Strona 1 z 1

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: pn paź 11, 2010 22:16
autor: ulotens
Witam wszystkich! Półtora miesiąca temu nabyłem golfa IV TDI 90 KM. kupiłem go w nie za dobrym stanie, ale tanio. W miejscu gdzie powinnien być dystans( liczba km) pisało 'service'. Więc zaraz po kupnie zmieniłem w nim rozrząd, wszytskie filtry i płyny wymieniłem także. Podłaczylismy gola do VAg-a, mechanik skasował mi ten service. 4 tysiące kilometrów później( dzisiaj wieczór). przyśpieszałem na zimnym silniku do 80km/h na trójce i było czuć że auto ma moc. Następnie zmiana biegu na 4 i nagle jakby tą moc ręką odcieło!? Czy ktoś wie co to może być? teraz auto jest słabe a jak sie zbiera to tylko od 1800-2200 RPM póżniej tylko obroty rosną a prędkości żadnej nie rozwija proporcjonalnie do obrotów(zanim się zepsuło to np przy 3 tyś obrotów miałem 75km/h a teraz z 60;/). dodam że mam uszkodzony prawy przegub i 2 łożyska do wymiany przednie( bieda w kraju), oraz stan oleju był minimum i czy to może mieć jakiś wpływ? przyznam się bez bicia że jestem laikiem ale na jałowym biegu jak się gazuje słychać te turbo ale go w ogóle nie czuć w czasie jazdy!

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: pn paź 11, 2010 22:28
autor: Łuki_79
Sprawdz połączenia węży turbo =>intercooler =>kol. dolotowy czy nie masz nieszczelności - będzie widać po nalocie z oleju na nieszczelności :grin: .Jeżeli będzie wszystko ok to musisz wykonać logi dynamiczne grup 003,008,011

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: pn paź 11, 2010 22:35
autor: Łuki_79
belcho99 pisze:Warto też dodać, że bez oleju się nie jeździ podobnie na padniętych łożyskach.
I nie piłuje się zimnego klekocika do 3000 rpm na III biegu :grin:

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: wt paź 12, 2010 11:57
autor: ulotens
Dzieki za rady. Przyznam że to wcześniej miałem tylko benzyne to mój pierwszy diesel w życiu więc wezmę to pod uwage:) a znalazłem jedną nieszczelnośc tak jakby z dolotu intercoolera tryska mi tak prawie że nie widocznie na tem plastik nad lewa lampą.ale ta nieszczelnośc jest jakby z tego czujnika(?) bo ta rura jest cała? Dodam też że jak dolałem mu dzisiaj oleju, to po jakiś 10 km powoli odżył tzn, na 1-2 biegu nie ma tej mocy , ale już od 3-4 jakby była? dziwne:) ale spróbuje ogarnąć temat póki co z nieszczelnościami. A co do sprzęgła to dobrze bierze. Zapytam też z ciekawości gdzie można znaleźć oznaczenie silnika( mam na myśli AHF, itp.)?

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: wt paź 12, 2010 12:10
autor: Sztomel
ulotens pisze:Zapytam też z ciekawości gdzie można znaleźć oznaczenie silnika( mam na myśli AHF, itp.)?
najpewniej jest to sprawdzić na samym silniku : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200929" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: śr paź 13, 2010 00:24
autor: Haki
ulotens pisze:Dzieki za rady. Przyznam że to wcześniej miałem tylko benzyne to mój pierwszy diesel w życiu więc wezmę to pod uwage:) a znalazłem jedną nieszczelnośc tak jakby z dolotu intercoolera tryska mi tak prawie że nie widocznie na tem plastik nad lewa lampą.ale ta nieszczelnośc jest jakby z tego czujnika(?) bo ta rura jest cała? Dodam też że jak dolałem mu dzisiaj oleju, to po jakiś 10 km powoli odżył tzn, na 1-2 biegu nie ma tej mocy , ale już od 3-4 jakby była? dziwne:) ale spróbuje ogarnąć temat póki co z nieszczelnościami. A co do sprzęgła to dobrze bierze. Zapytam też z ciekawości gdzie można znaleźć oznaczenie silnika( mam na myśli AHF, itp.)?

I naucz się 10 przykazań TDI http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2068" onclick="window.open(this.href);return false; :bajer:

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: wt paź 26, 2010 14:20
autor: ulotens
WItam ponownie. Ostatnio jechałem i mimo pełnego stanu oleju i tak miałem tą samą przypadłość. Mój znajomy mechanik wrócił zza granicy i sprawdził co trzeba. Okazało się że wężyk od podciśnienia się przetarł, a teraz wszystko gra. więc dzieki za pomoc :)

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: wt paź 26, 2010 15:37
autor: munior
ulotens pisze: Ostatnio jechałem i mimo pełnego stanu oleju i tak miałem tą samą przypadłość.
Bo wymyśliłeś sobie teorię o wpływie stanu oleju na przyspieszenie ,a stan oleju do przyspieszania ma się nijak ,i nie ciśnij zimnego silnika tdi na trójce do 80 dziesięciu ,bo za nie długi czas będziesz opisywał że masz problem z kończącą się turbiną :chytry:

TDI golf mk IV padnięta turbina czy przegub??

: wt paź 26, 2010 21:39
autor: ...Mati...
a auto czasem nie wchodzi w tryb awaryny?ładnie przyspiesza ale np.na wyzszym biegu np.jak lapie 2 tys obrotow to nie wylacza sie turbina?Slychac to ,chodzi wtedy jak zwykly diesel,sprawdz czy sztanga od turbiny sie rusza,na zgaszonym silniku sprobuj nacisnac reka na sztange ktora wchodzi w gruszke od turbiny,jest pod kolektorem za silnikiem,jesli nie bedzie chciala sie ruszyc to znaczy ze kierownice w turbo sie zapiekly...