Uszczelnienie LDA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dediql
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 13:31
Lokalizacja: Kutno

Uszczelnienie LDA

Post autor: dediql » sob paź 30, 2010 19:03

Witam, dzisiaj uszczelniałem LDA w swojej pompie i postanowiłem przy okazji zrobić małą foto poradę, gdyż nie znalazłem żadnej na tym i innych forach. Zaczne może od tego, że poprzedni właściciel prawdopodobnie widząc wyciek przez odpowietrznik, napakował do środka jakiegoś silikonu powodująć wzrost ciśnienia w komorze LDA przez co pin nie działał poprawnie a ropa uszkodziła membrane i wężykiem przedostawała się do kolektora a po zamontowaniu wskaźnika ciśnienia kapała na silnik.

1. Zaczynamy od zdjęcia góry pompy. Nie będę się o tym rozpisywał bo było to już opisywane na tym forum.
pompa2.jpg
2. Po wyjęciu góry pompy wykręcamy zaślepke zaznaczoną zieloną strzałką
3. Na prasie wyciskamy 2 kulki nr 5 (blokujące ośke nr 6) z korpusu pompy (czerwona strzałka)
pompa.jpg
4. Gdy już uda się je wycisnąć wyjmujemy ośke (6) i dźwignie (7)
5. Następnie trzeba wykręcić "śrubkę" (2) z miejsca zaznaczonego zieloną strzałką. Pod nią znajduje się tulejka (1) w niej jest interesujący nas o-ring (na zdjęciu już wymieniony, orginalny nr 4) w którym przesówa się bolec (3). Najciekawsze że "śrubka" (2) jest na imbuls 4,5 ewentualnie nie wiem czy nie na imbulsy calowe, ja zeszlifowałem sobie stary imbuls i szybko poszło. Tulejka (1) siedzi luźno.
6. Wymieniamy o-ring i składamy w odwrotnej kolejności.

Przy okazji można wymienić uszczelkę pokrywy i zrobic gov mod :bigok: Najważniejsze ze można zaoszczedzić 150zł - taki koszt u pompiarza. Sam o-ring 2 zł, sucha pompa i przyjemność z dobrze wykonanej pracy - bezcenne :bajer: :pub:
Silnik SB, pompa VE 0 460 494 267
Mam nadzieje że komuś to się przyda. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Uszczelnienie LDA

Post autor: Bartek_R » sob paź 30, 2010 19:30

Oooo tak :pub: :pub: na reszcie ktoś ładnie i czytelnie opisał ten ciągle wałkowany temat, :prayer:
może skończą się pytania co zrobić gdy wycieka ropa z LDA


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
tom_ek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 14, 2009 22:32
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Uszczelnienie LDA

Post autor: tom_ek1 » wt gru 28, 2010 23:22

witam.

Pytanko dot. kulek blokujących ośkę...
W jaki sposób mam je wypchnąć??
Mam na prasie (lub punktakiem) wcisnąć jedną kulkę do wnętrza korpusu pompy?? (w ten sposób kulka - wpadnie do środka - i popchnie ośkę z ta kolejną kulkę - która wypadnie na zewnątrz)?? dobrze to rozumiem??

chcę sam reanimować wyciek z odpowietrznika LDA

pozdrawiam



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

Uszczelnienie LDA

Post autor: skkr_lodz » śr gru 29, 2010 11:22

Moze warto by byo wrzucic ten opis do dziau FAQ ??


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
tom_ek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 14, 2009 22:32
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Uszczelnienie LDA

Post autor: tom_ek1 » pt gru 31, 2010 16:41

skkr_lodz pisze:Moze warto by byo wrzucic ten opis do dziau FAQ ??
popieram :)

a co z kulkami?? jak je wydobyć??
pytam zawczasu, bo chciałbym wiedzieć zanim rozbiorę pompę ;)

pozdrawiam



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Uszczelnienie LDA

Post autor: apln » pt gru 31, 2010 17:38

W artykule jest wspomniane o prasie, ja u siebie dobrze oparłem górę pompy i młotkiem i wybijakiem poradziłem sobie, nawet nie było tak źle. To co napisałeś wyżej jest ok.


I am traveler of both time and space...

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: Uszczelnienie LDA

Post autor: JABcok20 » ndz sty 02, 2011 00:07

ja wybiłem wybijakiem, jedną potem drugą i jak wkładasz spowrotem to smarujesz spawem na zimno. Gdy posmarowałem silikonem to puściło.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Uszczelnienie LDA

Post autor: tower » pn sty 03, 2011 09:20

Jaki numer ma ten oring?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Uszczelnienie LDA

Post autor: twardy » pn sty 03, 2011 23:40

Oby więcej takich opisów :okej:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Uszczelnienie LDA

Post autor: tower » wt sty 04, 2011 03:01

tower pisze:Jaki numer ma ten oring?
Jakby ktoś potrzebował: 1 460 210 347. Numer będzie chyba wspólny dla wszystkich pomp z LDA.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
dediql
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 13:31
Lokalizacja: Kutno

Uszczelnienie LDA

Post autor: dediql » wt sty 11, 2011 13:19

Obie kulki wyciskałem na prasie tylko w taki sposób żeby obie kulki wycisnąć na zewnatrz od środka. W jedna strone przepchnołem obie kulki do wypanięcia pierwszej a drugą od strony tej co już wypadła w ten sposób nie rozepchną się otwory.
JABcok20 pisze:ja wybiłem wybijakiem,
Szacun, :bigok: też tak próbowałem i nie było to takie łatwe nic nie szło, nawet na prasie było siężko.



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Uszczelnienie LDA

Post autor: Lukas2z107 » sob sty 22, 2011 19:27

Mam pytanie czy jest mozliwe zrobienie tego wszystkiego bez wyjmowania pompy,jeśli tak to czy po dokonaniu naprawy pompa bedzie wymagała jakich kolwiek rególacji czy poprostu wystarczy wszystko poskrecać....I przykładowo ile ropy moze wyciec w ten sposób podczas pokonania np.100km...??



Awatar użytkownika
tom_ek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 14, 2009 22:32
Lokalizacja: podbeskidzie

Re: Uszczelnienie LDA

Post autor: tom_ek1 » sob sty 22, 2011 20:25

Lukas2z107 pisze: czy jest mozliwe zrobienie tego wszystkiego bez wyjmowania pompy
powinno się dać, bo wystarczy odkręcić tylko górę pompy. Dolny korpus zostaje więc nie powinno się nic rozregulować.
Lukas2z107 pisze: ile ropy moze wyciec w ten sposób podczas pokonania np.100km...??
u mnie wyciek był taki że na wolnych obrotach wypływała 1 kropla na ok. 10-12 sek., przy 2000 - 1kropla/15-18sek, a przy 2500 - 1kropla/18-19sek, przy wkręcaniu na obroty do maks - następuje psiknięcie paliwem przy ok 4200 obr/min
Sprawdzałem na biegu luzem ;) ile wycieknie podczas obciążenia (podczas jazdy to nie wiem).

Musze się za to w końcu zabrać, bo szkoda paliwa... ;)

pozdrówki



apln
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt cze 19, 2009 17:05
Lokalizacja: SY/SLU/SG
Kontakt:

Uszczelnienie LDA

Post autor: apln » sob sty 22, 2011 20:56

Mi spalanie odczuwalnie zmalało. Pompy oczywiście wyjmować nie trzeba, a jeśli zaznaczysz sobie położenie dźwigni na osi "gazu" i nie będziesz ruszał śruby od dawki to będzie ok. Śruby ograniczające skok też możesz sobie zaznaczyć i wkręcić tak jak były jeśli nie będziesz umiał dojść kluczem, wtedy nie musisz nic regulować.


I am traveler of both time and space...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 101 gości