Strona 1 z 3

1V jest slabszy od JP

: pt lut 03, 2006 23:39
autor: el klama
Witam

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Nie dawno zakupiłem golfika 1,6 TD z silnikiem 1V. Mój szwagier posiadał już golfa też diesla tylko bez turbiny, silnik JP. Muszę przyznać że wbrew moim oczekiwaniom móje auto jest mniej zrywne od szwagrowego bolida. Silniczek JP bez turbinki ciągnie golfika jak dziki. Nie wiem czy to normalne czy też z moim autem jest coś nie tak. W moim jest skrzynia 5 a u szwagra 4 biegowa. Katalizatora już nie mam.
I jeszcze jedno pytanko. Szwagierkowe auto ma zegary bez obrotomierza. Jak by zakupić zegary z obrotomierzem to czy trzeba dokonać znacznych modyfikacji w instalacji ?
A na koniec jescze jedno pytanko ale już ostatnie. W moim aucie jest wspomaganie i działa bardzo dobrze ale nie wiem czy nie za dobrze. Kierownica chodzi lekko i nie odbija po wyjsciu z zakrętu. Czy to normalne w "dwójkach" i w jaki sposób zniwelować luz na przekładni ze wspomaganiem ?

Pozdrawiam

: sob lut 04, 2006 01:40
autor: Kapibara
el klama pisze:Kierownica chodzi lekko i nie odbija po wyjsciu z zakrętu. Czy to normalne w "dwójkach" i w jaki sposób zniwelować luz na przekładni ze wspomaganiem ?
podjedz do jakiegos zakladu zeby ci wyregolowali zbierznosc i katy.


co do osiagow to moze to subiektywne odczucie. moze wydawalo ci sie ze on wtedy tak super idzie a teraz sie zawiodlas a tak naprawde to smiga lepiej. ale tak naprawde to jest to mozliwe bo masz jedynei 6 kucy wiecej od niego

: sob lut 04, 2006 02:39
autor: piotrek1712
Co do wymiany zegarow na te z obrotomierzem to wiekszego klopotu nie ma, ja sam ostatnio u siebie zmienialem. Jedyne w sumie co musisz sprawdzic przed podlaczeniem to czy idzie kabelek (u mnie byl czerwono-czarny) z alternatora i czy nie jest po drodze gdzies uszkodzony, bo w swoim sie pare godizn bawilem, az w koncu znalazlem msce w ktorym kabelek niestety byl zasniedzialy. Generalnie krotka robota jak nie bdzie niespodzianek zadnych:)

: sob lut 04, 2006 18:43
autor: Krzylu
w zaleznosci od wersji jaka posiadasz golfa to albo masz podlaczenie albo niemasz w inastalacji dodatkowych kabli
mialem jette TD wesjca C jak Kryzys :wink:
musialem dorabiac kable od alternatora az po licznik na stronie wrazie czego jest schemat i ktore wejscia w liczniku odp za napiecie idace z alternatora a co za tym idzie dzialanie obrotomierza
obecnie mam golfa CL-pseudonim Celinka :rotfl:
i wlozylem licznik podlaczylem kostki i smiga pokazuje jak trzeba

co do skrzyn biegow to niema roznicy czy to 4 czy 5biegow przyspieszenie bedzie takie same tylko ze vmax troche mniejszy i halas silnika duzo duzo wiekszy niz w 5-biegowej wersji
dlaczego jest JP szybszy:
-trwaly silnik
-dobrze przedmuchany 160kmh idzie :wink:
-ogolnie jest lzejszy ale to niema znaczenia
-zwyklasa mozesz krecic praktycznie do 4500obrt i on bedzie wtedy zajebiscie sie odpychal
-nieduza roznica w PS i NM raptem 6PS i 10Nm

1V dlaczego jest slabszy:
-wychechalna turbina
-slabsze cisnienie w garach
-zamulony uklad wydechowy
-krecisz go tylko do 4000obrt to absolutny max bo wiecej nietrzeba pozniej juz tylko bedzie zwalnial
-ta przewage mozesz stracic poprzez słabo dmuchajaca turbine a wtedy to moze bedziesz mial 50PS
-waga jest podobna
-osiagi niby jest roznica a wynika to ze skrzyni biegow
16,9 do 100kmh 150kmh vmax
18,9 do 100kmh 148kmh vmax

ja sie wogole niedziwe ze JP zloil cie wbrew opinii ze to mulowaty silnik wcale tak niejest co niektorzy wiedza o co chodzi np kolega Krzys 16V przekonal sie wczoraj o tym ze zwyklas potrafi :wink:

: sob lut 04, 2006 22:35
autor: Woski
JP potrafi niejednemu zloic [bluzgu bluzgu] na drodze. Swoja droga, czym sie rozni silnik mk od jp?

: sob lut 04, 2006 22:42
autor: Krzylu
MK????
moze chodzi ci o ME
to silnik wysylany za ocean zeby sobie amerykancy zobaczyli jak to jest zatankowac bak i pojechac z NY do LA tankujac 2razy :rotfl:
zart ofkorse

: sob lut 04, 2006 22:43
autor: Michael G60
mk ?????:)

: sob lut 04, 2006 22:50
autor: Krzylu
no wlasnie nigdy nieslyszalem o takim nr silnika
tak samo jak o 1050 w golfie to musi byc rarytas :rotfl:
45PS w mk2 :panna:

: sob lut 04, 2006 23:08
autor: Michael G60
Krzylu pisze:no wlasnie nigdy nieslyszalem o takim nr silnika
tak samo jak o 1050 w golfie to musi byc rarytas :rotfl:
45PS w mk2 :panna:
Były wersje 50 KM...:):):)

: sob lut 04, 2006 23:21
autor: naum
Koledze chyba chodziło o silnik MF.

Co do 1V to trzeba stwierdzić, że jest to najlepsza baza na podkręcania przez to, że jest przymulony fabrycznie nie mógł dostawać w *#cenzura#* podczas jego eksploatacji. Turbina dmucha na 0.4 Bara? Co za problem - klucz 10 oraz impus 3 (dmucha na 0,9 Bara w moim bolidzie), myślę, że spokojnie można ją podkręcić do ponad 1 Bara. Wydech jest taki sam jak w innych TD. Fakt 1V ma katalizator, który z pewnością dławi ten wydech, oczym się przekonałem (wybebeszyłem go dzisiaj). Jest duża różnica, turbo fajnie gwiżdże, a i lepiej się wkręca. Dokładając pompę z gruszką mamy szybkiego TD. Ja właśnie mam tak w swoim golfie i jestem very happy.

: ndz lut 05, 2006 01:00
autor: el klama
naum pisze:
Turbina dmucha na 0.4 Bara? Co za problem - klucz 10 oraz impus 3 (dmucha na 0,9 Bara w moim bolidzie).
trochę nie rozumiem tzn. kumam kluczyki ale co konkretnie z nimi.
U mnie "katalizamulatora" już nie ma.

I nie wiem jeszcze co z zredukowaniem luzu na przekładni kierowniczej. Czy ktoś wie jak to się robi w przekładni ze wspomaganiem ?

: ndz lut 05, 2006 01:04
autor: chabina
JP daje rade jak sie człowiek przyzwyczai to nawet czasem sie wydaje ze szybko jezdzi :grin:
ale i tak najlepsze jest spalanie :okej:

: ndz lut 05, 2006 16:37
autor: Krzylu
co ci da turbina dmuchajaca 0.9bara skoro paliwa niebedzie dostawac tyle ile potrzeba bo niema regulacji dawki paliwa w tym silniku
tylko wymieniajac pompe wtryskowa mozesz cos zzyskac z ustawialna dawka paliwa
1V ma tez inaczej ustawiany kat wtrysku nawet JP ma tak samo jak reszta TD

moj JP niejest az tak oszczedny pali mi 6L na trasie
JR byl troche oszczedniejszy ale tak szybko jak JP to niepodrozowalem :hmm:

: ndz lut 05, 2006 16:50
autor: tidit
co do spalania w jr ....

Samochód jest z 1985 oryginalinie był to 1.6 D ale jakieś 2 lata temu poprzedni właścicel kupił 1.6 TD JR i go zamontował. Teraz jestm w posiadaniu owego golfika i mam kilka pytań:

1 jakie powinno był optymalne spalanie na tym silniczku (pytam głównie wółaścicieli tego modelu)?

2 jeżdże raczej spokojnie lecz mimo to spalanie wacha się ok 9 - 10 l - (w mieście) czy aby nie za dużo?

3 czy zamiana silnika z D na TD wymaga dodatkowych przeróbek - jakich - sprawdze bo może w instalacji czeoś brakuje i dlatego ciągnie więcej paliwa

4 co mogę zrobić w moim autku aby stał sie bardziej ekonomiczny

5 jakie paliwo najlepiej lać ( z jakich sprawdzonych stacji?

6 o ile wiecej pali na ssaniu niż bez ssania

* * * * * *
prosze o porady może razem zmniejszymy spalanie :d