mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 19:35
- Lokalizacja: marki
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
witajcie mam problem ,, ubywa oleju widac ze wali odma i dzis weszlem pod autko a tam zalana rura od coolera co jest grane ..
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Jak to co jest granę FIZYKA- olej z odmy zaciągany jest przez układ dolotowy do turbosprężarki a turbo wraz z powietrzem tłoczy go dalej, a co jest po drodze, tak IC i do tego to najniższy punkt układu doładowania i tam sobie ten olej osiada i pod naporem sprężonego powietrza przeciska się przez łączenia i skrapla na rurach od IC, oczywiście może być dziurawy IC lub nieszczelny dolot.
Zawsze możesz założyć oil catcht tank http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale jak naprawdę mocno wali olejem, to raczej doraźna pomoc.
Zawsze możesz założyć oil catcht tank http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale jak naprawdę mocno wali olejem, to raczej doraźna pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 19:35
- Lokalizacja: marki
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
kolego wymieniam razem z olejem .. a co dziwne po remoncie ubywa mi tego oleju .. zmyka ta odma czy co ??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Jakim remoncie ??lukaszmarki pisze:a co dziwne po remoncie ubywa mi tego oleju
Ile tego oleju ubywa ? Od wymiany do wymiany czy na 100-1000km - określ to jakoś. Co to za silnik TDI - oznaczenie, moc przynajmniej.
Wycieki jakieś masz poza tym, co opisałeś wyżej, dymi na niebiesko, dokładny opis to podstawa.
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
podepne sie W moim MK 4 ARL też mi się krople pojawiają oleju pod autem w miejscu lączenia sie rury (dolocie do icka ) i z drugiej strony icka na wyjsciu , ja mam łaczenia rur na szybkozłaczki i na tych łaczeniach sie skrapla olej , są tam takie oringi ale zapewne ich się nie da wymienić samych , chyba ze sie myle . pewnie mi turbo zaczyna coś puszczać oleju . ktoś coś doradzi bo już w mam pare plamek na kostce brukowej ;/
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Jak są oringi to można je wymienić, wystarczy znać wymiar. Olej zawsze się zbiera w układzie doładowania więc jak jest nieszczelność to zostaje wypychany przez nią przez sprężone powietrze, jak wiadomo ciecz jest nieściśliwa, więc jak znajdzie gdzieś ujście to tamtędy wycieka.
Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera
no tak , w tych miejscach zawsze jest śladowa ilość oleju , jak tylko ciecz ,olej znajdzie ujście to tamtędy wylezie . Nie jest to zwykły oring tylko z takimi rowkami jakby , wyżłobieniami , nie wiem czy one bywają w handlu . Muszę chyba również pomyśleć nad odmą na zastosowaniu separatora , by wyeliminować ewentualne dostawanie sie do dolotu olejuitaliano_83 pisze:Jak są oringi to można je wymienić, wystarczy znać wymiar. Olej zawsze się zbiera w układzie doładowania więc jak jest nieszczelność to zostaje wypychany przez nią przez sprężone powietrze, jak wiadomo ciecz jest nieściśliwa, więc jak znajdzie gdzieś ujście to tamtędy wycieka.
Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Przemula pisze:no tak , w tych miejscach zawsze jest śladowa ilość oleju , jak tylko ciecz ,olej znajdzie ujście to tamtędy wylezie . Nie jest to zwykły oring tylko z takimi rowkami jakby , wyżłobieniami , nie wiem czy one bywają w handlu . Muszę chyba również pomyśleć nad odmą na zastosowaniu separatora , by wyeliminować ewentualne dostawanie sie do dolotu olejuitaliano_83 pisze:Jak są oringi to można je wymienić, wystarczy znać wymiar. Olej zawsze się zbiera w układzie doładowania więc jak jest nieszczelność to zostaje wypychany przez nią przez sprężone powietrze, jak wiadomo ciecz jest nieściśliwa, więc jak znajdzie gdzieś ujście to tamtędy wycieka.
znalazłem ehhh na allegro oring rury doładowania cza będzie zamówić myśle że nie zaszkodziło by zalożenie separatora oleju na odmę .
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Wystarczy odmę sprawdzić jak tylko lekko wilgotna to nie ma sensu, zawsze olej będzie się w IC zbierał, jak nie z turbo to z odmy ...Przemula pisze: myśle że nie zaszkodziło by zalożenie separatora oleju na odmę .
mk 4 tdi wali odma olej do coolera
dokładnie , nie jest to nowe auto i przebieg swoje robi . Ale montując oil cath tank będe widział ile leci oleju i syfu z powrotem do dolotu .
- Death_Proof
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: sob kwie 07, 2012 20:09
- Lokalizacja: Allstein & Guttstadt
Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Zajedz do ASO VW, Skody czy Seata kupisz oryginał za grosze. Za dwie w kolorze zielonym palcilem po 7 złotych.znalazłem ehhh na allegro oring rury doładowania cza będzie zamówić myśle że nie zaszkodziło by zalożenie separatora oleju na odmę .
~VAGSTYLE~
Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera
TAK TAK , TE ZIELONE TAKIE , ooo to tużdo taniej na allegro po 16 zł szt. to faktycznie nie bede łapczywy tylko podjade do nich bo po drodze mam thx kolegoDeath_Proof pisze:Zajedz do ASO VW, Skody czy Seata kupisz oryginał za grosze. Za dwie w kolorze zielonym palcilem po 7 złotych.znalazłem ehhh na allegro oring rury doładowania cza będzie zamówić myśle że nie zaszkodziło by zalożenie separatora oleju na odmę .
Re: mk 4 tdi wali odma olej do coolera
Sytuacja u mnie wyglądał podobnie w dodatku jeżdżąc do 2500 tyś obrotów silnika było znośnie ,jednak jak przyciskałem mocniej to olej mi znikał momentalnie nawet potrafił wyssać 2 litry na 1000km , Problemem okazał się zawór odmy w pokrywie zaworów sterowany strumieniem powietrza wytwarzanym podczas obracania się koła z paskiem rozrządu (na foto ten kanał zaznaczony strzałką ), po umyciu tego kanału i przedmuchaniu ( tu użyłem sprężarki ale strumień skierowany w kanał z pewnej odległości ) umyłem też kanały odmy od środka . Po tych zabiegach zapomniałem co to dolewnie oleju do silnika .Dorzucam kilka fotek dla rozjaśnienia tematu. Mój silnik to AXR 101KMlukaszmarki pisze:witajcie mam problem ,, ubywa oleju widac ze wali odma i dzis weszlem pod autko a tam zalana rura od coolera co jest grane ..
http://zapodaj.net/2401542cb107d.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/e81fbdd48596f.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/7d6f336e49399.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 142 gości