Strona 1 z 3

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 18:42
autor: Binek88
Witam. Otóż z roku na rok mam problem z odpaleniem mojego Golfa w niskich temperaturach. W tym roku problem zaczyna się już teraz gdy nocy ledwo jest koło 0 stopni Celsjusza.
Dane techniczne:
Golf IV 1.9 TDI ALH
90km
1999r. Przebieg ok. 163tys (nie wiem czy prawdziwy)
Samochód sprowadzony z Niemiec w 2008 roku.
Wideo z dzisiejszego odpalenia po ok 20 godzinach bezczynności
Akumulator będzie miał 2 lata Bosch S4.
Słaby raczej nie jest , bo jak się silnik rozkręci to zapali.
Lecz w poprzednią zimę między -10, a -20 st C musiałem się podpierać prostownikiem.
Świeżo wymienione świece zapłonowe, mam nadzieje, że będą działać gdy przyjdzie na nie czas.
Pikanie to po prostu czas na uzupełnienie płynu do spryskiwaczy.
Aha, no i tulejki w rozruszniku zmienione w styczniu. Tylko tyle dopatrzył się fachowiec.
Zamieściłem także wideo z normalnej pracy w temperaturze 90 stopni.
Wideo z odpalenia:
http://www.przeklej.pl/plik/odpalenie-a ... 90i138g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;
Wideo z pracy:
http://www.przeklej.pl/plik/praca-avi-0022a93o438g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;

Czekam na ciekawe teorie. Jutro przyniosę może akumulator na noc do domu, zobaczymy jak zareaguje ;P
W razie czego kontakt do mnie:
GG:3352703 lub mail binek_88@o2.pl

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 18:52
autor: italiano_83
Akumulator padaka, ledwo kręci rozrusznikiem :bajer: Tu można policzyć swobodnie obroty wału korbowego. Widać jak się zapala kontrolka ABS podczas odpalania a to sygnalizuje spadek napięcia (znaczny spadek napięcia) podepnij voltomierz pod akumulator i podczas uruchamiania silnika na zimno odczytaj wartość przed uruchomieniem i podczas uruchamiania, zobaczymy jaki jest spadek napięcia.
Na ciepło silnik ładnie pracuje, sprawdź akumulator i jego napięcie spoczynkowe w razie potrzeby porządnie naładuj, ale skoro już poprzedniej zimy niedomagał, to teraz będzie już tylko gorzej- niedoładowany akumulator szybko traci swoją pojemność, łatwo to zauważyć bo się ładuje bardzo szybko.
Sprawdź ładowania na postoju z włączonymi światłami.
Sprawdź vagiem wartość kąta wtrysku.

Re: [MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 18:55
autor: PinkFloyd
Albo rozrrusznik siedzi- wymienia sie takze szczotkotrzymacz ze szczotkami-przegrzane zabieraja dużo amperów, albo napiece aku po nocy spadło poniżej 12,2V. Za mało amperów. Daj aku z min 680A i powinno byc ok. Zmien dawke rozruchowa na maxa i zmien w bloku 12 na wartosc 32700 i bedzie palił od ząbka. Albo aku albo rozrusznik. Chyba ze masz duży upływ prądu. Zmierz jakie jest napięcie na aku po nocy przed odpaleniem, poniżej 12,4v aku trzeba doładować, mi w dieslu przy 12,2v juz nie odpali. Kupiłem Centre( 77Ah , 760A ) i wali rozrusznik jak szlifierka ale po generalnym remoncie rozrusznika, po wymianie szczotek mimo ze były dobre kreci jak szlifierka.

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 18:58
autor: Haki
Powiem krótko ... filmu nie odpaliłem , bo net w hotelu mam do :ass: ,,, ale na początek sprawdź :

1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać :bajer: ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...

to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 19:00
autor: Haki
Powiem krótko ... filmu nie odpaliłem , bo net w hotelu mam do :ass: ,,, ale na początek sprawdź :

1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać :bajer: ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...

to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 19:05
autor: Binek88
Bąbelki w wężyku są niewielkie. Były przed wymianą filtra po ostatniej zimie gdyż paliwo zamieniło się w mleko pewnym razem. Po zimie wymieniłem filtr, nie pamiętam już czyj, jutro zerknę dla przypomnienia. Bąbelki delikatnie zostały. Pamiętam jak w tamtą zimę okropnie paliwo się cofało. Nawet nie wiecie jak bardzo plułem sobie w brodę rok temu gdy chciałem akumulator zareklamować, a nie mogłem znaleźć rachunku na niego. Łudziłem się, że będzie on dobry.

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 23:33
autor: Kris-THC
Aku już pada totalnie. Sprawdź czy gdzieś poboru prądu nie ma bo nieraz amatorskie przeróbki systemu audio lub szwankująca instalacja potrafią wyssać akumulator w kilkanaście godzin. Fakt mogłeś trafić na bubel w sklepie, zdarza się. Jak masz możliwość to pożycz sprawny aku na kilka dni i zobaczysz jak będzie. Podaj parametry tego aku bo S4 to tylko nazwa modelu a diesel potrzebuje mocnego prądu na zimnym starcie.

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: czw paź 21, 2010 23:35
autor: Kris-THC
Swoją drogą już wiem skąd powiedzenie "Piździ jak w Kieleckim" hehehe na dolnym jeszcze tak nie było.

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: sob paź 23, 2010 23:10
autor: Binek88
Nie udało mi się pożyczyć miernika, by zbadać akumulator, sam nie posiadam. Mam baterie 72Ah 680A. Wydaje mi się, że taka jak być powinna. A w razie zmiany mógłbym dać coś mocniejszego? Wiecie, mam dużo wężyków powietrza w złym stanie, poprzecieranych, ale nie widać by były dziurawe. Myślicie, że warto je sprawdzić? Wiem, że to nic wspólnego z zapalaniem pewnie nie ma, ale uważam, że mocy to brakuje. Na pewno prędkość maksymalna spadła, ciężko wykrzesić więcej niż 140km/h. Na autostradzie może i by wycisnął ale opory ma. A kiedyś na ekspresowej 170km/h łatwo przyszło. Potem jak wpadły punkciki tak więcej nie próbowałem :P, bo ogólnie to nie szarżuję.

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: sob paź 23, 2010 23:17
autor: t0mal
wita, to ja, genialny żółw z dragon bala, radzę ci kup mk2 na glebie z 1,6 turbo dieslem, podjedź pod bar a przestaniesz swoją prawicę nazywać kochanką :)

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: ndz paź 24, 2010 00:03
autor: Łuki_79
Binek88 pisze:Wiecie, mam dużo wężyków powietrza w złym stanie, poprzecieranych, ale nie widać by były dziurawe.
Zapewne chodzi tobie o wężyki podciśnienia z układu N75/N18/N239 - one muszą być szczelne aby było właściwe sterowanie m.in ciśnieniem doładowania - wymień najlepiej wszystkie,koszt niewielki

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: ndz paź 24, 2010 21:59
autor: Randy
rok temu gdy chciałem akumulator zareklamować, a nie mogłem znaleźć rachunku na niego
Zawsze możesz iść do sprzedawcy i poprosić o duplikat paragonu. Gwarancja to dwa lata :chytry:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: ndz paź 24, 2010 22:38
autor: Binek88
Dziwne, ciekawe na jakiej podstawie daliby mi duplikat paragonu. Zapytam jutro w razie czego. Co do tych wężyków to są takie na allegro? Nie wiem jak to fachowo nazwać, a tym bardziej jak tego szukać na allegro.

Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy :P Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.

Re: [MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

: ndz paź 24, 2010 23:38
autor: Haki
Binek88 pisze:Dziwne, ciekawe na jakiej podstawie daliby mi duplikat paragonu. Zapytam jutro w razie czego. Co do tych wężyków to są takie na allegro? Nie wiem jak to fachowo nazwać, a tym bardziej jak tego szukać na allegro.

Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy :P Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.

Odepnij jeden z wężyków -- podejdź do motoryzacyjnego i kupisz bez problemów ( sprzedają takie na metry w czarnej otulinie jak masz u siebie )

Ps - ten wężyk musi być szczelny i dobrze siedzieć ... gdyż steruje ciśnieniem na turbawce... więc Twoje zdziwienie jest prawidłowe :bigok: