Strona 1 z 1

Płyn chłodniczy golf III TDI

: czw paź 28, 2010 19:01
autor: PascalTurbo
Witam.

Mam pytanie,ponieważ to mój pierwszy samochód nie do końca jestem zorientowany.
-Jaki płyn chłodzący wlać do Golfa III TDI?
-Czy mogę dolać do obecnego jaki tam jest?
- Ile go mam nalać?
- I jak postepować z tym wszystkim

Przy okazji mam pytanie oprócz oleju,płynu chłodniczego i hamulcowego oraz płynu do spryskiwaczek, powinienem kontrolować jakieś płyny jeszcze?

Z góry dziękuje za Pomoc
pozdrawiam!

Re: Płyn chłodniczy golf III TDI

: czw paź 28, 2010 19:10
autor: Enten
PascalTurbo pisze:Witam.

Mam pytanie,ponieważ to mój pierwszy samochód nie do końca jestem zorientowany.

-Jaki płyn chłodzący wlać do Golfa III TDI?
-

zalecany jest plyn chlodzacy G12. Nazwa marketingowa grupy VAG.
--Czy mogę dolać do obecnego jaki tam jest?
jaki ten ktory jest i ma odpowiednie wlasciwosci (krzepliwosc) zmierzone aerometrem to dolej do tego. Jesli jest kiepski i/lub metny to zmien go.
-- Ile go mam nalać?
tyle ile brakuje lub bedzie brakowalo po spuszczeniu z ukladu
-- I jak posterować z tym wszystkim
z rozsadkiem

Przy okazji mam pytanie oprócz oleju,płynu chłodniczego i hamulcowego oraz płynu do spryskiwaczek, powinienem kontrolować jakieś płyny jeszcze?
Olej + filtry (oleju koniecznie, powietrza i kabinowy do sprawdzenia i paliwa lepiej przed zima) wymien na dzien dobry i kontroluj co jakis czas.
Plyn chlodzacy sprawdzaj aerometrem raz przed zima a jego poziom kontroluj wraz z innymi plynami.
Plyn do spryskiwaczy wtedy kiedy sie skonczy.
Olej w skrzyni sprawdz ale nie zmieniaj, ew dolej braki.
Jesli masz wspomaganie a zapewne masz to sprawdz i jesli sa ew. braki to dolej.


Innych plynow nie stwierdzono.

Płyn chłodniczy golf III TDI

: czw paź 28, 2010 19:23
autor: PascalTurbo
jaki ten ktory jest i ma odpowiednie wlasciwosci (krzepliwosc) zmierzone aerometrem to dolej do tego. Jesli jest kiepski i/lub metny to zmien go.
Kolor jest zielony jak dobrze teraz pamiętam, gdzie mogę dostać taki aerometr i jak z niego sie korzysta?
tyle ile brakuje lub bedzie brakowalo po spuszczeniu z ukladu
Wiec dolać pomiędzy minimum a maximum i kolejne pytanie ja spuścić z układu i czy koniecznie trzeba spuszczać?


I tak co do oleju i filtrów to mechanik to zrobił przy okazji podczas wymieniana rozrządu

Płyn chłodniczy golf III TDI

: sob paź 30, 2010 12:40
autor: PascalTurbo
?