1.9tdi ww terenówce
: sob paź 23, 2010 10:39
Witam wszystkich sympatyków tdi-ków.
Potrzebuje porady w sprawie tdi-ka, który będzie pracował w niewielkim samochodzie terenowym, własnej konstrukcji. Padło na napęd z 1,9tdi bo jest w swojej klasie najlżejszy a najpopularniejszy/mocny/prosty/itd.
Oczywiście na wiele z tych pytań znalazł bym odpowiedź na forum, ale liczę na to, iż koś kto będzie podpowiadał nasunie mu się coś na co nie zwróciłem uwagi. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Samo połączenie silnika ze skrzynią/autem jest już dopracowane i nie będzie poruszane w tym wątku.
1) Pierwsza pytanie dotyczy jaki ja mama silnik, wydłubany został z A3 97-98 i tyle reszta to zdjęcia, na bloku koło rozrusznika, a pod głowicą oznaczenia są nieczytelne, z tego co się domyślam to turbina jest na bajpasie czyli raczej 90KM.



2)Zakładam, że bloki mojego silnika i 1.9TD z transportera są podobne. Chodzi o ustawienie silników. W golfach są pochylone do tyłu, transporter ma głowice wysuniętą do przodu, a a4 wzdłużnie. Pytanie brzmi czy mogę ze względu na kanały zlewowe oleju w głowicy i bloku postawić ten silnik całkiem pionowo, miska olejowa będzie własnej konstrukcji o zwiększonej objętości i głębokości smoka.
3)Czy występują bardziej przylegające do bloku obudowy filtra oleju , jeśli są i z drobną adaptacją będą pasowały to jakie. To samo pytanie dotyczy również mocowania pompy, o alternatorze nie wspomnę bo będzie i tak gdzieś na górze na 24v.
4)No i ostatnie (z tej serii
jakie są Wasze doświadczenia z przeróbką w.w. silnika na pompę mechaniczną, wiem że w 100% nie dostanę tego co może zachipowany komputer, ale potrzebuje prostego urządzenia ,czy macie namiar na sprawdzonego pompiarza w okolicach centralnej polski. Co by nie rozwalić silnika dodatkowo na pulpicie będzie wskaźnik temp. spalin i ciśnienie+temperatura doładowania (IC będzie na wodę).Myślę tak o 110-130KM i 330Nm powinno wydać jeśli sie mylę proszę o podpowiedzi oraz sugestię jak dobrze to zrobić.
Jeszcze raz b.dziękuje
Potrzebuje porady w sprawie tdi-ka, który będzie pracował w niewielkim samochodzie terenowym, własnej konstrukcji. Padło na napęd z 1,9tdi bo jest w swojej klasie najlżejszy a najpopularniejszy/mocny/prosty/itd.
Oczywiście na wiele z tych pytań znalazł bym odpowiedź na forum, ale liczę na to, iż koś kto będzie podpowiadał nasunie mu się coś na co nie zwróciłem uwagi. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Samo połączenie silnika ze skrzynią/autem jest już dopracowane i nie będzie poruszane w tym wątku.
1) Pierwsza pytanie dotyczy jaki ja mama silnik, wydłubany został z A3 97-98 i tyle reszta to zdjęcia, na bloku koło rozrusznika, a pod głowicą oznaczenia są nieczytelne, z tego co się domyślam to turbina jest na bajpasie czyli raczej 90KM.



2)Zakładam, że bloki mojego silnika i 1.9TD z transportera są podobne. Chodzi o ustawienie silników. W golfach są pochylone do tyłu, transporter ma głowice wysuniętą do przodu, a a4 wzdłużnie. Pytanie brzmi czy mogę ze względu na kanały zlewowe oleju w głowicy i bloku postawić ten silnik całkiem pionowo, miska olejowa będzie własnej konstrukcji o zwiększonej objętości i głębokości smoka.
3)Czy występują bardziej przylegające do bloku obudowy filtra oleju , jeśli są i z drobną adaptacją będą pasowały to jakie. To samo pytanie dotyczy również mocowania pompy, o alternatorze nie wspomnę bo będzie i tak gdzieś na górze na 24v.
4)No i ostatnie (z tej serii

Jeszcze raz b.dziękuje
