Strona 1 z 1
nie ma ciśnienia oleju
: pn paź 11, 2010 21:19
autor: berthold61
kolejny dzień walczę z golfikiem silnik 1,6 td 1v zdejmowałem głowicę bo jak się okazało żle ustawiłem rozrząd złe znaki są na kole dwa ząbki dałem na jednym z nich a miało być między nimi i lekko tłukły zawory o tłoki ale większych uszkodzeń nie widać ale co mnie zdziwiło podczas kręcenia rozrusznikiem bez głowicy nie wylewa oleju nic ani kropelki ani z bloku ani z przewodów od smarowania turbiny jutro zdejmuję misę olejową na co zwrócić uwagę co się z tymi pompami olejowymi dzieje czy morze są tam jakieś zaworki, oleju fol wczoraj zalewałem nowy półsyntetyk
Re: nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 00:59
autor: pitru
berthold61 pisze:co mnie zdziwiło podczas kręcenia rozrusznikiem bez głowicy nie wylewa oleju nic ani kropelki ani z bloku ani z przewodów od smarowania turbiny jutro zdejmuję misę olejową
A nie zastanawia Cię, jak jest napędzana pompa oleju? Bez paska rozrządu nie ma napędu wałek pośredni, napędzający pompę olejową i vacum.
Miskę zdejmij i przy okazji zobacz czy panewkom się nie dostało przez takie kręcenie
A co do ustawienia rozrządu to koło wałka rozrządu do ustawienia rozrządu się luzuje.A wałek blokuje się przyrządem lub np. płaskownikiem zamontowanym we wcięciu na przeciwnym jego końcu . Po ustawieniu koła zam. pompy dopiero mocno dokręcasz śrubę koła wałka rozrządu. Przed odpaleniem kręcisz obowiązkowe dwa kółka silnikiem. Wtedy masz pewność, że na pewno nic nie pogniesz.
Powodzenia
nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 08:15
autor: Michał_1977
berthold61 pisze:podczas kręcenia rozrusznikiem bez głowicy nie wylewa oleju nic ani kropelki ani z bloku ani z przewodów od smarowania turbiny
pitru pisze:Bez paska rozrządu nie ma napędu wałek pośredni, napędzający pompę olejową i vacum
Masz odpowiedź
pitru pisze:Miskę zdejmij i przy okazji zobacz czy panewkom się nie dostało przez takie kręcenie
Jeśli długo nie kręcił i silnik był zimny a tym samym olej gęściejszy,to nic się nie stało.Nie ma sensu rozbierać dołu,chyba,że profilaktycznie,ale wtedy to zajrzałbym też do pierścieni...
nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 15:43
autor: berthold61
tak wiem dałem się wpuścić w maliny dopiero dziś w pracy do mnie doszło że to pasek napędza ale opr się przyda każdemu..
rozrząd wiem jak ustawić zbić koło z wałka rozrządu i włożyć blacha 4 mm z tyłu pompa na kołek itd ale z tym paskudnym kołem zamachowym jest problem bo tam są takie języczki i jeden jak jest widoczny w okienku to tłok jest dopiero 4 mm od gpt a ten drugi języcze jak jest widoczny to tłok jest 4 mm za gpt a ta cecha co jak jest tłok u góry to jest prawie nie widoczna tak jakby malutkie wgłębienie ....dziwne te Adolfy co im tak trudno zrobić znak O
nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 18:18
autor: szymo1
Odkręć plastikowy korek w skrzyni a zobaczysz magiczne 0 i strzałkę wskazująca GMP. Powinien być ten znak pomiędzy tymi "języczkami"/
Re: nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 18:31
autor: berthold61
szymo1 pisze:Odkręć plastikowy korek w skrzyni a zobaczysz magiczne 0 i strzałkę wskazująca GMP. Powinien być ten znak pomiędzy tymi "języczkami"/
oki luknę na to, mam jeszcze jeden dylemat jak mają działać popychacze bo w tym moim cztery szt mają luz tak ok 2-3 mm pod naciskiem palca natomiast trzy ani drgną (sztywne) a jeden jest totalnie wciśnięty do środka i ani drgnie
nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 18:38
autor: karol8114
Mam 6 szklanek na sprzedaż, INA, wyjęte z mojego silniczka, dwie mi padły więc zmieniłem komplet.
nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 18:43
autor: karol8114
Według książki luz nie powinien być większy niż 0,10 mm
Re: nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 18:56
autor: berthold61
karol8114 pisze:Według książki luz nie powinien być większy niż 0,10 mm
tak ale tam chyba pisze że jak mierzymy między wałkiem a kieliszkiem a mnie chodzi o to jak jest wyciągnięty z auta
Re: nie ma ciśnienia oleju
: wt paź 12, 2010 19:20
autor: karol8114
Tak jak napisałem, 0,10 mm.