biały osad na korku oleju
: pn lis 08, 2010 10:32
witam zauważyłem ostatnio że jak robie krótkie trasy to mam białą maż na korku oleju mój silnik to AJM 115 KM po czipsie teraz ok 150 km
dokładnie oring - sporo było tych przypadłości ostatniej zimy na forum Audi A3. Ja również robię bardzo krótkie odcinki do pracy - raptem 6 km ale kremowej emulsji nie miałem na korku nigdy (nawet jak temperatury sięgały -20 *C każdej zimy) ale jeśli nie stwierdzasz ubytków płynu chłodzącego to nie ma się czym przejmować.domeltdigti pisze:puścił mi olej podstawą filtra oleju czyżby oring ?
Zgadza sie w dieslu nie pojawia się osad na korku, tu na zimno ( nie licząc silników wyposażonych w PDF ) nie rozrzeadza sie olej paliwem jak w silnikach benzynowych który spływa po gładziach cylindrów. AJM słynie z tego, ze ma wadliwe seryjne uszczelgi głowicy, zobacz czy jak mocno butujesz na trasie co 500-1000km nie musisz uzupełniać płynu w zbiorniczku. U mnie żona jeździ TDI 8km do pracy i mimo mrozów po -20st nigdy w historii nie miałem nalotu na korku wlewu, co innego w benzynie.Sztomel pisze:dokładnie oring - sporo było tych przypadłości ostatniej zimy na forum Audi A3. Ja również robię bardzo krótkie odcinki do pracy - raptem 6 km ale kremowej emulsji nie miałem na korku nigdy (nawet jak temperatury sięgały -20 *C każdej zimy) ale jeśli nie stwierdzasz ubytków płynu chłodzącego to nie ma się czym przejmować.domeltdigti pisze:puścił mi olej podstawą filtra oleju czyżby oring ?
Do PD nie stosuje sie półsyntetyków z uwagi na obciążenie wałka, musi być olej normy min 505.01lub wyższej np. 507.00 a spełnia ja olej 5w40 0w40 czyli full syntetykidomeltdigti pisze:mój super mechanior zalał mi go shellem półsyntetyk ma przejechane jakieś 8- tysi za dwa zamierzałem wymienić go ze wzglendu na krótkie trasy może zmienić olej na castrola ? jak myślisz ?
Nigdy nie stosuje sie do silnika PD oleju o normie niższej niz 505.01 jak nie moze na takim jeździć to kwlifikuje sie do remontu. Chyba ze nie lubisz pompek i wałka - poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182857" onclick="window.open(this.href);return false;domeltdigti pisze:nawet jeśli ma spory przebieg tak ok 350 tysi ? a jak teraz zmienie na full syntetyk to nic się nie stanie ?