nie ma ciśnienia oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

nie ma ciśnienia oleju

Post autor: berthold61 » pn paź 11, 2010 21:19

kolejny dzień walczę z golfikiem silnik 1,6 td 1v zdejmowałem głowicę bo jak się okazało żle ustawiłem rozrząd złe znaki są na kole dwa ząbki dałem na jednym z nich a miało być między nimi i lekko tłukły zawory o tłoki ale większych uszkodzeń nie widać ale co mnie zdziwiło podczas kręcenia rozrusznikiem bez głowicy nie wylewa oleju nic ani kropelki ani z bloku ani z przewodów od smarowania turbiny jutro zdejmuję misę olejową na co zwrócić uwagę co się z tymi pompami olejowymi dzieje czy morze są tam jakieś zaworki, oleju fol wczoraj zalewałem nowy półsyntetyk


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: nie ma ciśnienia oleju

Post autor: pitru » wt paź 12, 2010 00:59

berthold61 pisze:co mnie zdziwiło podczas kręcenia rozrusznikiem bez głowicy nie wylewa oleju nic ani kropelki ani z bloku ani z przewodów od smarowania turbiny jutro zdejmuję misę olejową
:shock: A nie zastanawia Cię, jak jest napędzana pompa oleju? Bez paska rozrządu nie ma napędu wałek pośredni, napędzający pompę olejową i vacum.
Miskę zdejmij i przy okazji zobacz czy panewkom się nie dostało przez takie kręcenie :hmm: A co do ustawienia rozrządu to koło wałka rozrządu do ustawienia rozrządu się luzuje.A wałek blokuje się przyrządem lub np. płaskownikiem zamontowanym we wcięciu na przeciwnym jego końcu . Po ustawieniu koła zam. pompy dopiero mocno dokręcasz śrubę koła wałka rozrządu. Przed odpaleniem kręcisz obowiązkowe dwa kółka silnikiem. Wtedy masz pewność, że na pewno nic nie pogniesz.
Powodzenia


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

nie ma ciśnienia oleju

Post autor: Michał_1977 » wt paź 12, 2010 08:15

berthold61 pisze:podczas kręcenia rozrusznikiem bez głowicy nie wylewa oleju nic ani kropelki ani z bloku ani z przewodów od smarowania turbiny
:dol:
pitru pisze:Bez paska rozrządu nie ma napędu wałek pośredni, napędzający pompę olejową i vacum
Masz odpowiedź :bigok:
pitru pisze:Miskę zdejmij i przy okazji zobacz czy panewkom się nie dostało przez takie kręcenie
Jeśli długo nie kręcił i silnik był zimny a tym samym olej gęściejszy,to nic się nie stało.Nie ma sensu rozbierać dołu,chyba,że profilaktycznie,ale wtedy to zajrzałbym też do pierścieni... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

nie ma ciśnienia oleju

Post autor: berthold61 » wt paź 12, 2010 15:43

tak wiem dałem się wpuścić w maliny dopiero dziś w pracy do mnie doszło że to pasek napędza ale opr się przyda każdemu..
rozrząd wiem jak ustawić zbić koło z wałka rozrządu i włożyć blacha 4 mm z tyłu pompa na kołek itd ale z tym paskudnym kołem zamachowym jest problem bo tam są takie języczki i jeden jak jest widoczny w okienku to tłok jest dopiero 4 mm od gpt a ten drugi języcze jak jest widoczny to tłok jest 4 mm za gpt a ta cecha co jak jest tłok u góry to jest prawie nie widoczna tak jakby malutkie wgłębienie ....dziwne te Adolfy co im tak trudno zrobić znak O


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

nie ma ciśnienia oleju

Post autor: szymo1 » wt paź 12, 2010 18:18

Odkręć plastikowy korek w skrzyni a zobaczysz magiczne 0 i strzałkę wskazująca GMP. Powinien być ten znak pomiędzy tymi "języczkami"/



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: nie ma ciśnienia oleju

Post autor: berthold61 » wt paź 12, 2010 18:31

szymo1 pisze:Odkręć plastikowy korek w skrzyni a zobaczysz magiczne 0 i strzałkę wskazująca GMP. Powinien być ten znak pomiędzy tymi "języczkami"/

oki luknę na to, mam jeszcze jeden dylemat jak mają działać popychacze bo w tym moim cztery szt mają luz tak ok 2-3 mm pod naciskiem palca natomiast trzy ani drgną (sztywne) a jeden jest totalnie wciśnięty do środka i ani drgnie


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

nie ma ciśnienia oleju

Post autor: karol8114 » wt paź 12, 2010 18:38

Mam 6 szklanek na sprzedaż, INA, wyjęte z mojego silniczka, dwie mi padły więc zmieniłem komplet.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

nie ma ciśnienia oleju

Post autor: karol8114 » wt paź 12, 2010 18:43

Według książki luz nie powinien być większy niż 0,10 mm



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: nie ma ciśnienia oleju

Post autor: berthold61 » wt paź 12, 2010 18:56

karol8114 pisze:Według książki luz nie powinien być większy niż 0,10 mm
tak ale tam chyba pisze że jak mierzymy między wałkiem a kieliszkiem a mnie chodzi o to jak jest wyciągnięty z auta


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: nie ma ciśnienia oleju

Post autor: karol8114 » wt paź 12, 2010 19:20

Tak jak napisałem, 0,10 mm.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 136 gości