Strona 1 z 2

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: pn lis 01, 2010 16:18
autor: luke320
Postanowiłem założyć nowy temat,gdyż w innych nie znalazłem odpowiedzi.
Mam Golfa3 1.9D z 95r. Rano gdy odpalam samochód,to linka od tego przyspieszacza wogóle
się nie naciąga.Na dworzu są już ujemne temperatury i powinna ta linka być choć trochę
naciągnięta,a ona ani drgnie.Co może być tego przyczyną.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: pn lis 01, 2010 16:40
autor: Michał_1977
Tutaj znajdziesz odpowiedź http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 75&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; :bajer:

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: czw lis 04, 2010 13:32
autor: luke320
Przyspieszacz wyregulowałem według wskazówek Pink Floyda,ale problem pozostał.
Wyczytałem że może to być winą uszkodzonego siłownika.Jeżeli tak,to która to jest ta część
i jak sprawdzić czy jest dobra.Jak ją wymontować.Ewentualnie gdzie można dostać nową i ile to kosztuje.

Re: Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: czw lis 04, 2010 13:39
autor: PinkFloyd
luke320 pisze:Przyspieszacz wyregulowałem według wskazówek Pink Floyda,ale problem pozostał.
Wyczytałem że może to być winą uszkodzonego siłownika.Jeżeli tak,to która to jest ta część
i jak sprawdzić czy jest dobra.Jak ją wymontować.Ewentualnie gdzie można dostać nową i ile to kosztuje.
Od razu po porannym odpaleniu lub po ostygnięciu silnika zobacz czy do siłownika dochodzi napięcie +, uważaj łatwo dotknąc masy śrubka z napięciem niczym nie jest osłonięta ( siłownik to ten do którego doczepiona jest linka przyspieszacza ) jak nie to wina modułu, jak dochodzi wina siłownika. Kiedyś ceny ok 4 lata były astronomiczne ok 300zł, teraz aktualnie nie wiem, bo mało zostało tych silników z tymi pompami a produkowano je tylko 2 lata.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: czw lis 04, 2010 13:46
autor: luke320
Prąd dochodzi

Re: Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: czw lis 04, 2010 13:56
autor: PinkFloyd
luke320 pisze:Prąd dochodzi
to siłownik wyzionął ducha, pamietaj montując nowy zobacz sufmiarka na jakiej odległości na łapie został zamontowany- jest tam tolerancja na gwincie- ma byc tak samo jak oryginał, bo linka siłownika ma ograniczony skok i jak xle się zamontuje troche sie na miesza, potem regulujesz linke jak pisałem, ale jak zamontujesz siłownik nowy czekasz do rana az ostygnie komora i siłownik złapie temp. otoczenia dopiero kombinujesz z linką od przyspieszacza.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: czw lis 04, 2010 20:16
autor: wesol
to jest wyprzedzacz kat wtrysku a nie jakis przyspieszacz.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: czw lis 04, 2010 22:20
autor: Michał_1977
wesol pisze:to jest wyprzedzacz kat wtrysku a nie jakis przyspieszacz.
A jak ktoś napisze przyspieszacz kąta wtrysku,to będzie źle? :bajer:

Poza tym,chodzi o to ustrojstwo...
Obrazek
...a ono akurat nie służy do wyprzedzenia/przyspieszenia kąta wtrysku,tylko do zmiany obrotów silnika na biegu jałowym w zależności od temperatury silnika.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: pt lis 05, 2010 01:47
autor: t0mal
luke320, rozumiem, że piszesz tutaj, bo po odpaleniu motor ma zbyt niskie wolne obroty (około 500)

Re: Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: pt lis 05, 2010 21:02
autor: maciyk
jak długo powinien dochodzić prąd do tego siłownika? Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem u siebie i prąd dochodzi cały czas, nawet jak silnik już się zagrzeje. Tak ma być czy mam coś nie tak?

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: ndz lis 07, 2010 17:31
autor: luke320
Może wyjaśnijmy jedną kwestię.Ten wyprzedzacz,przyspieszacz,mniejsza o to jak się nazywa,służy do wyprzedzenia kąta wtrysku,podniesienia obrotów na biegu jałowym gdy silnik zimny,czy może do jednego i drugiego równocześnie.Bo jeżeli tyko do podniesienia obrotów to jaki jest sens jego wymiany, oprócz oczywiście trzęsiawki budy w mrozy.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: ndz lis 07, 2010 21:00
autor: t0mal
Od regulowania początku wtrysku ta pompa ma zawór N108, tak jak w tdi natomiast siłownik ustawia tylko wolne obroty.

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: ndz lis 07, 2010 22:02
autor: mietek1020
jest to elektromagnetyczny siłownik,na zimnym silniku powinien pociągnąć dziwignię ssania a w miarę wzrostu temperatury silnika cofanie dzwigni ssania a po osiągnięciu 70stopni temperatury silnika całkowite zwolnienie dżwigni ssania i charakterystyczne pykniencie słyszalne z modułu elektronicznego .sprawdż na zimnym silniku i włączonym zapłonie jak na złączu kabelka z siłownikiem jest napięcę 12v to moduł jest dobry . odłącz kabelek i sprawdż siłownik złącze kawałek kabelka żarówka i + akumulatora ,jak siłownik dobry to żaróweczka zaświeci się

Automatyczny Przyspieszacz Rozruchu

: wt lis 09, 2010 17:35
autor: luke320
Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia zaworu N108 i czym objawia się jego złe działanie