Strona 1 z 1

1.9tdi ww terenówce

: sob paź 23, 2010 10:39
autor: Artur A.
Witam wszystkich sympatyków tdi-ków.

Potrzebuje porady w sprawie tdi-ka, który będzie pracował w niewielkim samochodzie terenowym, własnej konstrukcji. Padło na napęd z 1,9tdi bo jest w swojej klasie najlżejszy a najpopularniejszy/mocny/prosty/itd.
Oczywiście na wiele z tych pytań znalazł bym odpowiedź na forum, ale liczę na to, iż koś kto będzie podpowiadał nasunie mu się coś na co nie zwróciłem uwagi. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Samo połączenie silnika ze skrzynią/autem jest już dopracowane i nie będzie poruszane w tym wątku.
1) Pierwsza pytanie dotyczy jaki ja mama silnik, wydłubany został z A3 97-98 i tyle reszta to zdjęcia, na bloku koło rozrusznika, a pod głowicą oznaczenia są nieczytelne, z tego co się domyślam to turbina jest na bajpasie czyli raczej 90KM.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2)Zakładam, że bloki mojego silnika i 1.9TD z transportera są podobne. Chodzi o ustawienie silników. W golfach są pochylone do tyłu, transporter ma głowice wysuniętą do przodu, a a4 wzdłużnie. Pytanie brzmi czy mogę ze względu na kanały zlewowe oleju w głowicy i bloku postawić ten silnik całkiem pionowo, miska olejowa będzie własnej konstrukcji o zwiększonej objętości i głębokości smoka.

3)Czy występują bardziej przylegające do bloku obudowy filtra oleju , jeśli są i z drobną adaptacją będą pasowały to jakie. To samo pytanie dotyczy również mocowania pompy, o alternatorze nie wspomnę bo będzie i tak gdzieś na górze na 24v.

4)No i ostatnie (z tej serii :) jakie są Wasze doświadczenia z przeróbką w.w. silnika na pompę mechaniczną, wiem że w 100% nie dostanę tego co może zachipowany komputer, ale potrzebuje prostego urządzenia ,czy macie namiar na sprawdzonego pompiarza w okolicach centralnej polski. Co by nie rozwalić silnika dodatkowo na pulpicie będzie wskaźnik temp. spalin i ciśnienie+temperatura doładowania (IC będzie na wodę).Myślę tak o 110-130KM i 330Nm powinno wydać jeśli sie mylę proszę o podpowiedzi oraz sugestię jak dobrze to zrobić.

Jeszcze raz b.dziękuje :okej:

1.9tdi ww terenówce

: sob paź 23, 2010 11:13
autor: italiano_83
1. Turbo typu WG- czyli 90kM silnik o oznaczeniu AGR.
Artur A. pisze:Myślę tak o 110-130KM i 330Nm powinno wydać jeśli sie mylę proszę o podpowiedzi oraz sugestię jak dobrze to zrobić.
Na seryjnych wtryskiwaczach od AGR moc wypluje ~115kM ale o momencie obrotowym na poziomie 300Nm zapomnij chyba, że będzie to w postaci ostrej górki i chwilowego "kopa". Gdybyś miał wtryskiwacze od 110kM to już inna bajka.

1.9tdi ww terenówce

: pn paź 25, 2010 20:41
autor: Artur A.
Dzięki za podpowiedz. Na początek odpale na pompie mechanicznej, którą zamówię na maxymalnym wydatek, a ewentualnie po czasie wymienię na wydajniejsze wtryski od 110km i pomyślę o lepszym turbo.

Proszę o dalsze podpowiedzi co z kanałami olejowymi w głowicy i pionowym ustawieniem tego motoru

Re: 1.9tdi ww terenówce

: wt paź 26, 2010 19:19
autor: punxbrygade
Co do stawiania w pionie silnika ..stawiaj śmiało... te silniki stoją w pionie w osobówkach..w transporterach t4 masz inną miskęi chyba inny kąt ustawienia silnika....
Ja mam taki w t3 syncro i u mnie już leży .ale to inna bajka....(musiałem wymienić miskę i smok na busowski)
Co do turbiny to pakuj sie w malą turbinę cos w pokroju k14..lepszy dół.....ciągnie od dołu aż miło a w terenowych samochodach dól jest najważniejszy...
W sprawie mechanicznej pompy polecam te rozwiąznie, sam takie mam w swoim bagiennym potworze... brak elektroniki w podmokłym terenie wychodzi tylko na plus....
W silniku AHU posiadam wtrsyki 216- wydajniejsze od tych afn 110. turbo k14 dmucha do 1.4 bara. pompę wtryskowa z tłoczkiem 11mm i wysoką falą.... dla porównania powiem ze " brałem " sie z t3 syncro 110km afn z chipowanego na 130 i nie miał szans..)

1.9tdi ww terenówce

: ndz lis 14, 2010 21:57
autor: Artur A.
Może jeszce jakieś info, albo linki do postów o m-tdi lub jakie 1,9 są najlepsze do swapu

1.9tdi ww terenówce

: pn lis 15, 2010 20:07
autor: Artur A.
Czytają infa z forum nasuwa mi się parę pytań:
-czy silnik afn ma ten sam spód co agr, a agr różni się od ahf/asv wydajnością wtrysków , zmienną geometrią (inaczej czy agr ma mocniejszy wał, korby i lepsze chłodzenie tłoków od 1z )

-CZY JEST INFO GDZIEKOLWIEK O KIMKOLWIEK KTO ZROBIŁ M-TDI NA PIĘĆU CYLINDRACH 2.5 I WYCIĄGNĄŁ KOŁO 145KM