wymiana linki ssania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

wymiana linki ssania

Post autor: shift » śr paź 20, 2010 18:43

Dzisiaj urwała mi się linka od ssania. Między pompą wtryskową, a głowicą jest dźwigienka, w niej taki kołek w który włożona jest linka i dokręcona śrubką (tam właśnie się urwała). Czy dam rade to wymienić bez zdejmowania pompy? Jest tam bardzo mało miejsca, czy ktoś to robił i ma jakiś sprawdzony sposób?
Silnik to JR, ale pewnie w innych turbo dieslach i dieslach jest podobnie.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

wymiana linki ssania

Post autor: IRAS AAZ » śr paź 20, 2010 19:03

Mi sie udało kiedys zmienic w AAZ cie bez wyciagania papy :bigok: bez wiekszych problemów POWODZENIA :hmm:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

wymiana linki ssania

Post autor: shift » śr paź 20, 2010 20:02

Linka przechodzi przez takie ucho, od strony dźwigienki jest zawleczka. Jak ją zdjąć żeby nie spadła gdzieś hen? Ją ledwo widać, nie mówiąc już z dostępem przez jakiekolwiek szczypce. Ta tulejka przez która przechodzi linka nie powinna mi chyba wypaść, bo śrubkę poluzuje tylko na tyle żeby wysunąć linkę. Myślałem żeby linkę zdjąć i dospawać kawałek stalowego druta (ona zresztą jest z druta).



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

wymiana linki ssania

Post autor: Michał_1977 » śr paź 20, 2010 20:39

shift pisze:Linka przechodzi przez takie ucho, od strony dźwigienki jest zawleczka.
To ucho masz "pełne",czy z nacięciem u góry? Jeśli z nacięciem,to nie musisz zdejmować zawleczki,tylko pociągnąć całość z tą gumą do góry i wyjdzie bez problemu.
Poza tym,jeśli urwał się sam drut,to nie wiem po co chcesz wszystko demontować? :bajer:
Przecież wystarczy rozbebeszyć co trzeba w desce rozdzielczej i wyciągnąć sam drut,a później wsunąć nowy i przykręcić długim śrubokrętem do dźwigni przy pompie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

wymiana linki ssania

Post autor: shift » śr paź 20, 2010 20:50

Michaś_1977 pisze:To ucho masz "pełne"
właśnie takie, ale to już chyba nie ma znaczenia, gdyż:
Michaś_1977 pisze:Przecież wystarczy rozbebeszyć co trzeba w desce rozdzielczej i wyciągnąć sam drut,a później wsunąć nowy i przykręcić długim śrubokrętem do dźwigni przy pompie
dzięki, nie wpadłem na to :panna: :prayer:

a drut muszę kupić oryginalny z pancerzem i podmienić? w sensie czy jest jakoś specjalnie z drugiej strony zakończony, czy mocowany jest podobnie jak przy pompie i wystarczy mi zwykły o takiej samej średnicy?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

wymiana linki ssania

Post autor: Michał_1977 » śr paź 20, 2010 21:56

shift pisze:a drut muszę kupić oryginalny z pancerzem i podmienić? w sensie czy jest jakoś specjalnie z drugiej strony zakończony, czy mocowany jest podobnie jak przy pompie i wystarczy mi zwykły o takiej samej średnicy?
Wiesz co...rozbierałem to kilka razy,ale nie pamiętam...
Chyba jest wyprofilowany na kształt litery zet (z) tylko z prostymi kątami.
Jak nie kupisz ori druta,to myślę,że zastąpienie go zwykłym pełnostalowym drutem,też będzie dobrym rozwiązaniem,tylko końcówkę kombinerkami trzeba wyprofilować.
Jakby co,to drut od ssania w maluchu może się do tego przydać,a jak nie,to szukaj na szrocie ori od golfa,ale tam to zazwyczaj barany wszystko tną nożycami lub szlifierkami...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

wymiana linki ssania

Post autor: shift » czw paź 21, 2010 16:40

Michaś_1977 pisze:Jakby co,to drut od ssania w maluchu może się do tego przydać,a jak nie,to szukaj na szrocie ori od golfa
Zrobiłem to z linki od malucha, jest trochę za cienka, ale niestety na moim zadupiu nie znalazłem zwykłego druta o tej średnicy, który by się nadał w 100% do naprawy tego. Jest on tylko na jednym końcu zagięty w haczyk. Najważniejsze że na chwile obecną działa, w międzyczasie poszukam drut o takiej samej średnicy, ew. ori.

Michaś_1977, dzięki za podpowiedź



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości