zawór na filtrze

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

zawór na filtrze

Post autor: berthold61 » sob lis 06, 2010 09:44

po czym poznać ,jak sprawdzić działanie tego zaworka na filtrze paliwa ,bo mam problem pompa zassie z baku ale jak dam węża od pompy do baku bezpośrednio ,a przez filtr ani myśli ,,jak go przedmucham na przelot to w jedną i drugą stronę bez problemu powietrze przelatuje czy tak ma być????

zapale na sekundę i gaśnie i tak bez przerwy a jak powieszę baniak z ropą na masce to pali normalnie


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: BENITO » sob lis 06, 2010 10:21

To nie jest żaden zawór tylko podgrzewacz filtra paliwa. Ja nie chcesz mieć problemów to uszczelnij wszystkie połączenia węży bo ewidentnie łapie ci gdzieś lewe powietrze i nie może zassać paliwa z baku.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: zawór na filtrze

Post autor: berthold61 » sob lis 06, 2010 10:39

BENITO pisze:To nie jest żaden zawór tylko podgrzewacz filtra paliwa. Ja nie chcesz mieć problemów to uszczelnij wszystkie połączenia węży bo ewidentnie łapie ci gdzieś lewe powietrze i nie może zassać paliwa z baku.
no ale jak podłączę wąż ten z baku wprost do pompy pomijając filtr to zaciąga to paliwo


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: Haki » sob lis 06, 2010 15:53

Podgrzewacz ,,, albo zaworek zwrotny masz ....
Możesz wymienić sam zaworek , lub podgrzewacz zależnie od tego co masz - lub cały filtr...
Ps - korek spustowy ten , który masz na dole - możesz jeszcze uszczelnić taśmą teflonową.
Z twojego opisu - ewidentnie widać ,że winowajcą jest filtr - o którym nie napisałeś w jakim jest stanie.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: zawór na filtrze

Post autor: berthold61 » sob lis 06, 2010 20:42

Haki pisze:Podgrzewacz ,,, albo zaworek zwrotny masz ....
Możesz wymienić sam zaworek , lub podgrzewacz zależnie od tego co masz - lub cały filtr...
Ps - korek spustowy ten , który masz na dole - możesz jeszcze uszczelnić taśmą teflonową.
Z twojego opisu - ewidentnie widać ,że winowajcą jest filtr - o którym nie napisałeś w jakim jest stanie.
ocipieć idzie z tym autem filtr jest nowy ale założyłem nawet ten stary i to samo ,tak sobie ubzdykałem że to pompa wtryskowa daje w ci-pe i zamówiłem na allegro inną zobaczymy jak przyjdzie


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: ranczer56 » sob lis 06, 2010 21:53

Skoro auto pracuje dobrze jak ominiesz filter to znaczy że winny jest filter . Na filtrze jest zawór przelewowy( odpowietrzający ,podgrzewający) różnie to nazywają i prawdopodobnie on ci fiksuje.Kup nowy zawór przelewowy i powinno być okej.Lub rozbierz go w środku jest tylko kolka i sprężynaka coś podeszło pod kulkę i zawór nie odcina doplywu paliwa od strony zbiornika jest on jedno kierunkowy i nie powinien pozwolić naprzeplyw paliwa z zbiornika. Bo wtenczas będzie zasysał paliwo powrotne skutek taki że pompa nie będzie go miała ,nie będzie podciśnienia i wygląda jak by była uszkodzona pompa. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

zawór na filtrze

Post autor: Rene » ndz lis 07, 2010 14:54

Pytanko do tego samego zaworka/podgrzewacza. Czy występowały 2 rodzaje wielkości tych zaworów. Bo kupiłem filtr i niestety musiałem zamontować stary z powrotem. Złączkę ma na 14mm a w filtrze miejsce na 9mm złączkę.
Czy po prostu ktoś ją zmienił??


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

zawór na filtrze

Post autor: wesol » ndz lis 07, 2010 15:29

byly dwa rodzaje.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

zawór na filtrze

Post autor: Rene » ndz lis 07, 2010 19:28

Ale przyłącza miały tej samej średnicy (przewody)


Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: zawór na filtrze

Post autor: Haki » pn lis 08, 2010 23:56

Rene pisze:Ale przyłącza miały tej samej średnicy (przewody)
Tak -przewody ( rurki ) te same ... średnica grzybka do filtra inna


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: anaba255 » czw lis 11, 2010 12:45

Możesz kupić filtr bez miejsca na podgrzewacz, wtedy w miejsce podgrzewacza dajesz kawałek rurki i łaczysz przewody.



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: ranczer56 » czw lis 11, 2010 15:26

tylko że wtenczas potrzebny jest zawór zwrotny inaczej jednokierunkowy.Przepuszczający paliwo przelewowe tylko w jedną stronę.Inaczej pompa nie pociągnie paliwa.Będzie problem.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: anaba255 » czw lis 11, 2010 15:42

Pompa ma taki zawór w sobie, w postaci śruby z napisem[out](chyba tak to sie pisze) na przewodzie powrotnym. Nie wszystkie auta były seryjnie wyposarzone w podgrzewacz na filtrze.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

zawór na filtrze

Post autor: karol8114 » czw lis 11, 2010 15:56

Ten podgrzewacz paliwa na dzień dobry out, zmieniamy filtr, węże łączymy rurką i tyle, a jeśli zależy Ci na podgrzewaczu można podłożyć pod niego gumową uszczelkę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości