Strona 1 z 1

1.5d MKI olej w filtrze

: śr paź 13, 2010 22:27
autor: KemotZabrze
Witam, niedawno stałem się posiadaczem Golfa MK1 silnik diesla 1.5. Samochodem do domu wracałem przeszło 50km i chodził bardzo ładnie jak na te 50 kucyków :grin: (przesiadłem się z porobionego jr-a). Od początku były plany, żeby zrobić jakiegoś swapa, ale chciałem jeszcze zimę nim przejeździć, więc silnika zbyt dokładnie nie sprawdzałem, palił w miarę dobrze, jeździł dobrze, żadnych niepokojących dźwięków nie wydawał. Ale przy wymianie filtra powietrza zobaczyłem, że na filtrze jest olej :? zdemontowałem kolektor dolotowy bo chciałem wymienić w nim uszczelke, ale z ciekawości próbowałem odpalić, ciężko łapał, był zapowietrzony(przetary wężyk). Zaniepokoiło mnie bardzo to, że z dolotu leciały spaliny, a z wężyka na pokrywie zaworów, ten od wpięcia węża odmy, tryskał olej. odkręciłem korek oleju,a tam bebechy na wierzchu. Nie było tej płytki pod pokrywą, z którą się spotkałem w 1.6td. Teraz moje pytania: powinna być tam ta płytka? czego to mogą być objawy(olej, spaliny)? nie mam aktualnie funduszy na swapa, ale czy jest sens naprawiać to co mam?

1.5d MKI olej w filtrze

: sob paź 16, 2010 13:48
autor: MetfaN
Ja mam w MK II silnik JP (1,6D) i też nie mam "płytki" nad wałkiem rozrządu i jej tam nie było więc jej brakiem nie masz się co martwić. Natomiast olej w filtrze i kolektorze świadczą o nieszczelności "góry" czyli do roboty na pewno uszczelniacze zaworów do tego po zdjęciu głowicy może się okazać, że dużo więcej jest do zrobienia. Jak ja robiłem tego JPka do siebie to za sam remont głowicy zapłaciłem 800zł. Ja miałem jeszcze nowe zawory, prowadnice itd. Jeżeli będziesz robił swapa to ja bym sobie odpuścił ten silnik.

1.5d MKI olej w filtrze

: ndz paź 17, 2010 08:00
autor: KemotZabrze
Okazało się, że odma była zapchana. Ale kopci teraz lekko na biało jak jest rozgrzany, czyli raczej uszczelka pod głowicą. Nie bede tego robił tylko bede jeździł, aż zajade silnik, a w międzyczasie będę szukał następnego.