podciśnienie czy sztanga?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marek_3535
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 19:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: marek_3535 » czw paź 21, 2010 19:06

Witam.Walczę z golfem kilka dni bez rezultatów.Kilka dni temu zrobił się słaby i tak jest do teraz.Słaby na wszystkich biegach i max to 120km/h.Czytałem wiele postów i przypuszczam że u mnie wina leży gdzie indziej.Po odpaleniu auta siłownik turbiny nie wciąga sztangi,ani na wolnych,ani na wyższych obrotach.Sztanga ani drgnie.Jak nacisnę ręką chodzi dosyć lekko.Kupilem wkuometr i sprawdziłem podciśnienia.I tak na wolnych obrotach na trójniku przy pompie 0.9 bara.Na wyjściu z n75 0.6 bara.Na wężyku przy turbie 0.6 bara.Na wyższych obrotach podcisnienie na pompie takie same,natomiast na węzu przy turbie i wyjściu z n75 waha się od 0.6 do 0.4 bara w zależności od obrotów.Czy są to zapieczone kierownice czy może grucha do wymiany.Może jakies smarowanie?Sprawdzałem też podcisnienie w octavi i wyniki były takie same,tylko że tam sztanga jest od razu po uruchomieniu silnika wciągana.Proszę o porady.Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: Haki » czw paź 21, 2010 19:15

http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... 3e&t=27141" onclick="window.open(this.href);return false;


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

marek_3535
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 19:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: podciśnienie czy sztanga?

Post autor: marek_3535 » czw paź 21, 2010 19:36

Dzięki za link ale nikt tam nie pisze o wartościach podciśnienia.Chciałbym się dowiedzieć czy te wartości u mnie są prawidłowe i dlaczego siłownik nie wciąga sztangi mimo,że chodzi dosyć lekko.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: Haki » czw paź 21, 2010 22:09

Sprawdź czy jest szczelny ,,, może gdzieś ciśnienie uciekać ... widziałem na własne oczy po korodowane gruchy...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: italiano_83 » czw paź 21, 2010 22:33

marek_3535 pisze:Witam.Walczę z golfem kilka dni bez rezultatów.Kilka dni temu zrobił się słaby i tak jest do teraz.Słaby na wszystkich biegach i max to 120km/h
Jeśli naciskając na sztangę palcem możesz ją poruszyć to zapieczenie kierownic raczej odpada :bajer: Ściągnij wężyk podciśnienia idący do turbiny i "zasysaj" powietrze sztanga powinna zostać wciągnięta do gruszki, jeśli nie zostanie wciągnięta to masz albo uszkodzony wężyk, albo dziurawą gruszkę, natomiast jeśli zostanie wciągnięta to masz kłopot z wężykami w okolicach n75 - akumulatora podciśnienia. Jeśli chcesz zweryfikować działanie n75 to podmień go z n18 tym ktory steruje EGR'm.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: damcio151 » pt paź 22, 2010 11:13

a jakie jest podciśnienie przed n75 ?
ostatnio robiłem passata, przed n75 0.9-1 bar podciśnienia, za n75 0,5 ... podmiana z n18 załatwiła sprawę



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: Gacekk » pt paź 22, 2010 11:41

Dokładnie podmienić n18 z n75, a jak nie pomoże to gruchę przy turbo sprawdzić. Ostatnio qmplowi też załatwiałem taką do 2,5 bo wogóle nie trzymała. Można było dmuchać we wszystkie strony.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

marek_3535
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 19:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: podciśnienie czy sztanga?

Post autor: marek_3535 » ndz paź 24, 2010 18:15

Na wolnych obrotach przed n 75 0.9 bara za n 75 0.6 bara.Układ szczelny.Wyniki takie same jak w sprawnej octavii,więc takie wyniki są prawidłowe,a gruchy jak nie wciągalo tak nie wciąga.
Najciekawsze jest to że podciśnienie jest prawidłowe,sztanga chodzi lekko,a nie jest wciągana.Czy to wina gruchy?Czy jest ona wymienna?
Zaworki zamienione miejscami,wszystko szczelne efektów brak.Wypiąłem wężyk z n75 który idzie na turbo i wpiąłem go do trójnika przy pompie podciśnienia.Jest tam podciśnienie 0.9 - 1 bar.Większego na układzie już nie może być,mimo to sztangi też nie wciągnęło.Da się wyciągnąć siłownik turbiny bez wyciągania jej?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: damcio151 » ndz paź 24, 2010 22:00

grucha do wymiany, szukaj pod hasłem aktuator



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: Gacekk » pn paź 25, 2010 12:11

Grucha jest do dostania bez problemu albo w firmach zajmujących się turbinami albo w necie. Raczej czeka cię "turbo na stół". :chytry:


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

slaweko110
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 19:43
Lokalizacja: Małopolska

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: slaweko110 » czw gru 02, 2010 22:49

A macie może link do czyszczenia gruchy ? gdzieś kiedyś widzialem zdjęcia i opis ale nie mogę teraz znaleść za hu# :(



Awatar użytkownika
grzybsi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: wt sie 12, 2008 21:33
Lokalizacja: DL/WR
Kontakt:

podciśnienie czy sztanga?

Post autor: grzybsi » czw gru 02, 2010 23:59

określenie grucha do wymiany oznacza zakup nowej koszt 150 zł (a nie jej czyszczenie). Link do czyszczenia gruchy?? chyba raczej turbiny???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości