Strona 1 z 1

Nie trzyma obrotów, gaśnie, przerywa

: sob paź 09, 2010 19:59
autor: Fiedor
Witam. Mk2 1.6 TD 1V- zmieniona pompa na SB, przelot, wywalony kat, turbo 0.9 bara i zwiększona dawka. Modyfikacje przeprowadzone nie dawno, więc na razie testuję. Jadę normalnie, silnik już rozgrzany i wtedy zaczynam dawać buta. Trochę pobutuję, i silnik podczas jazdy zaczyna tak szarpać, przygasać jak by mu brakowało paliwa. Wtedy najlepiej zwolnić i poczekać chwile aż się ustatkuje. Jak po butowaniu się zatrzymam, to silnik właśnie przygasa, jak by się zagrzał (temp w normie), nie wiem co może być tego powodem, ale brzmi jak by miał dość i protestował przed taką jazdą, a wiem ze u ludzi te silniki dostają po d**ie często i nic im nie jest, tym bardziej że nie piłuje go non stop, tylko jakieś chwilowe kilometrowe przebutowanie. Ma ktoś jakieś pomysły?

Nie trzyma obrotów, gaśnie, przerywa

: sob paź 09, 2010 21:45
autor: Michał_1977
Powietrze w paliwie.
Musisz sprawdzić wszystkie łączenia wężyków,podgrzewacz paliwa nad filtrem,wężyki przelewowe.
Chodzi o to,że im większe obroty,tym więcej zasysa powietrza z paliwem i w pompie robi się piana,czyli układ jest mocno zapowietrzony.
Sprawdź na postoju czy w przezroczystym wężyku płyną bąbelki,a później dodaj gazu,cały czas obserwując owy wężyk.
Filtr paliwa kiedy zmieniałeś? :bajer:

Nie trzyma obrotów, gaśnie, przerywa

: ndz paź 10, 2010 08:11
autor: Fiedor
Filtra sam osobiście nie zmieniałem bo autko kupione parę miesięcy temu, ale jest tak jak mówisz. Jak się tak szybko śmignę i zajrzę pod maskę, to w tym wężyku jest piana, a nie płynna czysta ropka. Zajrzę do tego filtra, bo wydaje mi się że łączenia wszystkie mam ok. Wiem, że zmodzony i butowany 1.6 TD spali więcej niż seria, ale u mnie to już chyba trochę za bardzo. Mam wkręconą max dawkę, zabrana podkładkę z lda i obrócony pin na większe jego wcięcie. Paliwka na pewno jest dużo, ale jak jeżdżę normalnie tyle ze od czasu do czasu dla przyjemności coś wyprzedzić, raz czy dwa dać buta przez 1 km, to spalanie wzrasta do 9 l :shock: Dodam że prawdopodobnie jest za mało powietrza na taką ilość paliwka, bo mocno dymi, nawet przy pojawieniu sie pełnego doładowania, tyle że nie dam rady więcej wydusić ze sprężarki (k14), kręcę tą śrubką, ale to nic nie daje i nie wchodzi powyżej 0.8-0.85. Jak to jest z tym zapieczonym wg- jak jest zapieczone to dmucha ciągle max, czy na odwrót, dmucha za mało niż powinna?

Nie trzyma obrotów, gaśnie, przerywa

: ndz paź 10, 2010 08:16
autor: Michał_1977
Fiedor pisze:Jak to jest z tym zapieczonym wg- jak jest zapieczone to dmucha ciągle max, czy na odwrót, dmucha za mało niż powinna?
To zależy w jakim położeniu zapiekł się.Jak zamknięty-przeładowuje,otwarty-nie doładowuje :bajer:

O zapieczeniu WG i sposobach na to jest tematów do groma.Poszukaj.