Strona 1 z 1

1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: pt paź 08, 2010 13:01
autor: Enten
Witam serdecznie,

Silnik 1.9D (AEF). Samochód to polo 6N.

Problem jest taki:
przy obecnej temperaturze otoczenia (okolice zera nad ranem, lub po całym dniu wieczorem)
cieżko jest mi go odpalić. Kiedy dodaję mu gazu i delikatnie trzymam go na obrotach nie ma żadnego problemu. Tak jakby brakowało ssania. Trzymam go na gazie około 30 sekund i juz trzyma obroty jak na ssaniu. Zdarza mu się czasami, że jeszcze po kilku minutach (2-3)zgaśnie po kilkunastu sekundach schodząc z obrotów.

Czyli:
grzeję świece nawet dwa razy i palę go. Bez gazu zakrzsztusi się, kilka raze porzuca budą i gaśnie. Trzymam delikatnie gaz i palę i jest ok. Trzesie trochę budą ale raczej bez większych podejrzeń.
Kontrolka od świec pali się normalnie- około 7 sekund i gaśnie. Jak jest ciepły to 2sek i gaśnie.
Ciepły nie ma problemów z szarpaniem czy wkręcaniem się na obroty.
Problem zdecydowanie jest z odpalaniem zimnego silnika.

Do wymiany mam termostat bo na postoju trzyma 90* a w czasie jazdy ma około 70*, ale to nie ma bezpośredniego związku z paleniem zimnego silnika.

Co zrobiłem do tej pory:
*wymiana filtra paliwa (i innych filtrów oraz oleju)
nie ma bombelków powietrza w przewodach
*wymiana świec żarowych
podłączone na krótko z plusa grzeją, po przekręceniu kluczyka sprawdzałem miernikiem (minus z aku oraz z silnika) a plus na świece i pomiar wykazuje w obu przypadkach 11V.

Przekaźnik od świec powinien być ok skoro jest zasilanie na listwę od świec.

Co może być nie tak? Co sprawdzić w następnej kolejności?

1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: pt paź 08, 2010 13:07
autor: karol8114
Ciśnienie w cylindrach, wtryskiwacze, a na początek kąt wtrysku- jakby opóźniony.

1.9D AEF Ciężko pali jak jest zimny

: czw lis 04, 2010 11:45
autor: Enten
rozwiązanie:

zrobiłem i sprawdziłem:

-świece i cała instalacja do grzania
-kompresja
-wtryski
-zrzucenie dekla zaworów

i problem:

uszkodzone popychacze zaworów czyli szklanki.

Dałem mu trochę za dużo w palnik- jazda na maxa przez kilkanaście kilometrów na chyba starym oleju i poszło się...

Rozpięcie rozrządu, wrzucenie nowych szklanek i dalej hajda...


Dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu.