Strona 1 z 1
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: pt paź 29, 2010 14:42
autor: Hans-Hans
Witam co sądzicie o moim silniku . chodzi mi o temperature wentylator włącza się dopiero przy 110 stopniach i tak płynu nie wywala , węże nie puchną nie są twarde ,termostat puszcza, węże układu chłodzenia drożne ,jest leki wyciek płynu przy plastikowym króćcu z boku na głowicy , wymieniłem już czujnik temperatury , termostat, czujnik termiczny, wentylator, pompe wody . I dalej to samo więc ściągnąłem głowice i oniemiałem.

między tłok a cylinder wchodzi szczeliniomierz 1mm , wszystkie forkomory popękane i na 2 głowica pęknięta między zworami co najlepsze nigdy nie było problemu z odpalaniem . Jak myslicie pora wymienic silnik.
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: pt paź 29, 2010 15:42
autor: piteR-ek
Raczej szrot, a czy mi się wydaje czasem tam nie jest nadpalony tłok ?
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: pt paź 29, 2010 16:02
autor: Hans-Hans
jest 4 i 1 są nadpalone . A mogło byc tak że ktos załorzył zadurzą chłodnice wie ktos czym sie rużnią te chłodnice tdi , td , d
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: pt paź 29, 2010 16:43
autor: twromek
Pęknięciem między zaworami się nie przejmuj. Komory wstępne słabe, tłoki trochę wypalone. Pytanie czy ktoś podkręcał to auto, długo i często go męczył? Sprawdź wtryski bo one też mogły takiego zamieszania tam narobić, dopiero później się martw temperaturą. Jakby chłodnica była za wielka to by się nic złego nie działo, gorzej jak jest odwrotnie.
A tak na marginesie, nie załorzył a założył, nie durza a duża, nie rużnią a różnią, nie zagatka z zagadka, nie węrze a węże, nie włancza a włącza.
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: pt paź 29, 2010 16:50
autor: Hans-Hans
pompa wtryskowa po regneracji , wtryski nie ruszane . Czyli co składac na nową uszczelkę a wtryski dać do sprawdzenia na maszyne . DYSLEKTA

Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: pt paź 29, 2010 16:57
autor: Hans-Hans
Nie wiem czy było meczone ale jestem jego nowym włascicelem i wiedzałem że sie grzeje a pracuje w takim zawodzie że wymiana uszczelki pod głowicą nie stanowi dla mnie problemu więc go kupiłem w dobrej cenie i lipa . Przypuszczam że ktos jezdził sporo na tych 110 stopnach po tym co zobaczyłem po zdjęciu głowicy.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: czw lis 04, 2010 02:27
autor: daaroo
spekania pomiedzy zaworami to standard w tych glowicach w 9 na 10, to samo z komorami spalania. Wystarczy zalozyc nowe przejechac 1000km i tez beda mialy mikropekniecia.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: czw lis 04, 2010 10:19
autor: piori
Hans-Hans, większość głowic w starych dieslach jakie widziałem miała pęknięcia na KAŻDYM cylindrze, i śmigają dalej, nic się nie dzieje, to standard w D/TD. Powiedziałbym, że Twoja jest wyjątkowo zdrowa

Głowice w D/TD to to samo, można zamieniać, a TDI/SDI to zupełnie inna bajka. Wypalone komory wstępne i tłoki wskazują na lejące wtryski. Jeśli cylindry nie wyjechane, to tłoki z pierścieniami bym wymienił bez szlifu, końcówki we wtryskach do sprawdzenia - prawdopodobnie będą do wymiany.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: sob lis 06, 2010 01:14
autor: Jessy
Hans-Hans pisze:między tłok a cylinder wchodzi szczeliniomierz 1mm
To jeszcze o niczym nie świadczy, sprawdź próg cylindra, i możesz przy okazji wyciągnąć tłoki i sprawdzić luz na pierścieniach.
Widać że głowica była już co najmniej raz robiona.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: sob lis 06, 2010 01:33
autor: Michał_1977
piori pisze:Wypalone komory wstępne i tłoki wskazują na lejące wtryski.
piori, jesteś blisko,ale ja bym bardziej obstawiał zbyt wczesny kąt wtrysku,wtedy objawy są właśnie takie jak na zdjęciach i w opisie,czyli wypalenia materiału i wzrosty temperatury silnika.
Przy lejących wtryskach silnik raczej niedomaga,więc temperaturę można wykluczyć.
Jessy pisze:sprawdź próg cylindra,
Właśnie,bo luz między baniakiem a tłokiem musi być zachowany.Zmniejsza się on wraz ze wzrostem temperatury silnika

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: sob lis 06, 2010 03:08
autor: J.B.S.
Michaś_1977,
Właśnie,bo luz między baniakiem a tłokiem musi być zachowany.Zmniejsza się on wraz ze wzrostem temperatury silnika
A tak poza tym to luz mierzy się na płaszczu tłoka, a nie na części pierścieniowej.
No i wtryski bym sprawdził jednak.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
: sob lis 06, 2010 10:19
autor: berthold61
ja tak samo stawiam na żle ustawiony kąt wtrysku wiem bo to sobie kiedyś tak ustawiłem i jeżdziłem przez rok i grzał się niemiłosiernie woda wrzała non stop . a było to tak na kole zamachowym są dwa ząbki ja ustawiłem na jednym z nich po roku pękł pasek to ustawiłem na tym drugim to mi kieliszki zniszczyło bo wtedy jeszcze nie wiedziałem że są tam dwa ząbki na tym kole zamachowym i ani jeden to nie ten tylko między nimi jest taki malutki znak jak by O widoczne to jest jak wyjmniesz ten plastik z obudowy skrzyni biegów