Strona 1 z 2

Czy to świece żarowe???

: pn lis 01, 2010 20:03
autor: barca1212
Witam. Codziennie podczas uruchomienia silnika tdi 90km rozrusznik dlugo kreci. Wymienione wszystkie filtry. Dzis postanowilem przed rozruchem przelaczyc 3 krotnie na pierwsza pozycje i dopiero za 4 razem odpalic. Wyniki z mojego testu przedstawia film " onclick="window.open(this.href);return false; Czy samochod tak powinien odpalac?? dodam ze zamierzam wymienic swiece zarowe. Od poczatku lata gdy go kupilem tak po nocy odpalal. Gdzy juz raz odpali pozniej pali okej. Czy przyczyna zlego odpalania sa świece żarowe?? Bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

Czy to świece żarowe???

: pn lis 01, 2010 20:12
autor: italiano_83
Jeśli cały czas tak odpala to świece żarowe nie podnoszą za to odpowiedzialności, dlaczego ... gdyż zaczynają działać gdy temperatura płynu chłodniczego jest poniżej 5C. A kąt wtrysku sprawdziłeś, to istotny parametr który może wpływać negatywnie na rozruch silnika.
Sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora, a jeśli jest ok, to powoli czas na zabawę z rozrusznikiem, jakoś nie specjalnie ochoczo kręci.

Czy to świece żarowe???

: pn lis 01, 2010 20:15
autor: Łuki_79
barca1212 pisze:dodam ze zamierzam wymienic swiece zarowe.
Dzisiaj i tak temperatura otoczenia była ok 10 *C więc świece i tak nie grzały.Lepiej zacznij od akumulatora i rozrusznika bo słabo kręci :grin:

Czy to świece żarowe???

: pn lis 01, 2010 22:56
autor: barca1212
Aku jest nowy. Dobrze mozna podejrzewac rozrusznik ale dlaczego wiec juz po 1 odpaleniu pali od "strzalu"? W wakacje mial zmieniany rozrzad i jak przed tak i po zmianie pali tak samo. Moze mial by ktos chec (kto posiada vag) spotkac sie w okolicach krakowa i sprawdzic mi ta sutuacje :pub: ?? Bardzo bym byl wdzieczny. A duga sprawa jest taka ze jak dzis przelaczalem kilkakrotnie na 1 pozycje i pozniej odpalilem to i tak bylo lepiej niz zwykle. Czy na to takze wplywa kat wtrysku?? Prosze o pomoc bo szkoda mi nowego aku :grin: A i jaki jest koszt regeneracji rozrusznika i gdzie najlepiej to zrobic w krakowie??

Czy to świece żarowe???

: pn lis 01, 2010 23:35
autor: italiano_83
barca1212 pisze:le dlaczego wiec juz po 1 odpaleniu pali od "strzalu"?
Jak już komory spalania się dogrzeją choćby przez kilka sekund, to odpalisz wtedy diesla nawet w zimie bez świec żarowych :hmm:
Fizyka, nagrzana komora spalania wspomaga nagrzewanie się powietrza podczas suwu sprężania i ON łatwiej się zapala- to działa tak samo ja świece żarowe, on też mają za zadanie ponieść temperaturę aby ułatwić rozruch.
Sprawdź na początek kąt wtrysku, jeśli okaże się, że jest ok o biorąc pod uwagę, że akumulator jest nowy, zajmij się rozrusznikiem, bo on powinien ładnie kręcić, bez "zastanowienia"

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 12:28
autor: mateo86
barca1212, mam dokładnie to samo i juz sobie odpusciłem i chyba juz tak musi być. Wymieniłem aku, zregenerowalem rozrusznik, ustawiłem kąt wtrysku i dalej było to samo wiec oddałem do elekryka w zimie zeby wszystko pomierzyć i specjalnie auto stalo tam kilka dni, wynik tego ze z napieciem i aku wszystko ok. za pierwszym odpala mułowato i ciezko a za drugim już od strzała. ale najlepsze jest w tym wszystkim to ze ten problem jest w temp od ok 10 stopni do ok -7 a jak jest juz powiedzmy -10 to odpala od strzała za pierwszym.

Re: Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 12:37
autor: PinkFloyd
mateo86 pisze:barca1212, mam dokładnie to samo i juz sobie odpusciłem i chyba juz tak musi być. Wymieniłem aku, zregenerowalem rozrusznik, ustawiłem kąt wtrysku i dalej było to samo wiec oddałem do elekryka w zimie zeby wszystko pomierzyć i specjalnie auto stalo tam kilka dni, wynik tego ze z napieciem i aku wszystko ok. za pierwszym odpala mułowato i ciezko a za drugim już od strzała. ale najlepsze jest w tym wszystkim to ze ten problem jest w temp od ok 10 stopni do ok -7 a jak jest juz powiedzmy -10 to odpala od strzała za pierwszym.
Rozrusznik zregenerowany tzn. wymienione szczotki? ( mimo ze sa dobre jak sa przegrzane ucinaja duzo amperów ) dlatego szczotki zawsze. Daj dawke startowa na maxa a w adaptacjach blok 012 daj wartośc 32700 i bedzie palił jak w -10st. Mozna wymienic świece na szybko grzejne ceramiczne w 1 sek uzyskuja temp optymalnej pracy i powinno byc lepiej po wczesniejszej zmianie w bloku 012. Koledze kiedys pokazałem jak na niesprawnych świecach , lekko lejacych wtryskach auto przy -5st zapali od kopa. Normalnie mu nie krecił, palił z 10 sek zanim załapał potem cały dzien dobrze az do postoju 8h i wystudzenia auta. Podłaczyliśmy Akumulator Żelowy OPTIMA 1090A prąd rozruchwy i odpalił po 0,5 sek bez czekania na grzanie świec, a rozrusznik kręcił jak szlifierka kątowa ( dokrecił silnik na obrotomierzu do 800 obr ) :lol:

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 12:50
autor: DaroD
mateo86, Nie bardzo sie znam ale czy to przypadkiem nie bedzie wina czujnika temp. Mam znajomego z Sabem 93 i mial cos takiego ze gdy temperatura byla powyzej 0 to palil mulowato a gdy spadala za auto musialo swieczki podgrzac to palil od strzala. U niego przyczyna byl walniety czujnik temp. tylko nie bardzo wiem ktory bo w tym gow.. to duzo czujnikow bylo , a sam nie wiem ktory byl od czego

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 13:18
autor: munior
mateo86 pisze:ale najlepsze jest w tym wszystkim to ze ten problem jest w temp od ok 10 stopni do ok -7 a jak jest juz powiedzmy -10 to odpala od strzała za pierwszym.
Czujnik temp.sprawdż na vagu ,bo mi wygląda że to on.Na zimnym aucie powinien pokazywać temp.zbliżoną do otoczenia

Re: Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 14:32
autor: mateo86
munior pisze:
mateo86 pisze:ale najlepsze jest w tym wszystkim to ze ten problem jest w temp od ok 10 stopni do ok -7 a jak jest juz powiedzmy -10 to odpala od strzała za pierwszym.
Czujnik temp.sprawdż na vagu ,bo mi wygląda że to on.Na zimnym aucie powinien pokazywać temp.zbliżoną do otoczenia
Własnie też sie zastanawiam czy to nie wina tego czujnika, musze poczekac na dzien kiedy auto postoi dłużej i podłączyć vaga. czujnik wymieniany 1,5 roku temu ale musze sie mu przyjrzeć. Przyśpieszyłem w zeszłym roku grzanie świec żarowych tak że już nawet przy 12 stopnich coś tam grzaly ale to nic nie zmieniło odpalal cały czas tak samo. Szczotki w rozruszniku wymienione.

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 17:42
autor: barca1212
A ma ktos chec pomoc mi i podlaczyc golfa pod vag?? w okolicahc krakowa :grin: Jaki jest koszt regenaracji rozrusznika?? Gdzie najlepiej wykonacz te "zabieg" w krakowie?? moze samemu to zrobic? probowal ktos?? Czy to wgl pomoze?? Jezeli mozna to chcialbym prosci aby ktos nagral film jak wam kreci rozrusznik i pali auto po nocy. Dziekuje :bigok:

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 18:03
autor: Łuki_79
Pytaj w swojej grupie regionalnej o podpięcie pod vag'a oraz o polecane zakłady :grin:

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 18:11
autor: barca1212
A regeneracje zrobie sam(no sprobuje) bo znalazlem cenna porade oczywiscie na tym forum. Moze to czujnik temp. Gdzie moge go znalezc?? Moge go jakos odlaczyc i zobaczyc czy bez niego bedzie lepiej?? :grin:

Czy to świece żarowe???

: wt lis 02, 2010 18:24
autor: Łuki_79
barca1212 pisze:Moze to czujnik temp. Gdzie moge go znalezc??
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 305eb0013f" onclick="window.open(this.href);return false;