zatrzymaniu. Dodawanie gazu na luzie w tle wyczuwa się lekką nierówną pracę, ale trzyma wolne na 850. Jak można powiązać tą nazwijmy "trzęsiawkę" z ruchem pojazdu na luzie lub normalnie w czasie jazdy. Chciałby zaznaczyć, że miałem wymieniony wcześniej kompletny rozrząd, ów nastawnik, kąt wtrysku i znów lipa. Moze to pompa, ale gdy się pojazd tyczy jet żle, gdy stoi Ok, czy to może jakiś czujnik np. położenia wału, prędkości ale musiał by być połączony/zależny od pompy dawki itd. Dawką mechanik ustawił mi na gorącym silnikiem na 3,6mg/sok.
Pozdrawiam
Maciej
Witam ponowna szonownych forumowiczów. Czy ktoś spotkał sie z opsanym przypadkiem ???
Witam ponownie. Widzę , że nikt z szonownych Forumowiczów nie spotkał sią z podobnym przypadkiem i dziękuję za liczne porady. Pozostaje mi tylko mechanik i tyle.
Pozdrawiam i życzę miłej jazdy mit dem VOLKSWAGEN.