slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: wojtq87 » sob lis 06, 2010 21:49

Witam mam taki problem w silniku 1,9 TDI 90km oznaczenie AHU mianowicie , samochód(passat) bardzo opornie reaguje na dodanie gazu, tak jakby coś go blokowało.Miałem kiedyś taki sam model z takim samym silnikiem i takie zjawisko nie występowało. Auto "ciągnie" dopiero od 2000obr wiem,że tak powinno byc że turbina ciagnie dopiero od tego momentu, ale tutaj daje gaz w podloge i ledwo jedzie az do przekroczenia 2000obr(najbardziej na 1i 2 biegu), pozniej jak na 90koni i nadwozie kombi rozpedza sie normalnie.Komputer nie pokazala zadnych bledów ,probowalem odlaczyc dzis przepływomierz niestety nie odczulem zadnej roznicy moze ze minmalnie lepiej wkreca sie na obroty, w czym moze tkwic problem ? n75? jak go sprawdzic? :hmm:


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: Detektor » sob lis 06, 2010 21:57

Witam. Odrazu N75 przyszedł mi do głowy bo miałem kiedyś podobny obiaw ale nie przyjmujmy odrazu tego za pewnik. Najszybciej to możesz sprawdzić podmieniając go z N18 dużo roboty przy tym nie ma a zaraz się przekonasz czy to to jest przyczyną. Ponieważ są bardzo podobne w swojej budowie dlatego to jest najprostszy sposób na sprawdzenie tego.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Re: slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 200

Post autor: wojtq87 » sob lis 06, 2010 22:25

Zauwazylem rowniez ze na biegu jałowym przy chwilowym dodaniu gazu do podlogi auto powoli wkreca sie na obroty.


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 200

Post autor: Detektor » sob lis 06, 2010 22:33

wojtq87 pisze:Zauwazylem rowniez ze na biegu jałowym przy chwilowym dodaniu gazu do podlogi auto powoli wkreca sie na obroty.
tego akurat nie mogę podtwierdzić bo już nie pamiętam jakie były dokładnie wszystkie objawy tego ale napewno kiedy wciskałem pedał gazu to miał taką chwilę zastanowienia łapał takiego typowego muła a gdy normalnie czułem "doładowanie" turbo już przy 1800obr/min to on dopiero rozwijał skrzydła przy 2000/2100. Sprawdz najpierw ten zawór jesli to się okaże to, to pózniej powiem Ci co dalej można z tym fantem zrobić tylko musisz mieć najpierw pewność.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: Łuki_79 » sob lis 06, 2010 22:36

Detektor pisze:Najszybciej to możesz sprawdzić podmieniając go z N18 dużo roboty przy tym nie ma a zaraz się przekonasz czy to to jest przyczyną.
W AHU nie da się tak - N75 jest sterowany nadciśnieniem a N18 podciśnieniem.
Wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,010,011 (każda osobno)


Obrazek

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Re: slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 200

Post autor: wojtq87 » sob lis 06, 2010 22:48

Detektor dokladnie tak mam... rozpedza sie , chwila przerwy(zmulenia) pozniej znowy rozpedza sie i zaraz dostaje doladowanie tak okolo 2000obr czyli chyba bedzie ten n75 , przy okazji wyczyszcze EGR.


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: wojtq87 » sob lis 06, 2010 23:03

w ahu jest ten walcowaty n75 czy ten bardziej przypominajacy kwadrat? :jezor:


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: Damian-jg » sob lis 06, 2010 23:05

Zrób logi bo może tez przepływka siedzieć


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: Łuki_79 » sob lis 06, 2010 23:13

wojtq87 pisze:w ahu jest ten walcowaty n75 czy ten bardziej przypominajacy kwadrat?
N75 to ten przypominający kwadrat :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: Detektor » sob lis 06, 2010 23:45

Tak w AHU jest ten kwadratowy, pomyliło mi się bo nie wiem dlaczego ale skojarzyło mi się z Passatem B6 a tam już są te walcowate. Zaraz jeszcze poszperam w temacie tych starych N75 i na wszelki wypadek przejże temat przepływki z tych aut. Dobrze by było gdybyś wojtq87 miał mozliwość podpiąć się VAGiem żeby ewentualnie wyeliminować przepływkę.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 200

Post autor: Detektor » sob lis 06, 2010 23:49

wojtq87 pisze:Detektor dokladnie tak mam... rozpedza sie , chwila przerwy(zmulenia) pozniej znowy rozpedza sie i zaraz dostaje doladowanie tak okolo 2000obr czyli chyba bedzie ten n75 , przy okazji wyczyszcze EGR.
a EGR-a zostaw w spokoju bo to nie jego wina.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 2000obr

Post autor: munior » ndz lis 07, 2010 00:03

wojtq87 pisze:probowalem odlaczyc dzis przepływomierz niestety nie odczulem zadnej roznicy
Nie wiem czemu nikt nie zwrócił na to uwagi ,ale to nie jest normalne .Moim zdaniem masz coś nie tak z przepływką .Normalnie po odpieciu przepływomierza auto jedzie jakby chciało a nie mogło i jest bardzo wyrażna róznica


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Re: slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 200

Post autor: wojtq87 » ndz lis 07, 2010 00:23

w poniedziałek podmienię przepływkę bo mam druga i przy okazji zrobię logi dynamiczne ;) jak narazie dzieki za zainteresowanie :okej:


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: slabo wkreca sie na obroty,dobrze ciagnie dopiero od 200

Post autor: Detektor » ndz lis 07, 2010 01:10

munior pisze:
wojtq87 pisze:probowalem odlaczyc dzis przepływomierz niestety nie odczulem zadnej roznicy
Nie wiem czemu nikt nie zwrócił na to uwagi ,ale to nie jest normalne .Moim zdaniem masz coś nie tak z przepływką .Normalnie po odpieciu przepływomierza auto jedzie jakby chciało a nie mogło i jest bardzo wyrażna róznica
kolega munior ma prawdopodobnie racje skoro po odpięciu przepływki nie miałes żadnej różnicy. Niby przy walniętym N75 są podobne objawy tyle że u mnie silnik się dopiero wkręcał powyżej 2tyś przy 2100 czasem 2200. W kazdym bądz razie skoro masz drugą przepływkę to zamień ją jak najszybciej nawet podmień ją najpierw zanim podepniesz auto pod VAG-a ponieważ słyszałem że nie zawsze VAG informuje o wadliwej przepływce. Daj znać odrazu po podmianie przepływki.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości